grootoor ziek of niet?

Gestart door Arthur, april 02, 2012, 10:14:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

Arthur

Deze grootoor heeft gele vlekken op de tragus en lijkt een witte snuit te hebben. Ziek of niets aan de hand?

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/64093424
Gewone Grootoorvleermuis - Plecotus auritus gezien op 2012-03-31 Bunnik - Nieuw Amelisweerd
Foto's:
Groeten, Arthur

diertjesvriend

Misschien beter even ter validatie naar Zoogdiervereniging mailen??
Ik geef de link wel door voor de zekerheid.

Arthur

Dankje voor het doorgeven. Ik wacht de reactie wel verder af.
Groeten, Arthur

fkdeboer

Hoi Arthur,
zou het niet een effect door het licht van de zaklamp kunnen zijn? is het op je andere foto's ook te zien?
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

diertjesvriend

Ja datzelfde opperde degene die ik gewend ben voor validatie van vleermuizen via ZV ook al,
het zou door het licht kunnen komen.

Zelf denk ik eventueel aan mijten, tijdje gelijk ook zoiets gehad (oa via Zoogmail), dat waren heel kleine rode bolletjes, leken eitjes maar bleken een groepje mijten te zijn geweest.

Arthur

Hoi Lotte en Folkert,

Ik heb de andere foto's nog even bekeken en die geven hetzelfde beeld.
Groeten, Arthur

Douwe van der Ploeg

De rand van het ding waar het beest inzit lijkt ook wat geel te zijn, misschien gewoon stof dat gedurende de winter naar beneden is gedwarreld?
Douwe van der Ploeg

Arthur

het zouden inderdaad sporen van een of andere schimmel kunnen zijn. Het is een oude houten vleermuiskast.
Groeten, Arthur

Rene Janssen

Dag Arthur,

Dat gele op de tragus is volgens mij idd een of andere gelige schimmel. Het witte onder de mond zijn gewoon haren, daar is niets bijzonders aan.



René
René Janssen

Arthur

Hallo René,

dank voor je reactie. niets aan de hand dus. Dat is mooi voor de vleermuis (en voor mijn kennis).
Groeten, Arthur