2e kj slechtvalk?

Gestart door MarianneW, maart 24, 2012, 17:59:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

MarianneW

Ben ik hier juist met een 2e kj slechtvalk? En is er dan nog iets te zeggen over het geslacht (vrouw?) .
http://waarneming.nl/foto/view/3092580
Bedankt voor het meedenken/kijken.

Marianne
Marianne

MarianneW

Blijkbaar zal het wel goed zijn want er staat een  :right: achter mijn waarneming. Nog tips over het geslacht of is dat niet te zeggen?

Groet,
Marianne
Marianne

frankneijts

Een vogel (wijfje?) met wat kenmerken van 2e kj Toendraslechtvalk (calidus) Marianne: erg fors overkomende vogel; relatief smalle baardstreep; mooie witte wang en grondkleur onderzijde; tekening onderzijde nogal spaarzaam en smalletjes; er lijkt een licht voorhoofd te zien...... Moeilijk hard te maken met zo'n foto maar heeft er m.i. toch wat van weg. Misschien invoeren onder Toendraslechtvalk met "?"
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

MarianneW

#3
Frank, dat lichte voorhoofd was/is er. Volgens mij is dat ook wel te zien op bijgaande iets minder goede foto's en het viel me gisteren op dat de kop zo licht was.
En dat het geen slechtvalk was zoals ik gewend was, was mij duidelijk. Ik heb me weer suf gezocht......
Ik zal mijn waarneming aanpassen met een ?
Bedankt,
Marianne
P.S. Zie ook nog het vooraanzicht onder de link in het eerste bericht, daar kun je goed de wittige kop zien.
Marianne