Rotskruiper Maastricht

Gestart door Vincent Hart, maart 06, 2012, 14:35:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

August

Citaat van: JandJ op maart 07, 2012, 18:24:23 PM
vast niet alleen voor de rotskruiper net als vele anderen. 8)
Nee voor het mooie uitzicht
August van Rijn

jpnotten

Kan iemand exact uitleggen waar de rotskruiper zit? Wat is een goede spotlokatie? Bv georienteerd vanuit fabriek (west)?

Theovanv

Veel Rode Wouwen vandaag in Zuid-Limburg ;) morgen draait de wind van ZW naar W, dus die "bijvangst" zal dan moeilijker zijn.
Theo van Veenendaal

Vincent Hart

Citaat van: jpnotten op maart 07, 2012, 22:40:10 PM
Kan iemand exact uitleggen waar de rotskruiper zit? Wat is een goede spotlokatie? Bv georienteerd vanuit fabriek (west)?
Bij deze waarneming staat de pijl op de plek van de waarnemer: http://waarneming.nl/waarneming/view/63531932
Vanaf daar naar het ZZO kijken, daar zie je een aantal vierkante gaten uitgehakt in de rand van de mergelgroeve. Naar verluidt bevond de vogel zich gisteren bij/rond/in het vierde gat (van links). Telescoop is wel essentieel.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Theovanv

Vandaag op Rotskruiper plek geweest rond 3 uur, geen resultaat. Oehoe wel aanwezig en een bizarre Rode Wouw waarneming: http://waarneming.nl/waarneming/view/63568733
Theo van Veenendaal

UtrechtsVogelNet

Goede aktie dat de Wouw is meegenomen; 40 pikkende Kraaien om je heen en niet wegvliegen klinkt al verdacht ...

Jammer dat je de Rotskruiper niet heb gezien maar misschien is het goed om nog te vermelden tot hoe laat je bent gebleven; de Rotskruiper liet zich in het verleden namelijk soms pas rond zonsondergang kort zien voordat-ie een van de gaten indook voor de nacht. En ik kan me voorstellen dat vanwege het Rode Wouw gebeuren de aandacht (terecht) ergens anders lag dan bij een rode vlo op een rots. ;-)

Gr, Phil

Theovanv

Ik was er denk ik rond een uur of half 2 en ben rond half 4/4 uur vertrokken, maar er is idd wat aandacht weggenomen door eerst het zoeken naar de Oehoe (maar dat valt deels samen met het zoeken naar de Rotskruiper) en later de Rode Wouw. Uiteindelijk ook geen tijd meer gehad om de groeve van de andere kant te bekijken, maar er waren meerdere vogelaars aanwezig die daar wel waren geweest.
Theo van Veenendaal

Bram Rijksen

Heeft de ENCI niet toevallig een haar naam in grote verlichte letters op één van haar gevels geplakt? Blijkt soms een populaire slaapplaats voor overwinterende Rotskruipers..

Roland_Wantia

Nog even wat informatie over afgelopen woensdag. Die dag ben ik in alle vroegte afgereisd naar de ENCI-groeve. Ik kwam er aan om ongeveer 07:10. Op dat moment was het al vrij licht (zonsopkomst 7:15u) en er was sprake van schaarse bewolking. Mogelijk (ik hoop uieraard van niet) hebben die omstandigheden de vogel aangezet om verder te trekken. Er is die ochtend door circa 15 mensen tevergeefs gezocht.
Groet, Roland

Edwin Schuller

Citaat van: Theovanv op maart 08, 2012, 23:15:10 PM
Vandaag op Rotskruiper plek geweest rond 3 uur, geen resultaat. Oehoe wel aanwezig en een bizarre Rode Wouw waarneming: http://waarneming.nl/waarneming/view/63568733

Zie http://waarneming.nl/waarneming/view/63576445 voor een update incl. foto's van de Rode Wouw.
Edwin Schuller

frankcoenjaerts

Mooie actie Edwin - met fantastisch resultaat !  :duim:
Met vriendelijke groeten,

Frank

BramtK

Hartstikke mooi.

Nou hopen dat deze vogel de genenpool van de Rode wouw niet verzwakt. (Sorry, kleine knipoog naar een andere discussie.) ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

Edwin Schuller

Ervan uitgaande dat hij iets verkeerds gegeten heeft wat een menselijke oorzaak heeft; gaat dat niet gebeuren. Welke discussie doel je op? Ben benieuwd!
Edwin Schuller

joostheeremans

Citaat van: Edwin Schuller op maart 20, 2012, 13:22:53 PM
Ervan uitgaande dat hij iets verkeerds gegeten heeft wat een menselijke oorzaak heeft; gaat dat niet gebeuren. Welke discussie doel je op? Ben benieuwd!


zeehondenopvang en die van Lenie 't Hart in het bijzonder. Staat bij zoogdieren in het topic over de spuizeehond.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-