Hoofdmenu

Poep! denk ik?

Gestart door e.walstra, maart 10, 2012, 14:03:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

e.walstra

Hallo kenners,
kunnen jullie hier iets van maken.
Had ook het idee dat er iets langs de
slootkant scharrelde.

Erwin

willemxd

ik dacht braakballen? maar ik ben er niet zeker van

carolien reindertsen

Citaat van: willemxd op maart 10, 2012, 20:15:50 PM
ik dacht braakballen? maar ik ben er niet zeker van

Nou Willem, dat was dus ook mijn eerste gedachte!

e.walstra

Maar ze lagen zo mooi alle vier naast dat holletje en
er zijn geen echte bomen in de buurt alleen bosjes.
Ik dacht misschien iets van een waterslakken of
schelpjes etende muis?

HPM

Citaat van: e.walstra op maart 11, 2012, 09:18:14 AM
Maar ze lagen zo mooi alle vier naast dat holletje en
er zijn geen echte bomen in de buurt alleen bosjes.
Ik dacht misschien iets van een waterslakken of
schelpjes etende muis?

Er zitten haren en stukjes bot in.
Herman van der Meer

Rob Koelman

#5
Het onderscheid tussen braakballen en keutels is soms onduidelijk.

Te zien is dat er vooral vogelveren in de braakballen/keutels zitten. Zou - onder ander op grond van de locatie op een opvallende open plek - goed kunnen gaan om keutels van een marterachtige of kleine keutels van een vos die een grote vogel heeft verorberd.

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

e.walstra

Oke ja dat klinkt meer logisch dan een uil, ook in combinatie met dat hol.
Zou het ook specifieker kunnen? de determinatie?

Erwin

Landschapsbeheer

De botten die te zien zijn, zijn gebroken: er heeft een dier op zitten kauwen. Linksboven lijken de ' ringen' van een luchtpijp. Het gaat dan om een relatief grote vogel. Al met al pleit dit meer voor een zoogdier dan voor een vogel. Van de zoogdieren lijkt het me meer een vos dan een marter.


Jeroen

e.walstra

Ik blijf me iedere keer verbazen wat mensen hier allemaal weten. Ik zie wat je bedoelt met die botjes en de ring, dacht zelf eerst aan iets van een schelp maar dit klinkt ook logisch.
Ik heb nog nooit vossen poep gezien maar ik had verwacht dat dit groter zou zijn.

Margreet Kwh

 
Citaat van: e.walstra op maart 14, 2012, 10:16:01 AM
Ik blijf me iedere keer verbazen wat mensen hier allemaal weten. Ik zie wat je bedoelt met die botjes en de ring, dacht zelf eerst aan iets van een schelp maar dit klinkt ook logisch.
Ik heb nog nooit vossen poep gezien maar ik had verwacht dat dit groter zou zijn.
En ook op waarneming.nl is verbazingwekkend veel informatie te vinden, bijvoorbeeld:

- een goedgekeurde vossenkeutel van Hans de Nobel, http://waarneming.nl/fotonew/3/1984053.jpg

- de zoekoptie naar sporen van vossen, o.a. keutels (n.b.: niet allemaal goedgekeurd): http://waarneming.nl/soort/photos/428?from=1980-01-01&to=2012-03-14&sex=&id_kleed=0&os=1&id_akt=57&licentie=0&only_rated=0&only_approved=0&page=1

- de soortbeschrijving met o.a. een keutelfoto van Corry Abbink, onderaan de beschrijving: http://waarneming.nl/soort/info/428
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven