Blijf van de spui zeehond af

Gestart door Merijn van den Hoogenhoff, maart 11, 2012, 11:51:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

tekenaar

#30
Ik ben bepaald geen fan van opvang van wilde dieren, met als uitzondering soorten die wereldwijd met uitsterven bedreigd worden, want in zo'n geval is elk overlevend exemplaar belangrijk.

Maar als je de zeehondenopvang stopt, ben ik bang dat allerlij mensen zonder kennis van zaken gevonden zeehondjes in hun badkuip gaan proberen op te lappen. Dat gaat nogal wat dierenleed veroorzaken, voordat een volgende generatie "Lenies" zoveel ervaring heeft opgebouwd dat daadwerkelijk zeehonden vakkundig kunnen worden opgevangen.

Ik ben het er roerend mee eens dat zeehondenopvang vanuit natuurbeschermingsachtergrond echt onzin is, maar wil niet medeverantwoordelijk zijn voor het leed wat mensen zeehondjes gaan aandoen wanneer je nu het opvangcentrum in Pieterburen sluit.

M.a.w. eerst moeten mensen (en dan wel heel veel mensen) ervan overtuigd worden dat ingrijpen niet hoeft, en dat je een zielig zeehondje beter uit zijn lijden kunt helpen dan kunt opvangen, en pas als je dat gelukt is, kan je gaan discussieren over sluiting van het opvangcentrum.

Ondertussen is er dan wel de vraag aan het zeehondenopvangcentrum aan de hand van welke criteria ze besluiten welke zeehond (op)gevangen moet worden en welke niet, maar ik neem eerlijk gezegd aan dat ze daar intern de nodige discussies over zullen voeren en dat dit niet altijd even eensduidig/duidelijk zal zijn ...

--------------------------------

Mensen hebben bij jonge zeehondjes nog steeds de associaties "schattig", "zielig" en "doodgeknuppeld voor bont". En dan gaan wij als natuurbeschermers vertellen dat je een schattig, zielig zeehondje beter kunt doodknuppelen dan redden ... Ik begrijp heel goed dat we een lange weg te gaan hebben voordat een dergelijke gedachte kan worden aanvaard ...
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

hiskodevries

Als je wilt voorkomen dat Lenie `t Hart 'Baas' van de waddenzee wordt Stem op Lenze Hofstee, 1 van de bestuursleden van de stichting natuurinformatie die Waarneming.nl in de lucht houdt.
http://www.waddenvereniging.nl/pollwaddenzee/bedankt.php
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

frankw

Done. Iedereen stemmen want Lenie staat op 8 stemmen. :(

Theo Linders

Citaat van: frankw op maart 20, 2012, 11:38:01 AM
Done. Iedereen stemmen want Lenie staat op 8 stemmen. :(

ondertussen zelfs op drie stemmen. Waar Lenze toch echt meer baas is!
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

frankw

Shit +100 inmiddels. Volgen mij is ze een tegenoffensief begonnen. :police:

Danny katerbarg

blijf stemmen! blijf stemmen!

trouwens welke 10 gekken hebben op bleker gestemt?
met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50

Danny katerbarg

kan hier niet een speciaal topic voor komen?? zodat alle waarnemers kunnen stemmen. bijvoorbeeld ook een link op de startpagina.
met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50

joostheeremans

Citaat van: Danny katerbarg op maart 20, 2012, 14:50:50 PM
blijf stemmen! blijf stemmen!

trouwens welke 10 gekken hebben op bleker gestemt?


Iemand die zich realiseert dat Bleker in zijn functie als staatssecretaris inderdaad de meeste macht heeft over het wad?  Ik vind de opzet van de verkiezing nogal dom. Beslis wie de meeste macht heeft over de wadden.. en dan?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

hiskodevries

je kunt zovaak stemmen als je wilt als je elke keer maar een ander (fake) email adres opgeeft. Vanochtend stond lenie nog ruim achter en ineens 300 stemmen+ de zeeehonden hebben die bug ook ontdekt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0


GijsB

Wat is er gebeurt, lang liepen ze nek aan nek en in eens heeft lenie een voorsprong van 900 stemmen :o
Gijs

joostheeremans

MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

KorHaan

Ik heb op Theunis Piersma gestemd, meer voor mijn eigen gemoedsrust dan dat ik denk dat het ook maar iets uitmaakt. Wetenschapper van internationale allure, die boven elke twijfel over eigenbelang verheven is, wat ik van veel kandidaten op de lijst niet kan zeggen.


Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

frankw

Citaat van: hiskodevries op maart 20, 2012, 15:43:30 PM
je kunt zovaak stemmen als je wilt als je elke keer maar een ander (fake) email adres opgeeft. Vanochtend stond lenie nog ruim achter en ineens 300 stemmen+ de zeeehonden hebben die bug ook ontdekt

"Helaas bleek op een gegeven moment dat er opgeroepen werd om dubbel te stemmen. De Waddenvereniging wil de verkiezing positief en sportief houden. Daarom hebben we besloten om de verkiezing stop te zetten. De definitieve uitslag hebben we bepaald door het moment te nemen dat nog een zuiver beeld geeft van de vele stemmen.
Wat de verkiezing heeft opgeleverd is een top tien die representatief is voor verschillende belangen en visies op het waddengebied. Doordat er door zoveel mensen gestemd is, kan in ieder geval geconcludeerd worden dat al deze mensen stuk voor stuk invloedrijk zijn. "

;D


Dan hebben "wij" gewonnen want toen stonden we nog voor.  8)

evertdirks

Jammer dat ze het niet is geworden.
Met Lenie aan het roer was er nooit meer iets in de waddenzee gebeurt.
Dat schrikken de zeehondjes namelijk.

Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

maurice.lahaye

Hopelijk heeft de Waddenvereniging geleerd dat internet-polls totale nonsens zijn (net als Wadden-kapiteins overigens).

Maurice
(op persoonlijke titel)
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl