Twee macro's

Gestart door gardensafari, juli 09, 2005, 14:54:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

gardensafari

Ik heb twee foto's waar ik niet uitkom. De eerste betreft een uiltje dat ik maar niet kan thuisbrengen. Mogelijk een variatie op een thema, of ik kijk er gewoon overheen. Iemand voor deze soort?



De tweede is een nog veel lastiger spanner. Gevangen om te fotograferen. Hij zat de gehele tijd met de vleugels opgeklapt en netjes roerloos stil. We hebben er dan ook mooie foto's van kunnen maken. Omdat hij de hele tijd zo stil zat hebben we hem bij het happen van een boterham vertrouwd en onbekommerd laten zitten. Na al dat hapwerk, had hij natuurlijk de vleugels genomen. We hebben hem nooit meer teruggezien. Is er iemand die van de onderkant durft te zeggen welke soort het is? Een Thera sp. of zo?



Bij voorbaat dank,

Hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

han.endt

#1
CiteerIk heb twee foto's waar ik niet uitkom.
Het uiltje is Oligia fasciuncula een halmuiltje en het spannertje Euchoeca nebulata, Leverkleurige spanner.

Han.

gardensafari

Ik ben een kluns, in die zin dat dat uiltje gewoon op mijn site staat! Maar dan wel in actie en ik kon de link tussen het actieve beestje en het diertje in rust kennelijk toch niet leggen. En bedankt voor de spanner. Ik had al een vermoeden dat inventariseerders daar wel uit konden komen, want jullie krijgen hem waarschijnlijk ook meestal met dichtgeklapte vleugels op het laken.

Groetjes,

Hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.