Daar ben ik niet blij mee

Gestart door mariki, maart 25, 2012, 15:40:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

mariki

Hallo,

Als ik dat zie is mijn dag  al verpest. Het weer wordt aangenaam maar de ellende begint. De hele dag
gisteren waren zuipers  op de bank in Lieven de Key park . Het gemeente van Eindhoven doet niets tegen. En daar is
het resultaat. s'Avonds zijn er ook jongens die daar drinken en hun rotzooi niet oprapen.
Met vriendelijke groeten,
Marie-Christine


Waarneming Nederland

Waarneming België

Waarneming Observado.org

Maico Weites

Ik ken het..
Bij het meer hier wordt ook werkelijk van alles neergepleurd. Eén blikje zal niet uitmaken, zullen ze wel denken, en met hen 200 anderen.
Maar ook bankstellen, zakken met wietplantageafval, een lading cement, drogers etc..
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

Marina

Hier in het dorp exact hetzelfde.
Aso's zijn het, geen bankje ontkomt eraan.
Er zijn mensen die zelfs hun hondje 's avonds niet meer durven uitlaten in het park, zelfs al is het nog licht.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Norman

@ Marina; www.haarlemmermeer.nl/meldingen werkt meestal goed in ons dorp.
Al blijft het spijtig dat het dan opgeruimd word door een ander in plaats van de veroorzakers.

Melchior van Tweel

Inderdaad heel vervelend. Melden wil soms wel helpen, maar los het probleem denk ik meestal niet op. De jongens gaan dan gewoon een bankje/parkje verderop. Is het achterliggende probleem niet gewoon dat die jongeren geen eigen plek hebben? Daar zou de gemeente dan wel iets aan kunnen doen. Zorg voor een leuke (eigenlijk vet coole) hangplek (in overleg met betreffende jongeren). Dan heb je ook een alternatief te bieden voor die jongeren en is overlast gemakkelijker te voorkomen. Iedereen blij. :)
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Marina

De jongeren hebben hier mogelijkheden zat, en ook de prullenbakken worden zeer regelmatig geleegd.
Maar kennelijk is het prettiger om alle drankflessen er net nààst te gooien.
Melden heeft helaas weinig nut, het is een bekend probleem.
Er is 1 BOA die de hele streek afrijdt, en pas úúúren later ter plekke is, ALS hij al komt. Zelfs bij een melding van brand werkt dat zo.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

blaauw7

Dit valt nog wel mee hoor!. Hier worden autobanden, tonnen met olie, wietplantage afval, open gebroken brandkasten, accu's en zelf een oude travelsleeper gedumpt. Een verlaten weg, zeker in de avond en nacht. En dan hebben we het noggeeneens over de afgedankte huisdieren die er worden losgelaten; kippen, fretjes, honden en witte konijnen.. Niet alleen jongeren zijn de boosdoeners....
Groeten,
Dick Belgers

Marina

#7
Elders wordt er kunst van gemaakt, om aandacht te vragen voor het probleem:
http://www.hetkanwel.net/2012/03/26/klean-haalt-plastic-berg/

Soms kan dat heel verrassend uitpakken:
http://www.hetkanwel.net/2012/01/23/opmerkelijke-kunst-gemaakt-van-schaduwen/
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

beetlestitch

zelfs in thailand maakten ze een flessen berg bij de ingang van een natuur park. het was zelfs daar verboden om een tas of eten en drinken mee te nemen. dit moest worden af gegeven tegen een nummer en bij verlaten van het park kreeg je tegen inlevering nummer je eigendommen weer terug. met groeten toon.
Toon Keukelaar

KorHaan

Citaat van: blaauw7 op maart 26, 2012, 12:47:27 PM
Dit valt nog wel mee hoor!. Hier worden autobanden, tonnen met olie, wietplantage afval, open gebroken brandkasten, accu's en zelf een oude travelsleeper gedumpt. Een verlaten weg, zeker in de avond en nacht. En dan hebben we het noggeeneens over de afgedankte huisdieren die er worden losgelaten; kippen, fretjes, honden en witte konijnen.. Niet alleen jongeren zijn de boosdoeners....


