onbekend

Gestart door J&L, december 24, 2006, 14:55:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

J&L


Wie kan mij zeggen wat dit is?Ik dacht eerst aan een trilzwam,zo voelt het aan.Rubberachtig. Ondergrond is een laagje grind. Het is op land dus geen water in de zin van vloed of op het strand (alg of wier). Gr.tjes Jacob

marcel123

#1
misschien een blaaswier of een soort zee-eik. Heb je meer foto's? En vond je het aan zee?

J&L

Citeermisschien een blaaswier of een soort zee-eik. Heb je meer foto's? En vond je het aan zee?
Hoi,Marcel

Nee de vind plaats is ver van water. Daarom dacht ik eerst aan een trilzwam.Het zit ook gewoon tussen het grind vermengd met zand.Ik dacht ook eerst dat er op die plek hout snippers zijn gestrooid.Het voelt rubber achtig aan.Het kan volgens mij ook niet tegen een beetje vorst. Het is (vandaag gekeken) al redelijk versnotterd. Ik had een stukje mee naar huis zie foto.Bedankt voor je reactie GR.tjes Jacob

characea

#3
en het gebied loopt ook nooit onderwater (blauw algen of hoe ze ook mogen heten..)

Kunnen het Kolonievormende NOSTOC Cyanobacteria blauwwieren zijn ?

J&L

Hoi Characea,


Bedankt voor je reactie.
Nee het loopt nooit onder water.Misschien als het een keer hard regend dat er water blijft staan. Het groeid in het recreatie oord aan het IJsselmeer. 40 meter van het water. Het heeft natuurlijk wel water nodig je ziet het dan wel weer voller worden. Het voelt rubber achtig aan. Hopenlijk heb je wat aan deze info.Gr.tjes Jacob

J&L

:rolleyes:  :rolleyes: Hehe Ik ben er uit. Het is Collema Crispum gewone gelei mos. Bedankt voor jullie reacties :duim: Gr.tjes Jacob