Soortgroep 'Alle soortgroepen'...

Gestart door henkjanvdkolk, september 08, 2012, 22:16:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

henkjanvdkolk

... is op mijn mobiel (Samsung galaxy Y) helaas geen succes. Als ik 'alle soortgroepen' gebruik moet hij eerst 5 seconde nadenken voordat hij de lijst toont. Ook moet hij langer nadenken als ik de letters typ, en ten derde moet ik ook nog eens meer typen omdat je met 'alle soortgroepen' nu eenmaal meer soorten hebt die aan de zoekletters voldoen.
Kortom, het gaat veel sneller om steeds de soortgroep te selecteren (ik schat 2-3 seconde werk), en dan in te voeren, dan bij elke waarneming 5+ seconde kwijt te zijn aan wachten.

Ongetwijfeld liggen punt 1 en 2 aan de snelheid van mijn mobiel, maar ben wel benieuwd wat andere ervaringen zijn.

Al met al toch een tikkeltje teleurgesteld in deze functie, maar ik mag natuurlijk niet klagen. Met een beetje handigheid, de volgorde van de soortgroepen kennen, en handige zoekcombinaties haal ik ongeveer de 10 waarnemingen per minuut.  :)
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

SlechtValk

Ik deel je ervaring (op een HTC desire) en heb daarom in het wensen-topic ook al het volgende voorstel gedaan:
Citaat van: SlechtValk op september 03, 2012, 00:28:23 AM
Mijn idee en verzoek/wens is dus ook om het mogelijk te maken dat niet één groep (waaronder dus "allen") te kunnen selecteren, maar selectief welke je aanvinkt en uitvinkt. Ik zelf ben namelijk met name geinteresseerd in vogels, dagvlinders, libellen en zoogdieren dan zou ik die willen kunnen selecteren en alle overige (grote) groepen achter wegen laten.
En Alex gaf al aan dat dit een meer gehoorde wens is waar hij mee bezig is.
Citaat van: Alex Kwak op september 03, 2012, 10:27:30 AM
Ik herken dat ook, en dat verzoek kwam ook al van Hisko. Ik zal dat zeker gaan bouwen.
Ik zal het aan de todo-lijst toe gaan voegen.
Ik verwacht dat dit redelijk hoog op de prioriteitenlijst staat en dat dit in één van de volgende versies misschien al wel mogelijk zal zijn. Maar daarover kan Alex vast beter zelf mededeling doen ;).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op september 08, 2012, 23:13:58 PM
Ik verwacht dat dit redelijk hoog op de prioriteitenlijst staat en dat dit in één van de volgende versies misschien al wel mogelijk zal zijn. Maar daarover kan Alex vast beter zelf mededeling doen ;).

Zekers!  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

henkjanvdkolk

Oke, het ligt dus niet aan mijn toestel :).

Mooi dat deze functie er komt, dan kan je mooi alle kleine soortgroepen daar op één hoop gooien (libellen, reptielen & amfibieën, dagvlinders, zoogdieren) en houd je al een stuk minder over. Kan het dan ook zo gemaakt worden dat deze soortgroepen niet meer in de lijst verschijnen?
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Alex Kwak

Citaat van: henkjanvdkolk op september 10, 2012, 17:17:26 PM
Kan het dan ook zo gemaakt worden dat deze soortgroepen niet meer in de lijst verschijnen?

Zou inderdaad een leuke optie zijn
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Andre321

Op Gio ook traag, helaas...en tikken gaat ook al langzaam.
vogels, dagvlinders, libellen en zoogdieren lijkt me een uitstekend voorstel.