Hoe sorteer je soortgroepenlijsten ?

Gestart door wespenbuizerd, maart 27, 2012, 11:29:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

wespenbuizerd

Ik lees dat je vanaf versie 1.5 de soortgroeplijsten kan sorteren . Hoe doe je dit ? Als ik een soortgroep aanvink, komt die bovenaan het lijstje te staan. Als ik erna een andere soortgroep aanvink, dan komt die bovenaan te staan. Ik veronderstel dat het sorteren meer inhoudt dan alleen te bepalen welke soortgroep bovenaan mag staan. Die functie lijkt mij nuttig, maar zonder uitleg kan ik er niet veel mee aanvangen.
Dirk

hiskodevries

je klikt 2 soortgroepen aan, zodra je de laatste aangeklikt hebt verwisselen ze van plaats
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0


wespenbuizerd

Ik heb deze middag geprobeerd eerst soortgroepen te verwijderen om nadien de overblijvende te sorteren, maar er restte niets meer te sorteren.
Ik heb eerst de soortgroepen Vogels - NL en alle andere soortgroepen - NL verwijderd. Ik had de bedoeling erna de soortgroepen - BE en de soortgroepen - BE - favorieten te sorteren, maar er restte alleen nog de soortgroep Wantsen en cicaden. Heb ik iets verkeerd gedaan ?
Dirk

Lanius

Wanneer ik de soortenlijst wil sorteren, krijg ik voornamelijk een zwart veld met een paar groepen die zijn ingevuld (Carabidae, arthropods, neomorpha, insects (others).
Zit niet veel op dan opnieuw te downloaden???




Davy De Groote

Alex Kwak

Citaat van: Lanius op april 05, 2012, 13:56:49 PM
Wanneer ik de soortenlijst wil sorteren, krijg ik voornamelijk een zwart veld met een paar groepen die zijn ingevuld (Carabidae, arthropods, neomorpha, insects (others).
Zit niet veel op dan opnieuw te downloaden???

Ben wel benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Maar inderdaad: even de soortgroepen opnieuw downloaden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Lanius

euch, ik heb niets voor elkaar gekregen, dat stond zo :-)
Maar ik zal vanavond met wifi de soortenlijst eens opnieuw downloaden
Davy De Groote

hiskodevries

en af andere 'rare' taal op je gsm ingesteld?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Lanius

geen rare taal ingesteld op mijn gsm, alles eens opnieuw binnengehaald en nu zie ik enkel nog "wantsen en cicaden";
De rest is helemaal leeg.
Ik denk dat ik obsmapp eens opnieuw zal moeten installeren. Misschien dat er iets fout gelopen is bij downloaden.
Bij "verwijder soortgroepen" en "soortgroepinstellingen" zie ik wel alle soortgroepen mooi opgelijst.
Davy De Groote

Lanius

Ik heb de fout gevonden. Ik had het opnieuw gedownload en had hetzelfde probleem; Dan gedownload met vriendin haar gsm en opnieuw hetzelfde probleem.
Is niet logisch als daar geen enkele nederlander melding van maakt...
Dus dacht ik: bij downloaden soortgroep kies ik altijd voor groepen uit waarnemingen.be

Ik heb eens waarneming.nl gekozen en nu zie ik alle soortgroepen staan.
Probleem ligt dus bij de mensen die kiezen voor soortgroepen uit waarnemingen.be.
De vraag is nu: kan dat kwaad als ik werk met soortgroepen uit waarneming.nl en die gebruik in waarnemingen.be?
(ik heb het effen genoeg gedownload om het nog eens te testen als bij soortgroepen uit observado.org )
Davy De Groote

Alex Kwak

Het maakt niet uit welke soortgroepen je gebruikt, ze zouden allemaal hetzelfde op moeten leveren.

Ik heb geprobeerd je scenario na te spelen, maar dat gaat bij mij gewoon goed.
Kan je het nog een keer stap voor stap, klik voor klik aan kunnen geven wat je precies doet en wanneer het dan fout gaat?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Lanius

Vreemd, zowel op mijn smarthphone als die van mijn vriendin zie ik die onvolledige lijst. Beide zijn samsung, maar wel een verschillend type.

Wat doe ik:
Ik ga naar play store, zoek obsmapp en installeer het.
Vul mijn login gegevens in.
Zegt hij: geen soorten aanwezig. Dus ik wil deze downloaden
Ik kies alle soortgroepen
download van waarnemingen.be
Taal Nederlands
en nu download hij alles
divice zegt: downloaden ok en zit nu in overzichtsveld.
Ik ga naar instellingen
Soortgroepinstellingen
Sorteer soortgroepenlijst

en dan krijg ik bovenstaande "blanco" lijst te zien
Allemaal blank, behalve cicaden en wantsen.

Als ik alles opnieuw doe en ik haal het van waarneming.nl ipv waarnemingen.be is het wel in orde.

Dit is zowel op mijn gsm 'Samsung galaxy S als op die van mijn vriendin, Samsung Galaxy w
Beide hebben android 2.3.3
Davy De Groote

hiskodevries

Nagespeeld, klopt in het scherm 'sorteer soortgroepenlijst' alleen wantsen en cicaden zichtbaar. overal elders in het programma wel correct zichtbaar
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Yep, reproduceerbaar!
Ik heb weer wat te puzzelen  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op april 11, 2012, 19:12:37 PM
Yep, reproduceerbaar!
Ik heb weer wat te puzzelen  ;)

Gevonden en gefixed in 2.00
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!