heel ver weg: pleviertje

Gestart door rodewouw, maart 28, 2012, 14:27:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

rodewouw

Erg ver weg, aan de oeverrand van een duinwaterplas in het NHDuinreservaat zagen wij maandag twee pleviertjes scharrelen. Er zitten er daar ieder jaar wel, zowel bontbek als kleine. Gezien het formaat, leken het ons kleine. Maar met zo'n grote afstand valt het toch niet echt te zeggen. De uitsnedes van de foto's leveren ook geen zekerheid op, misschien ietsje meer in de richting van kleine. Maar misschien is er hier toch iemand die er wat van kan maken?  Ja, waarom zo veel moeite? Wij kijken gewoon erg naar ze uit en hopen dat ze ook dit jaar weer zullen blijven. 
addy

henkjanvdkolk

Ik denk een Kleine Plevier! De bouw voor die soort lijkt goed, maar ook de poot en snavelkleur zijn goed. Bij Bontbekplevier springt het oranje van de poten en snavel er meestal wel uit, ook op zulke foto's.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

rodewouw

Dank je wel! Ja, we hebben ze er de laatste jaren vaak gezien en denken het eigenlijk toch ook. Andere aanwijzing: als je het laatste plaatje opent valt in een flits ook een soort geel rond het oog op. Kijk je langer dan zie je dat niet meer zo. Maar toch,  er moet op die plek geel zitten in de foto. Ik druk me wat ongelukkig uit ... .  Enfin, hopen dat ze blijven!
addy