Kanoetstrandloper

Gestart door Klaas van Dijk, maart 23, 2012, 14:31:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Klaas van Dijk

Beste mensen,

En dan als laatste een vondst van 28 april 2011 op de zeedijk bij de Eemshaven (dus naast de Waddenzee). Zou een Bonte Strandloper kunnen zijn, maar de tarsuslengte (ongeveer 30 mm) is m.i. te lang voor Bonte Strandloper. Wel is de tarsus gebroken (en daardoor moeilijk zeer nauwkeurig te meten).

De lengte van de langste handpen is 109 mm. Volgorde van veren is gelijk voor foto van bovenzijde en voor foto van onderzijde.

Iemand die hier meer licht op kan werpen? Alvast erg bedankt daarvoor.

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

whmvb

Hoi Klaas,

lijkt me Kanoet.

Wim
Wim van Boekel

Klaas van Dijk

hoi Wim,

Kanoet lijkt inderdaad een goede mogelijkheid en de maten passen dan ook veel beter. Zeer bedankt voor deze suggestie. Kanoet is natuurlijk heel logisch, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal en de romp (klein) heeft me steeds op het verkeerde been gezet.

Er lag namelijk ook een deel van de romp (deels opgevreten / weg), maar daar had ik toen niet veel aandacht aan geschonken, omdat ik dacht dat het vast wel een Bonte Strandloper zou zijn. Dat onderdeel dus toen niet meegenomen. Thuis beter bekeken & wat maten genomen. En toen bleken de maten niet goed te passen bij Bonte Strandloper. Ik zal het nog even goed nakijken.

Groetjes, Klaas

keesschreven

Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren