Hoofdmenu

Zilverig.....

Gestart door Rikstar, maart 08, 2012, 20:46:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rikstar

en weer de volgende vogel van vandaag.
Ook vandaag genomen (08-03-2012) aan de Westkust van Schotland.

in mijn ogen een vrij rare zilver. veel te bruin voor zijn leeftijd denk ik en oogde anders dan overige zilvermeeuwen die er in alle leeftijdscategorieën aanwezig waren.
in mijn gevoel ook veel te donkere/bruine grote dekveren.

hier de link naar de waarneming: http://observado.org/waarneming/view/63570194

het blijft een stevige gis maar ik vond hem zelf iets lijken op de amerikaanse zilver die in den oever is gezien. totaal geen verstand van dit taxoon maar misschien dat jullie hier een kleine oordeel over kunnen geven.
Ik ben ook wel benieuwd of ik deze vogel kan invoeren als: zilvermeeuw? onzekere zilvermeeuw of onzekere amerikaanse zilvermeeuw?
ik loop teveel van stapel maar zeg totaal niet dat het een am zilver betreft.

Helaas is dit de enige foto die ik van de vogel heb. de batterij van camera was precies leeg toen ik deze foto schoot en had geen reserve batterijen.

Alvast dank,
Rik
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

maartenwielstra

Zal lastig worden zonder goede platen van o.a. handpennen voor de exacte leeftijd (3/4 KJ). Onzekere Zilvermeeuw dan maar? ;)

Rikstar

hehehe, had het al een beetje verwacht hoor. volgende keer dus volle batterijen hebben en wachten tot het beest een keer opvliegt en dan als razende ruft foto schieten.

Citaat van: maartenwielstra op maart 08, 2012, 22:25:54 PM
Zal lastig worden zonder goede platen van o.a. handpennen voor de exacte leeftijd (3/4 KJ). Onzekere Zilvermeeuw dan maar? ;)
Rik v/d Starre

Rikstar

inmiddels heb ik de afgelopen zaterdag weer gezien en een paar extra foto's kunnen maken.
helaas was er net een wandelaar + hond aan het wandelen zodat meeuwen ver weg bleven op water en niet meer aan land durfde te komen.

hierbij de nieuwe foto's van de vogel:
http://observado.org/waarneming/view/63647044

op de vraag of het een 3de of 4de kj betreft vind ik het lastig om die vraag te beantwoorden. ik had gehoopt dat iemand anders dat had kunnen roepen.
Wel viel het op dat hij een donkere iris had (in tegenstelling tot de Amerikaanse zilvermeeuw die in den oever is gezien) wat is omgedoopt tot gewone zilver.
Vogel vloog later op om vervolgens te verdwijnen maar helaas net te laat om betreffende actie op foto te krijgen.

vogel misschien maar vergeten nu de vogel van den oever ook als gewone zilver is omgedoopt....
Rik v/d Starre