Geluid goudhaan?

Gestart door Tukkerbird, maart 04, 2012, 21:21:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tukkerbird

Hallo,
Kan iemand mij bevestigen of dit geluid van een Gouhaan is?
http://waarneming.nl/waarneming/view/63509579
Gr.Martin

JandJ

Het is inderdaad een goudhaan óf vuurgoudhaan. Dat verschil kan ik niet horen (als het überhaupt betrouwbaar te horen is) :)
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Folkert Jan

Citaat van: JandJ op maart 05, 2012, 09:38:48 AM
Het is inderdaad een goudhaan óf vuurgoudhaan. Dat verschil kan ik niet horen (als het überhaupt betrouwbaar te horen is) :)

Dat is zeker betrouwbaar te horen. Echter hier geen geluid dus zal em later moeten luisteren.
Goudhanen vereist zeker oefening, maar als je maar lang genoeg aandacht aan besteed ga je het vanzelf horen.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

JandJ

Ben benieuwd.
I.i.g. niet té lang oefenen, anders hoor je ze niet meer vanwege ouderdomsdoofheid :angel:
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Tukkerbird

Bedankt Heren, waarneming is goed gekeurd :duim:
De roep week naar mijn mening iets af van de geluidjes hier op de site, maar het klonk wel als een Goudhaan.

Gr.Martin

Folkert Jan

Idd gewone goudhaan!
Vuurgoudhaan roepend heeft vaak een wat ander ritme en is ietsie voller (minder schel) en klinkt vaak ook wat harder
Eigenlijk niet echt in woorden uit te drukken.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

JandJ

Bedankt FJ, zal inderdaad veel oefenen worden.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Folkert Jan

Citaat van: JandJ op maart 05, 2012, 19:19:04 PM
Bedankt FJ, zal inderdaad veel oefenen worden.


makkelijkste is najaar...dan zie je op een goeie dag op een waddeneiland of bosjes langs de kust meerdere goud- en vuurgoudhanen.
Overigens is zang veel makkelijker. Al heb ik daar aan het begin enorm mee geworsteld, maar nu is het eigenlijk appeltje eitje
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Thijs Fijen

Citaat van: rnbflavour op maart 05, 2012, 19:03:24 PM
Idd gewone goudhaan!
Vuurgoudhaan roepend heeft vaak een wat ander ritme en is ietsie voller (minder schel) en klinkt vaak ook wat harder
Eigenlijk niet echt in woorden uit te drukken.
Meer 'tie-tie-tie' dan 'trie-trie-trie', maar dit is niet altijd zo. Soms heeft Vuurgoudhaan ook een soort (zeer) hoge boompieper-roep.
Het is een geluid die je er uit pikt als je het geluid van Goudhaan kan dromen ;)
Thijs Fijen