Nog een invoermogelijkheid

Gestart door hiskodevries, april 02, 2012, 17:33:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

http://www.natuurbase.nl/ op mijn tablet werkt die niet maar ik zag de link in het Ravon periodiek staan. Wat is het nut?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: hiskodevries op april 02, 2012, 17:33:04 PM
http://www.natuurbase.nl/ op mijn tablet werkt die niet maar ik zag de link in het Ravon periodiek staan. Wat is het nut?
Op mij Laptop werkt ie ook niet...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

ejslootweg

uit google cache;

Natuurbase ontwikkelt webapplicaties waarmee natuurorganisaties, werkgroepen of individuele gebruikers hun ecologische data naar eigen wens kunnen opslaan en bekijken. Dit kan zowel in de pc als via een smartphone door simpelweg in te loggen op de desbetreffende website. Tabellen, kaarten en grafieken zorgen ervoor dat u een goed beeld krijgt van de ingevoerde data.

De ervaring en kennis die Natuurbase in het veld heeft verkregen zorgt ervoor dat wij goed kunnen aansluiten bij elk type onderzoek.

wie zijn wij
Natuurbase is begin 2011 opgericht door Rolf van Leeningen (1987). Rolf is als HBO-er afgestudeerd op bos- en natuurbeheer. Gedurende zijn gehele studietijd is hij veel buiten te vinden en als vrijwilliger en student bij vele inventarisaties en onderzoeken betrokken. Zijn grote passie ligt in herpetologie. Hij voert samen met twee anderen een intensief adderonderzoek op het Mantingerveld uit waarbij door middel van vangst en hervangst de populatie in kaart wordt gebracht. Ondertussen zijn hier over enkele rapportages verschenen. Ook heeft Rolf ervaring met inventarisaties van muizen en vleermuizen.

Tijdens zijn studie bos- en natuurbeheer heeft Rolf zich extra gericht op ruimtelijke informatie, zoals GIS en databases. Een dynamische en groeiende sector. Toen hij de kans kreeg om als studie-opdracht een applicatie te ontwerpen waarmee data die hij verzameld met het adderonderzoek beter opgeslagen en beheerd kan worden, greep hij deze kans met twee handen aan. Deze applicatie kreeg de vorm van een website waardoor het verwerken van de grote hoeveelheid data zeer vereenvoudigd werd. Door veel enthousiaste reacties van andere onderzoekers is besloten om het verder uit te bouwen. Daarom is begin 2011, nog gedurende zijn studie, Natuurbase opgericht.

diensten
Wij richten ons vooral op het ontwikkelen en beheren van op maat gemaakte webapplicaties waarin ecologische data kan worden ingevoerd en bekeken. Wij kunnen de volgende diensten leveren:

    Het omzetten van data (bijv. op papier, Excel) naar een Access database.
    Het ontwikkelen van webapplicaties waarin ecologische data kan worden ingevoerd en bekeken.
    Het verwerken van Geo-informatie (soortenkaarten maken, ruimtelijke analyses).

etc.

groeten, Erik
groeten, Erik

marcel123

#3
Ze werken aan een applicatie voor het invoeren van gegevens mbt tot populatieonderzoek. Ik ken ze van een lezing tijdens de Ravondag en mail ze omdat onze ringslangwerkgroep op zoek is naar een systeem van individuherkenning van ringslangen op basis van buikpatronen. Als waarneming.nl inmiddels hier al een webapplicatie voor heeft ontwikkeld of een app ben ik zeeeeeeeeeeer geinteresseerd.
Een anderhalve week geleden op 18 maart deed de link het nog.


pagina 16
http://www.ravon.nl/Portals/0/PDF2/schubben_en_slijm%2011.pdf

Rolf van Leeningen

Door een foute instelling werkte de reguliere website plotseling niet meer. Maar de website is weer online.

Natuurbase is zeker geen alternatief voor waarneming.nl of Telmee. Het heeft een andere invalshoek. Het richt zich vooral op onderzoeken waarbij meer informatie wordt verzameld dan alleen voor verspreidingsonderzoek of waarbij men verspreidingsgegevens op een eigen manier wil verwerken. Voor bijv. populatieonderzoeken waar ook foto's worden gemaakt voor individuele herkenning. De webapplicaties worden op maat gemaakt.

Voor de adder is er de kopschildenformule om het vergelijken te vereenvoudigen, maar voor de ringslang was dat er nog niet. De recent opgericht 'Werkgroep Ringslangen Zuid-Holland' (zie ook de laatste nieuwsbrief van RAVON) heeft een code ontwikkeld op basis van de buikschubben. Hierbij is Natuurbase nauw betrokken en op dit moment wordt de code in de praktijk getest. De verwachting is dat aan het eind van het seizoen de resultaten bekend zijn en dan kunnen ook andere onderzoekers/ werkgroepen gebruik maken van deze code. Nog even geduld dus.

Afhankelijk van de voorkeur van de onderzoekers/ werkgroepen, wordt trouwens de meeste (verspreidings)informatie (jaarlijks) geïmporteerd in de NDFF of systeem van de desbetreffende natuurorganisatie.
Met vriendelijke groet,
Rolf van Leeningen