Hoofdmenu

Update CDNA-pagina

Gestart door Edwin Russer, december 15, 2006, 11:07:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Oke, dank voor de toelichting
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Vincent Hart

Kleine topper alleen ingediend voor de eerste dag?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bas vd Burg

Citaat van: vincenthart op maart 13, 2010, 17:51:17 PM
Kleine topper alleen ingediend voor de eerste dag?

Staat bovenaan die pagina Vincent:

Verzamel ronde: Hierin staan gevallen die wel bekend zijn bij de CDNA maar nog niet ingediend zijn. De CDNA zou het zeer op prijs stellen als deze gevallen werden ingediend door de waarnemers. Als er na 3 maanden geen informatie is ontvangen dan gaan deze gevallen rouleren o.b.v. het beschikbaar zijnde materiaal.

(wat vet is weergegeven is afkomstig van mijn persoontje)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Vincent Hart

Oh ja, lezen ... Sorry & dank!  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bas vd Burg

maakt niet uit, heb ik ook wel eens last van (flinke last)...........
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Rob Halff

Leuke update! Zie ook dat de Kaspische Plevier en de Taigastrandloper aanvaard zijn....dus officieel nu +2 voor de meeste van ons... ;)

Vincent Hart

#309
Citaat van: Rob Halff op mei 18, 2010, 18:00:13 PM
Leuke update! Zie ook dat de Kaspische Plevier en de Taigastrandloper aanvaard zijn....dus officieel nu +2 voor de meeste van ons... ;)
Maar niet voor de laatkomers?  ???

Max, als je meeleest:

Kasp volgens de CDNA-update alleen aanvaard 17 t/m 19-10-2009, vogel was de 20e nog aanwezig, zie waarnemingen (en foto's!) hier.
Taiga volgens de CDNA-update alleen aanvaard 22 t/m 27-10-2009, , vogel was de 28e nog aanwezig, zie waarnemingen (en foto's!) hier.

(EDIT: Max is de komende weken beperkt aanwezig maar zal t.z.t. hier wel reageren denk ik)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Edwin Russer

Citaat van: vincenthart op mei 18, 2010, 18:21:37 PM
Citaat van: Rob Halff op mei 18, 2010, 18:00:13 PM
Leuke update! Zie ook dat de Kaspische Plevier en de Taigastrandloper aanvaard zijn....dus officieel nu +2 voor de meeste van ons... ;)
Maar niet voor de laatkomers?  ???

Max, als je meeleest:

Kasp volgens de CDNA-update alleen aanvaard 17 t/m 19-10-2009, vogel was de 20e nog aanwezig, zie waarnemingen (en foto's!) hier.
Taiga volgens de CDNA-update alleen aanvaard 22 t/m 27-10-2009, , vogel was de 28e nog aanwezig, zie waarnemingen (en foto's!) hier.

(EDIT: Max is de komende weken beperkt aanwezig maar zal t.z.t. hier wel reageren denk ik)

Vincent,

Eerdere post van Jan nr. 117 in dit topic.

Ik schrijf samen met Roland vd Vliet en Max Berlijn het jaarverslag. Ooit hebben we afgesproken dat de datums in de Recent Reports /Recente Waarnemingen-rubriek in DB leidend waren, maar tegenwoordig kijken we inderdaad naar de datums op de DB-site en in veel gevallen ook op waarneming.nl.
Een jaarverslag bevat meestal c 500 gevallen, logisch dat daar wel eens een foutje insluipt. Maar het is en blijft liefde-oud-papier werk en meestal ben je met het verslag de man c twee weken iedere avond bezig.
Aanvullingen zijn altijd welkom en we doen onze uiterste best het jaarverslag zo compleet mogelijk te maken.

Groet, Jan
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Jeroen Nagtegaal

Weet iemand trouwens waarom de Spaanse mussen nog in de roulatie zitten en de Spaanse mussen van Texel en de MaVla wel zijn aanvaard?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent Hart

@Edwin: Niets dan lof voor de liefdewerk-oud-papier-mannen, hoor. Mijn post was ook slechts bedoeld als aanvulling. Als de data kloppen hebben we een nog mooier jaarverslag en CDNA-archief. Meer blije waarnemers met een aanvaarde nieuwe soort. Meer blije waarnemers omdat we op waarneming.nl met de Aanvaarde Gevallen in de hand ook waarnemingen van de laatste datum voor beide soorten kunnen goedkeuren  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Thijs Fijen

