Hoofdmenu

Ruiende kokmeeuw

Gestart door Jan2002, december 20, 2006, 21:25:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan2002

Ik heb nog niet zoveel ervaring met de vele verenpatronen van meeuwen, vandaar deze misschien simpele vraag:
in de tuin op mijn werk zit sinds enkele dagen regelmatig een kokmeeuw die niet de (voor mij) kenmerkende 'koptelefoon' als winterkleed heeft, maar een al duidelijke, zij het nog wat vlekkerige bruine kap, zoals afgebeeld in de ANWB-gids bij de overgang van winter-> zomer. Het lijkt me echter erg vroeg om nu al naar zomerkleed te ruien, dus ik vraag me af: is dit een erg vroege rui van winter- naar zomerkleed, of misschien een erg late rui van zomer- naar winterkleed?
Groet,
Jan

Jeroen Nagtegaal

Ik heb er dit jaar al tegen de 20 keer het gezien in Roermond, En ik hud het zelf op een erg vroege rui, Kun je een fotootje maken?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Thijs Fijen

Vroege of juist een late rui..

Thijs
Thijs Fijen

Jos Welbedacht

Nu zie ik ze hier zelden in de winter met bruine kop(of ruiend).
Misschien is het meer een binnenland verschijnsel?  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

eline1234

dat denk ik ook ja, hier zie ik ze ook altijd keurig netjes op tijd omgekleed verschijnen...
Eline

Jan2002

CiteerKun je een fotootje maken?
Ik heb hem vandaag niet meer gezien en kom nu tot 2 januari niet meer op mijn werk. Als hij (zij?) er dan nog is, zal ik proberen een foto te maken.
Groet,
Jan

Jan2002

Nou, hij of zij zit er ook in 2007 nog, het is me gelukt een fotootje te maken, hierbij het resultaat. Ben benieuwd of dit tot aanvullende inzichten leidt..
Groet,
Jan

Thijs Fijen

Nouja het blijft een kokmeeuw die te vroeg geruid heeft. lijkt me,,

Thijs
Thijs Fijen

Jeroen Nagtegaal

zo laast ok besten in Grunn gezien, en dat is best dichtbij de zee,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com