Favorietenlijst planten waarnemingen.be werkt niet naar behoren

Gestart door wespenbuizerd, maart 25, 2012, 22:36:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

wespenbuizerd

Zoals al eerder in wnpda gebeurde vorig jaar, verschijnt mijn favorietenlijst van de planten in waarnemingen.be, slechts voor een klein deel in ObsMapp 1.5 Dit probleem doet zich al meer dan een maand voor.
Dirk

hiskodevries

Kan niks te maken hebben met de soortgroep instellingen vwb zeldzaamheid ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Wat is je gebruikersnaam, en welke soort komt niet in de lijst, die je wel op je lijst op waarnemingen.be ziet?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

#3
Het heeft in elk geval niets te maken met de soortgroep instellingen vwb zeldzaamheid. Mijn gebruikersnaam is graszanger. Ik heb wel niet de tijd om alle plantensoorten op te noemen, het zijn er 308. Ik zie er ook geen stramien in.
Dirk

Alex Kwak

Noem in ieder geval 1 soort die fout gaat. Dan kan ik kijken waar die wel in de lijsten voorkomt en waar niet.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

#5
Gewone hoornbloem bijvoorbeeld. Ik denk dat ik het stramien heb gevonden, met name de eerste 63 planten in de alfabetisch lijst met wetenschappelijke naam verschijnen, de rest dus waarschijnlijk niet.
Dirk

Alex Kwak

Gewone hoornbloem is een ondersoort. Heb je dat wel aangevinkt?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Ja, Alex. Zoals ik schreef , ontbreken er 308 plantensoorten in de favorietenlijst van de planten in waarnemingen.be
Dirk

hiskodevries

Dirk, we kunnen hier nog heel lang over heen en weer praten
Dit is jouw belgische favorieten lijst http://waarnemingen.be/wnpda_genereer_lijst.php?g=10&s%5B%5D=S&z=1&u=0&o=0&o=1&p=0
Daar staat die hoornbloem niet aangevinkt
ook staat die soort niet in je observado of nl lijst
Voor de goede orde, een favorietenlijst is geen verplichting om te gebruiken. Die zijn uitgevonden om buiten nl en be kortere soortenlijsten te hebben op je device zodat het selecteren van soorten sneller gaat.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

wespenbuizerd

Het enige wat ik hierover nog kan aanraden aan andere mensen, is het volgende. Diegenen die favorietenlijsten gebruiken, werken die best eerst bij op de betrokken site, omdat er blijkbaar een en ander is misgelopen bij de overgang naar de favorietenlijsten per site.
Ik heb zopas de favorietenlijst van de planten op waarnemingen.be op de site waarnemingen.be bijgewerkt. Om de een of andere reden waar ik zeker voor niets tussen zit, waren de meeste planten uit de 'oude favorietenlijst' verdwenen.
Nu heb ik ook op de device de favorietenlijsten bijgewerkt en nu schijnt alles te werken naar behoren.
Dirk