Nieuw: Logboekweer.nl Uitgebreide grafische weergegevens on-line

Gestart door BartAbc, maart 22, 2012, 14:02:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

BartAbc

Even reclame maken voor mijn website Logboekweer.nl, vast interessant voor veel bezoekers van dit forum.

Op de site vind je uitgebreide informatie over het verleden weer op een groot aantal plaatsen in Nederland. De langste serie gaat terug tot 1950!
De meest gedetailleerde informatie komt uit uurgegevens van het KNMI. Zon, bewolking, neerslag, mist, windrichting en -kracht, onweer. Ook kun je zien of er sneeuw of ijs lag.
Alle informatie is te bekijken of te downloaden in PDF-formaat. Het ziet er zo uit:



Daarnaast is er ook langjarige informatie van één aspect van het weer over een periode tot maximaal 42 jaar. Zo zie je in een oogopslag in welke periodes het koud of warm was, of er sneeuw of ijs lag, of het nat of droog was. En dat voor meer dan 20 plaatsen in Nederland. Informatie over fenologie/temperatuursom komt nog.

De website is nog niet af, maar ik ben er al zo lang mee bezig dat ik het tijd vind dat er wat naar buiten komt. Het project is toch al lelijk uit de hand gelopen; eigenlijk ik van de plantjes. Maar het weer is al even lang een grote hobby. Overigens komt de methode voor het maken van de PDF-bestanden voort uit de methode die ik gebruikt heb voor het maken van de Nieuwe Atlas van de Nederlandse Flora, zie elders op dit forum.

Bart Vreeken
vriendelijke groeten Bart Vreeken

voor het weerverleden van Nederland zie http://www.logboekweer.nl

petraw

Beste Bart,

Fijn dat het gelukt is om de website te maken. Ziet er erg mooi uit!

Groet,

Petra
Groet, Petra

BartAbc

Beste Petra

Dank voor je reactie!
Hier nog niet zo veel reacties, maar des te meer op een aantal weersites. Voor mij is dat eigenlijk ook een onbekend wereldje. En zelf een aardige reactie van het KNMI.
Ik wacht nog op fenologiegegevens van de Natuurkalender over 2011; die zouden er zo langzamerhand toch moeten zijn. Ook leuk voor waarneming.nl

groetjes

Bart
vriendelijke groeten Bart Vreeken

voor het weerverleden van Nederland zie http://www.logboekweer.nl