Citaat van: Rob Halff op mei 18, 2010, 18:00:13 PM
Leuke update! Zie ook dat de Kaspische Plevier en de Taigastrandloper aanvaard zijn....dus officieel nu +2 voor de meeste van ons... ;)
Officieus toch? Omdat het nieuwe zijn voor de Nederlandse lijst?
Thijs Fijen

JohanvantBosch

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 18, 2010, 20:29:26 PM
Weet iemand trouwens waarom de Spaanse mussen nog in de roulatie zitten en de Spaanse mussen van Texel en de MaVla wel zijn aanvaard?
Ik zag het ook. Ik weet het niet, maar ligt natuurlijk niet aan de determinatie. Ik speculeer maar even dat het vermoedelijk met het belachelijke aantal te maken heeft en (indirect gerelateerd?) het uitsluiten van 'ship-assisted'...?  ;D

Max Berlijn

CiteerIk schrijf samen met Roland vd Vliet en Max Berlijn het jaarverslag. Ooit hebben we afgesproken dat de datums in de Recent Reports /Recente Waarnemingen-rubriek in DB leidend waren, maar tegenwoordig kijken we inderdaad naar de datums op de DB-site en in veel gevallen ook op waarneming.nl.
Een jaarverslag bevat meestal c 500 gevallen, logisch dat daar wel eens een foutje insluipt. Maar het is en blijft liefde-oud-papier werk en meestal ben je met het verslag de man c twee weken iedere avond bezig.
Aanvullingen zijn altijd welkom en we doen onze uiterste best het jaarverslag zo compleet mogelijk te maken.

Groet, Jan

Mensen, klopt, de aanvangsdatum is eigenlijk vaak het belangrijkst. Als ik een geval in schrijf houd ik niet altijd de laatste datum bij (te veel werk), aanvullingen kunnen natuurlijk altijd vooral bij de wat minder opvallende gevallen. Voor het JV volgen we waarn.nl behalve als er een onlogische vervolgdatum is.

Citeer
Officieus toch? Omdat het nieuwe zijn voor de Nederlandse lijst?
Klopt, moeten in de eerst volgende CDNA vergadering bekrachtigd worden. Zal geen probleem zijn bij deze soorten.

Citeer
Weet iemand trouwens waarom de Spaanse mussen nog in de roulatie zitten en de Spaanse mussen van Texel en de MaVla wel zijn aanvaard?

Gaat om het exacte aantal vandaar dat het langer duurt.

Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Folkert Jan

Stel dat een soort er een maandje zit. vervolgens een week niet gemeld wordt en dan vind ik hem terug.
Is het dan verstandig om hem weer voor die datum in te dienen of is invoeren op waarneming.nl dan voldoende?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Denro

#317
Dag allen,

Is de Noordse Nachtegaal van Meinerswijk al ingediend bij CDNA???

Zo nee,

Wie moet dat dan doen? Ik heb hem de 11 mei gehoord (eerste waarneming volgens waarneming.nl) maar dacht dat het een gewone Nachtegaal was :rolleyes:

Ik las in een andere topic dat Wim Jansen (misschien moet er nog een s bij) degene was die vermoedde dat het hier om een Noordse ging. Vervolgens heb ik de 15de (als eerste  ;D) geluidsopnames gemaakt. Toen pas werd duidelijk dat het echt een Noordse was/is.

Moet Wim Jansen hem indienen?
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Steven Wytema

Citaat van: rnbflavour op mei 19, 2010, 09:52:33 AM
Stel dat een soort er een maandje zit. vervolgens een week niet gemeld wordt en dan vind ik hem terug.
Is het dan verstandig om hem weer voor die datum in te dienen of is invoeren op waarneming.nl dan voldoende?
Indienen gebeurt in de regel door de groep/persoon die de vogel heeft gevonden.
Vogels worden vaak per geval beoordeeld. Dus inclusief eerste en laatste datum. Maar vaak wordt hier wel gekeken wat de (eerste en) laatste bevestigde datum is.
Zo zijn bijvoorbeeld de Grote Kruisbekken van Bergen in het tweede jaar maar voor één dag aanvaard, omdat er van die dag een (goede) foto is.

Indien je twijfelt, even contact opnemen met de persoon die de vogel indient.
Steven Wytema


Denro

Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Denro

#321
De Ringsnaveleend is toegevoegd.

