Wandelen in Duitsland

Gestart door RobZWD, maart 19, 2012, 16:58:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

RobZWD

Hallo,
De lekkere weekenden komen er weer aan en dus prima wandelweer, nu had ik zelf het plan om eens over de grens in Duitsland te gaan kijken om daar te wandelen, fotograferen en natuurlijk waarnemen ;).
Mijn vraag is dus of iemand tips heeft voor mooie gebieden net over de grens in Duitsland (ivm reisafstand het liefste ten hoogte van Arnhem).

Alvast Bedankt,
Rob Heitman

huysse

Dag Rob,

Ik weet niet of je specifieke belangstelling ergens voor hebt maar hier 2 suggesties, waarvan de laatste een excursie van de KNNV Oost Achterhoek is, maar daar kun je natuurlijk ook op eigen houtje naar toe.
In het Zwillbrocker Venn (net over de grens bij Winterswijk) vooral vogels, de flamingo's zijn ook weer gearriveerd.
Met mooi weer wel druk, maar de meeste mensen komen niet verder dan de kijkhutten aan het begin.
groet,
Marijke

http://www.zwillbrock.de/venn.htm



     Wanneer  Zondag 22 april   Wat  Plantenexcursie naar het bos Samerott, Bentheim (D)   Vertrek  9.00 uur per auto vanaf het voormalige postkantoor, Balinkesstraat 4 te Winterswijk. Carpoolen i.v.m. het milieu. De kosten worden gedeeld.   Terug  ±16.00 uur   Leiding (en info)  Fred Bos (0543-515341)   Meenemen  Flora, lunchpakket, stevig schoeisel, geldig identiteitsbewijs   Bijzonderheden  Aan de voet van het kasteel bij Bad Bentheim ligt voedselrijke grond met prachtige voorjaarsvegetatie zoals geelsterren en eenbes. Het bos Samerott ligt ten zuidoosten van Bentheim. Fred Bos zal ons veel vertellen over wat we op deze interessante locatie aantreffen.

andre.schulten

ah..Bentheim..
daar heb ik heel lang gelden eens (brede) wespenorchissen gezien van bijna 1,5 m hoog..
mooie omgeving inderdaad.

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

huysse

#4
Vergeten te zeggen dat iedereen met de excursies van KNNV Oost Achterhoek mee kan, je hoeft geen lid te zijn.

kijk bij activiteiten op http://www.knnv.nl/oost-achterhoek/

groet,
Marijke

RobZWD

Bedankt voor de tips dat gaat zeker goed komen met de aankomende (zonnige) weekenden.

Rob