Open gebroken brandkasten?  :o :o :o


Dan woon ik hier in de Hilversumse Meent wel heel rustig...
De gemeente is van zins hier op het zg. cross-terreintje een opengewerkte zeecontainer van 6 meter neer te zetten om een vaste hangplek voor jongeren te maken. Een goed idee. Nu worden de afvalbakken in de groengordel nog regelmatig opgeblazen met vuurwerk. Maar verder valt het hier eigenlijk best mee.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

JelteV

Citaat van: Marina op maart 26, 2012, 14:33:23 PM
Elders wordt er kunst van gemaakt, om aandacht te vragen voor het probleem


Geweldig zeg!

Groeten, Jelte
Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

ArjanH

Hopeloos dit en ik erger me er ook groen en geel aan. Helaas zou het nog wel eens erger kunnen gaan worden doordat dit kabinet het statiegeld op anderhalve liter flessen wil gaan afschaffen en afvalbakken inmiddels ook als sneeuw onder de zon verdwijnen. Toegegeven: voor menigeen is het toch al te veel moeite om iets in een afvalbak te dumpen maar dat neemt niet weg dat dit door het huidige kabinet alleen maar zal gaan toenemen.

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

KorHaan

Citaat van: ArjanH op maart 26, 2012, 23:44:31 PM
Hopeloos dit en ik erger me er ook groen en geel aan. Helaas zou het nog wel eens erger kunnen gaan worden doordat dit kabinet het statiegeld op anderhalve liter flessen wil gaan afschaffen en afvalbakken inmiddels ook als sneeuw onder de zon verdwijnen. Toegegeven: voor menigeen is het toch al te veel moeite om iets in een afvalbak te dumpen maar dat neemt niet weg dat dit door het huidige kabinet alleen maar zal gaan toenemen.


Ha Arjan,

Het kabinet wil nog vele miljarden extra bezuinigen, dus dan is dit gewoon tactiek. Je schaft het statiegeld af, verwijdert prullenbakken, en door de gemakzuchtige volksaard ben je verzekerd van extra inkomsten uit boetes voor weggeworpen troep. Je recruteert werklozen uit de bijstand, om die als BOA's boetes te laten  uitschrijven van € 1.000 per fles. Meer mensen aan het werk, en meer opbrengsten uit boetes, een win-win-situatie! Straks staat er achter iedere boom een bijstandstrekker, die onder het minimumloon gedwongen wordt om mensen die troep weggooien op de bon te slingeren. Dat het ka-uu-tee werk is, boeit het kabinet niet. Het brengt geld op. Wordt er een BOA doodgeslagen, dan trekken ze gewoon een ander uit de bijstand die aan het werk wordt geschopt.

(Ik hoorde Henk Kamp praten op tv, dat werklozen aan het werk moeten in de kassen, wie niet wil, krijgt geen uitkering meer. 100 % gekort, dus. Wel opvallend dat meneer Kamp zo'n hardvochtige houding aanneemt, net nu in het Catshuis zijn partijgenoot Rutte zit te vlassen op hardere bezuinigingsmaatregelen. Dat komt dan wel heel goed uit, zo'n starre houding van Kamp. Iets teveel toeval voor mij... )

Ik hoop niet, dat mijn geschetste scenario hierboven werkelijkheid wordt, maar het zou me niets verbazen als de mannetjes in Den Haag die aan de touwtjes trekken, hier al mee bezig zijn...

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo


Robert Heemskerk

In de meeste gevallen is het denk ik een mentaliteitsprobleem.
Veel mensen denken er eigenlijk niet over na, het is een gewoonte.
Een boetesysteem lijkt me overigens niet erg zinvol.

Mensen kun hier niet in veranderen lijkt me.

Als je begrip of respect wilt krijgen zul je dit tijdens de opvoeding moeten doen.
Op school of thuis dus.