Edit: Hmm, was volgens mij al wel bekend  :rolleyes:
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Folkert Jan

Citaat van: scwytema op mei 19, 2010, 16:15:25 PM
Citaat van: rnbflavour op mei 19, 2010, 09:52:33 AM
Stel dat een soort er een maandje zit. vervolgens een week niet gemeld wordt en dan vind ik hem terug.
Is het dan verstandig om hem weer voor die datum in te dienen of is invoeren op waarneming.nl dan voldoende?
Indienen gebeurt in de regel door de groep/persoon die de vogel heeft gevonden.
Vogels worden vaak per geval beoordeeld. Dus inclusief eerste en laatste datum. Maar vaak wordt hier wel gekeken wat de (eerste en) laatste bevestigde datum is.
Zo zijn bijvoorbeeld de Grote Kruisbekken van Bergen in het tweede jaar maar voor één dag aanvaard, omdat er van die dag een (goede) foto is.

Indien je twijfelt, even contact opnemen met de persoon die de vogel indient.

Dat zou dus knap lelijk zijn:
ik zie de dwergali bijvoorbeeld over 1 week als enige, maar weet geen foto te platen. dan kan het dus maar zo zijn dat ik hem niet op mijn lijstje mag zetten?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Schrijf-/tekengerei en een notitieboekje mee dus ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

JohanvantBosch

Citaat van: rnbflavour op mei 19, 2010, 19:13:46 PM
Citaat van: scwytema op mei 19, 2010, 16:15:25 PM
Citaat van: rnbflavour op mei 19, 2010, 09:52:33 AM
Stel dat een soort er een maandje zit. vervolgens een week niet gemeld wordt en dan vind ik hem terug.
Is het dan verstandig om hem weer voor die datum in te dienen of is invoeren op waarneming.nl dan voldoende?
Indienen gebeurt in de regel door de groep/persoon die de vogel heeft gevonden.
Vogels worden vaak per geval beoordeeld. Dus inclusief eerste en laatste datum. Maar vaak wordt hier wel gekeken wat de (eerste en) laatste bevestigde datum is.
Zo zijn bijvoorbeeld de Grote Kruisbekken van Bergen in het tweede jaar maar voor één dag aanvaard, omdat er van die dag een (goede) foto is.

Indien je twijfelt, even contact opnemen met de persoon die de vogel indient.

Dat zou dus knap lelijk zijn:
ik zie de dwergali bijvoorbeeld over 1 week als enige, maar weet geen foto te platen. dan kan het dus maar zo zijn dat ik hem niet op mijn lijstje mag zetten?

Nee hoor.... het staat jou altijd vrij om jouw eigen waarneming in te dienen. Met beschrijving en eventueel tekening. Wat let je?  ;D

ArjenDrost †

Citaat van: rnbflavour op mei 19, 2010, 19:13:46 PM
Dat zou dus knap lelijk zijn:
ik zie de dwergali bijvoorbeeld over 1 week als enige, maar weet geen foto te platen. dan kan het dus maar zo zijn dat ik hem niet op mijn lijstje mag zetten?
En volgens mij gaat het CDNA ook niet over persoonlijke lijstjes :) Daar ben je toch echt zelf verantwoordelijk voor...

Folkert Jan

Citaat van: ArjenDrost op mei 19, 2010, 19:33:55 PM
Citaat van: rnbflavour op mei 19, 2010, 19:13:46 PM
Dat zou dus knap lelijk zijn:
ik zie de dwergali bijvoorbeeld over 1 week als enige, maar weet geen foto te platen. dan kan het dus maar zo zijn dat ik hem niet op mijn lijstje mag zetten?
En volgens mij gaat het CDNA ook niet over persoonlijke lijstjes :) Daar ben je toch echt zelf verantwoordelijk voor...

Waarom hebben we dan überhaupt een CDNA?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jan vH

Citaat van: rnbflavour op mei 19, 2010, 19:41:38 PM
Citaat van: ArjenDrost op mei 19, 2010, 19:33:55 PM
Citaat van: rnbflavour op mei 19, 2010, 19:13:46 PM
Dat zou dus knap lelijk zijn:
ik zie de dwergali bijvoorbeeld over 1 week als enige, maar weet geen foto te platen. dan kan het dus maar zo zijn dat ik hem niet op mijn lijstje mag zetten?
En volgens mij gaat het CDNA ook niet over persoonlijke lijstjes :) Daar ben je toch echt zelf verantwoordelijk voor...

Waarom hebben we dan überhaupt een CDNA?
Om het vergelijken makkelijker te maken en voor de Nederlandse lijst.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Vincent Hart

En dus om een zo compleet en kloppend mogelijk beeld te krijgen van het voorkomen van dwaalgasten in Nederland. T.b.v. het Algemeen Nut dus, niet van onze lijstjes.

Zie verder http://www.dutchbirding.nl/content/cdna/handboek.pdf, best interessant leesvoer!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen