soortsnaam in foto

Gestart door Erik Simons, maart 17, 2012, 14:06:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Erik Simons

Hallo allemaal,

Weet iemand een slimme manier om de soortsnaam van een gefotografeerde soort op een vaste plaats met vast letterformat in een foto te krijgen?
Ik weet dat je met irfanview een kadertje kunt maken en dan met ctrl t een tekst kunt invoegen, maar dan moet je dus telkens een kadertje maken en dat kost veel tijd met honderden foto's.
Met het programma bordermaker 5 kun je erg gemakkelijk een standaardtekst in iedere foto platsen zoals copyright, lokatie en datum, maar ik zou dus eigenlijk ene programmaatje willen hebben waarin je per foto een individuele tekst kunt invullen in een gestandaardiseerd sjabloontje.

Ik heb de plantennamen eigenlijk al ingevuld als naam van de foto (rename in windows explorer), dus het zou helemaal handig zijn als je een toepassing hebt waarmee je de naam van de foto in de foto zou kunnen krijgen.

Iemand suggesties?
alvast dank
ERik
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

frans ijsselstijn

Hallo Erik

Het kan vrij gemakkelijk via paint
Zie bijgesloten foto
Deze is wel bewerkt om hem op het forum te krijgen

vr gr
Frans

Erik Simons

oke bedankt!

ik zag trouwens dat je met het bordermaker toch best wel wat opties hebt
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'