Een statiegeldsysteem zie ik wel als nuttig.
Je laat zo op een goede manier zien dat grondstoffen waardevol zijn en je ze kunt hergebruiken.
De politiek zou hier een voorbeeld aan moeten stellen en juist moeten stimuleren!?
Juist van bepaalde politieke partijen die zo vol zijn van respect en opvoeding zou je toch wat mogen verwachten?
We zitten lijkt mij opgescheept met visieloze slappelingen  :-\

Maar niet getreurd, ik help af en toe wel een handje mee in het opruimen van wat zwerfvuil.
Te beginnen bij je eigen straatje natuurlijk  ;)

Het knapt zichtbaar op  8)




Margreet Kwh

Op die bovenste foto kun je ook iets positiefs zien: de bak is helemaal vol. Dus die wordt wel gebruikt.
Misschien moet er een grotere bak geplaatst worden, of moet de bak vaker worden geleegd?
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

mariki

Bedankt voor jullie meningen. Ik denk ook dat een kwestie van opvoeding is en een kwestie van respect. Dat is niet de verantwoordelijkheid
van de school maar die van de ouders. Er zijn heel veel vuilnisbakken hier, dat is niet het probleem.
Met vriendelijke groeten,
Marie-Christine


Waarneming Nederland

Waarneming België

Waarneming Observado.org

LakeSide

Tja dit probleem speelt inderdaad bijna overal in Nederland.


Afgelopen zaterdag zijn ik, mijn vriendin en 6 anderen (o.a. leden van p!nk) de uiterwaarden bij Werkendam schoon wezen maken. Dit is een nieuw stuk natuur van ongeveer 2,5km bij 800m. De gemeente en het Brabants Landschap hadden er geen tijd voor of mogelijkheid toe, dus hebben we besloten zelf maar aan de gang te gaan.


Het resultaat was 40! zakken vol met vuil; plastic, flesjes, blikjes en zelfs een gedumpte televisie.


Ik hoop dat dit landelijk wordt ingevoerd, want ik denk dat dit zeker een zinvolle oplossing is: http://www.ryck.nl/


KorHaan

Jaco,

Respect, man!  :duim:

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

KorHaan

#19
Citaat van: MarKoHu op maart 28, 2012, 11:33:14 AM
Op die bovenste foto kun je ook iets positiefs zien: de bak is helemaal vol. Dus die wordt wel gebruikt.
Misschien moet er een grotere bak geplaatst worden, of moet de bak vaker worden geleegd?


Ha Margreet,

Goede opmerking! Die bak wordt wel gebruikt. Meer bakken erbij, of grotere bakken.

Hier in de Hilversumse Meent is de gemeente het inzamelen van plastic afval gaan bevorderen door een container voor oud plastic neer te zetten. Het was zo'n succes, dat die container binnen de kortste keren propvol zat, en mensen er hun plastic afval in tasjes bij gingen zetten. Soms stond er een berg van twee meter hoog tegen de propvolle container aan, en lag er ook enorm veel weggewaaide rotzooi omheen. Door hardnekkig bellen en mailen naar de gemeente hebben we het voor elkaar gekregen, dat er een tweede container naast is geplaatst. Nu gaat alles goed, beide containers worden geregeld geleegd, en zitten dan bijna vol.

Het is een kleine moeite om mijn plastic verpakkingsmaterialen op te zamelen in een plastic zak, en deze dan in de container te gooien als ik boodschappen ga doen in het winkelcentrum waar de containers en glasbakken staan. Soms moeten ze bij de gemeente even flink aan hun jasje getrokken worden, want hun initiatief is goed, maar de uitvoering moet soms bijgestuurd worden.

