Onbekende zwam

Gestart door jck, maart 28, 2012, 19:01:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

jck

Kan iemand deze op naam brengen? Omgeving Apeldoorn.

James

xenion

Groeten,
Martin

Dinant Wanningen

Waarom niet gewoon Chondrostereum purpureum (Paarse korstzwam).
Groet ,Dinant


xenion

Omdat die normaal paars is? ;)
Groeten,
Martin

Dinant Wanningen

Inderdaad het is een oud exp. en uitgedroogd(barstjes) de keur veranderd dan ook vaak ,ik zou niet weten wat het anders moet zijn.
Groet ,Dinant


jck


Melchior van Tweel

Citaat van: Dinant Wanningen op maart 30, 2012, 21:17:04 PM
Inderdaad het is een oud exp. en uitgedroogd(barstjes) de keur veranderd dan ook vaak ,ik zou niet weten wat het anders moet zijn.
Hallo Dinant, Heb je enig idee hoeveel korstzwammen er in Nederland voorkomen?
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Dinant Wanningen

Hallo Melchior,
Zou het niet precies weten denk gauw enkele honderden soorten ,maar ik begrijp je vraag wel van deze velerlei soorten zijn er veel die op elkaar lijken en dan moet je oppassen dat je er niet te snel een naam op plakt , wel nu ik loop al een tijdje me in deze paddenstoelen hobby en heb de soorten die je vaak tegen komt redelijk leren kennen in al hun groei ontwikkeling zodoende heb ik deze korstzwam een naam durven geven maar het blijft een foto determinatie met vaak te weinig gegevens.
Groet ,Dinant


Ismael

Het zou in dit geval helpen als je de boomsoort weet naald of loof?
Groeten Ismaƫl Wind

Dinant Wanningen

#9

Citaat van: Ismael op april 02, 2012, 23:34:56 PM
Het zou in dit geval helpen als je de boomsoort weet naald of loof?
Hallo Ismael,
Nog beter regels opstellen van bv. graag gegevens bijleveren van het gebied zoals houtsingel of gazon  ,op levend of dood hout ,op welk type boom groeit ie , of zoals jij suggereerde en niet vergeten te vermelden minimaal een foto van boven en onderkant.
Groet ,Dinant


loest

Groet, Loes

Dinant Wanningen

Dat mij dat niet eerder is opgevallen ,lijkt mij een goed idee de regel Belangrijke punten bij determinatie te accentueren in een opvallende  rode kleur.
Groet ,Dinant


Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl