Geringde 2kj pont (toch?! Ja, toch.), Amsterdam, vanmiddag.

Gestart door ZLHaberham, maart 25, 2012, 23:24:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

ZLHaberham

Hoi,
Dit is een 2kj Pontische Meeuw (ja, inderdaad, titel gewijzigd), toch? Hij vloog vanmiddag over mijn hoofd op het Zeeburgereiland in Amsterdam. Ik zie op de foto's dat hij een gele ring draagt, rechts, PHHS (lijkt op deze foto PNNS, overigens). In elk geval, bij dit soort vogels ben ik toch altijd blij als er iemand meekijkt. Mijn argumentatie, in eerste instantie voor Geelpootmeeuw: robuuste zilvermeeuw, kop deed aan Grote Mantel denken, met donkere oogvlek. Staart met brede eindband, wat fijne tekening aan de basis. "Venentian blind"-patroon in hand-en armpennen, grote dekveren lijken bij nader inzien een fijne tekening te hebben (ik zag er eerst een geelpootpatroon in, door die donkere hoek, maar de kartels zijn veel te klein). Andere vleugeldekveren ruiend. Boa, flankvlek, lichte ondervleugel. Volgens mij heb ik nu mijn eigen vraag beantwoord.

Zoals altijd ben ik blij met andermans inzicht :).

ZLHaberham

Ah, Pools, en alle grote meeuwen door elkaar geringd. Ben benieuwd, ik heb hem doorgegeven.

Overigens, mental note to self: toch eerst even alle foto's bekijken voor ik om hulp roep, veel Pontischer kan het geloof ik niet echt. Zucht.

ZLHaberham

..en intussen ook al bevestigd vanuit Polen. Blijkt al in oktober uit NL te zijn teruggemeld.

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: ZLHaberham op maart 26, 2012, 14:58:44 PM
..en intussen ook al bevestigd vanuit Polen. Blijkt al in oktober uit NL te zijn teruggemeld.
Mooie snelle reactie. Naar welk adres heb je hem gestuurd? Ik heb wel eens problemen met berichten uit Polen...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

ZLHaberham

Hoi Jeroen,
Van het ringstation inderdaad nog geen reactie, maar ik had Grzegorz Neubauer (grechuta@miiz.waw.pl) een cctje gestuurd, eigenlijk per ongeluk (immers geen "C"-ring). Hij reageerde binnen een paar uur, en kende de vogel. De hele life history heb ik inderdaad nog niet.

ZLHaberham

Overigens grappig... zoals wel vaker zag ik die ring in het veld niet; de meeuw vloog relatief hoog. Dit is het volledige frame van de derde foto in het eerste bericht, geschoten met een 500mm-lens.... de uitsnede is de ring. Dat dat ding überhaupt leesbaar bleek is betrekkelijk bizar. Fijn dat er weer licht is, wat dat betreft.