In het buitengebied waar ik graag kom, zie ik bijna geen afvalbakken staan. Ik heb het een keer meegemaakt, dat ik bij De Stulp, in de Lage Vuursche, mijn fietstassen gevuld met afval terugvond. Toen ik mijn fiets tegen een boom zette een paar uur eerder, waren de fietstassen allebei leeg. Kennelijk zit er bij mensen toch wel genoeg fatsoen, om als er geen afvalbakken zijn, de rotzooi niet in het veld te dumpen maar op een plek die als surrogaat voor een afvalbak kan dienen: mijn fietstassen. Ik moest wel lachen toen ik van mijn verbazing bekomen was.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

mariki

Hoi Ronald,

Hier in Eindhoven of in de buurt zijn er genoeg vuilnisbakken, elke 50m ongeveer. Dat is echt niet het probleem.
Die vuilnisbakken zijn ook vaak vernield. Jaco, als ik hoor dat er is zoiets in mijn buurt, doe ik mee.
Met vriendelijke groeten,
Marie-Christine


Waarneming Nederland

Waarneming België

Waarneming Observado.org

Margreet Kwh

Ha Ronald,

wat een prachtig verhaal van die plastic bak(ken)! En die fietstassen vol afval, ook komisch! Leuk voor een tekening.
Ik vind ook wel eens wat afval in mijn fietstas (vaak van mezelf, soms van een ander).
Leuk bakontwerp: een klein fietsje met enorme tassen. :blink:
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

ArjanH

Citaat van: mariki op maart 28, 2012, 20:25:41 PM
Hoi Ronald,

Hier in Eindhoven of in de buurt zijn er genoeg vuilnisbakken, elke 50m ongeveer. Dat is echt niet het probleem.
Die vuilnisbakken zijn ook vaak vernield. Jaco, als ik hoor dat er is zoiets in mijn buurt, doe ik mee.


Die vuilnisbakken staan er nu nog wel (in grote steden tenminste) maar die zullen er binnenkort vermoedelijk ook wel aan moeten geloven. De toekomstige en volkomen onzinnige JSF-fighters zullen toch ergens van bekostigd moeten worden.

Marina

Niet alleen de JSF-fighters, ook de toekomstige olympische spelen, de raket in Frans Guyana, het jubileumfeestje van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten en de onkostennota's van de heren ministers hebben bij elkaar miljarden van onze belastingcenten gezien.

Maar de bibliotheken, dierenambulances en speelterreintjes sluiten, onze bejaarden moeten de was bij de kinderen onderbrengen (als je geen kinderen hebt, heb je pech) en mogen maar 1x/week douchen en onze pensioenen gaan naar corrupte ambtenaren in Griekenland.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Margreet Kwh

Citaat van: LakeSide op maart 28, 2012, 16:55:15 PM
Tja dit probleem speelt inderdaad bijna overal in Nederland.


Afgelopen zaterdag zijn ik, mijn vriendin en 6 anderen (o.a. leden van p!nk) de uiterwaarden bij Werkendam schoon wezen maken. Dit is een nieuw stuk natuur van ongeveer 2,5km bij 800m. De gemeente en het Brabants Landschap hadden er geen tijd voor of mogelijkheid toe, dus hebben we besloten zelf maar aan de gang te gaan.


Het resultaat was 40! zakken vol met vuil; plastic, flesjes, blikjes en zelfs een gedumpte televisie.


Ik hoop dat dit landelijk wordt ingevoerd, want ik denk dat dit zeker een zinvolle oplossing is: http://www.ryck.nl/
Goeie actie, Jaco! :duim: :duim:
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Carolien

Ik heb toevallig vorige week SBB getackeld via de mail. Hier in Buren hebben we een prachtig natuurgebied, de Tichelgaten. Ik ben hier zeker 2 tot 3 maal per week met mijn dochter te vinden voor een wandeling. Maar, het is er zo'n grote puinzooi geworden de afgelopen 2 maanden, bergen met zwerfafval, bomen die gesloopt worden, niet leuk meer..Ik heb SBB gemailed of het niet een ideetje is om op een zaterdagochtend wat mensen te mobiliseren om de puinzooi op te ruimen. Helaas nog niets mogen vernemen van de nieuwe boswachter in mijn gebied. We wachten af...