Hoofdmenu

Update CDNA-pagina

Gestart door Edwin Russer, december 15, 2006, 11:07:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

frankneijts

Citaat van: jw90_online op mei 05, 2009, 13:19:58 PM
Dan zal er toch meer aan de hand zijn geweest dan een bootje?  8)

Twee bootjes.......
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'


Jan vH

Wel jammer dat de locatie niet is bekend gemaakt (toen hij er nog zat).
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Justin Jansen

#243
Citaat van: Jan Barneveld op mei 05, 2009, 16:02:42 PM
Wel jammer dat de locatie niet is bekend gemaakt (toen hij er nog zat).

Dat is helemaal de keuze van de mensen zelf, het is een prive terrein, en ze stelden het niet op prijs dat er niemand zou komen. En daar kan ik me prima bij vinden, ik denk dat er veel mensen zijn die zich nog zullen bedenken (dus niet bekend maken) als ze zelf met dit "probleem"  geconfronteerd worden in hun eigen tuin, ik in ieder geval zal er goed over moeten nadenken.
M.v.g., Justin Jansen


jvdlaan

Citaat van: Maxberlijn op mei 05, 2009, 08:30:01 AM
Edwin,

De Buwlers rouleert vanwege (wederom) buitenlands commentaar (uit de UK en Ierland) betreffende verschillen tussen de beschrijving (die wel op Buwlers past) en de gepubliceerde foto's (die volgens hen niet op Buwlers zouden passen). Hierdoor is het geval wederom in herroulatie gegaan.

Gr Max

Het is andersom, de foto's geven geen uitsluitsel (passen best op Bulwers, maar ook op, pak 'm beet een Nachtzwaluw), maar de beschrijving past volgens de experts niet op Bulwers.

Dat is eigenlijk mijn fout. Ik heb het artikel vertaald van Nederlands naar Engels en naar Bob Flood gestuurd (op aandringen van het CDNA). Daarbij heb ik een vertaalfout gemaakt: keilende vlucht heb ik vertaald als bouncing. Dat is in het Engels eigenlijk een beetje hobbelend en dat is niet goed voor Bulwers.
Ik hoop dat de CDNA wel de eerste vier waarnemers de gelegenheid tot weerwoord geeft. Immers de kritiek van Martin Garner en Killian Mullarney heeft de waarnemers nooit bereikt en de kritiek van Bob Flood heb ik zelf naar een van de waarnemers moeten sturen.
Jammer, ik vond dit geval eigenlijk het meest bizarre geval van de Nederlandse lijst. Ik heb hem zelf ook gezien, en het was echt een Bulwers, of een niet beschreven langvleugelig-langstaartig-hoog-keilend taxon. In ieder geval geen Oceanodroma-stormvogeltje.

Gr. Jan

frankneijts

Een gewetensvraag Jan:
Zou het héél misschien mogelijk zijn dat jullie daar met z'n allen naar iets héél anders hebben zitten kijken? Dat jullie dus zodanig gefocust waren op Bulwers dat een andere soort (zelfs geen "zeevogel") niet eens overwogen is, althans niet in het veld?
Ik bedoel: ik ken een verhaal waar enkele erg goeie vogelaars bij waren betrokken, alsmede een Vaaltje op een hele rare plek (een heideveld diep in de binnenlanden) dat echter hardnekkig voor (Steppe-)Vorkstaartplevier werd uitgescholden, waarbij de plaatjes op het schermpje achter op een Canon hardnekkig werden genegeerd totdat 's avonds op het grote scherm de ietwat "genante" waarheid duidelijk werd..........
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Certhia

Citaat van: frankneijts op mei 05, 2009, 23:09:45 PM
Een gewetensvraag Jan:
Zou het héél misschien mogelijk zijn dat jullie daar met z'n allen naar iets héél anders hebben zitten kijken? Dat jullie dus zodanig gefocust waren op Bulwers dat een andere soort (zelfs geen "zeevogel") niet eens overwogen is, althans niet in het veld?
Ik bedoel: ik ken een verhaal waar enkele erg goeie vogelaars bij waren betrokken, alsmede een Vaaltje op een hele rare plek (een heideveld diep in de binnenlanden) dat echter hardnekkig voor (Steppe-)Vorkstaartplevier werd uitgescholden, waarbij de plaatjes op het schermpje achter op een Canon hardnekkig werden genegeerd totdat 's avonds op het grote scherm de ietwat "genante" waarheid duidelijk werd..........


Frank ik was er niet bij maar de ontdekkers, Aat Schaftenaar, Bernd de Bruin, Roelof de Beer en Maarten van Steenis hebben voor de twitchende horde kwam, de vogel voor zover ik weet op soms minder dan 80 meter meerder malen heen en weer zien vliegen boven de Westplaat. Ik twijfel er geen seconde aan dat het hier toen om een Bulwers ging. Later vloog de vogel de zee op en is daar pas door de resterernde vogelaars gezien. Dat de foto's slecht zijn had niets met afstand te maken maar met t feit dat ofwel de lens of de camera van Bernd toendertijd gebreken vertoonde.
Heb zelf de vogel niet gezien helaas.

Groet

Marc

jvdlaan

Citaat van: frankneijts op mei 05, 2009, 23:09:45 PM
Een gewetensvraag Jan:
Zou het héél misschien mogelijk zijn dat jullie daar met z'n allen naar iets héél anders hebben zitten kijken? Dat jullie dus zodanig gefocust waren op Bulwers dat een andere soort (zelfs geen "zeevogel") niet eens overwogen is, althans niet in het veld?
Ik bedoel: ik ken een verhaal waar enkele erg goeie vogelaars bij waren betrokken, alsmede een Vaaltje op een hele rare plek (een heideveld diep in de binnenlanden) dat echter hardnekkig voor (Steppe-)Vorkstaartplevier werd uitgescholden, waarbij de plaatjes op het schermpje achter op een Canon hardnekkig werden genegeerd totdat 's avonds op het grote scherm de ietwat "genante" waarheid duidelijk werd..........

Dat heb ik me al bijna 14 jaar afgevraagd, maar ik kan geen alternatieven bedenken anders dan een zeevogel. Overigens was Bob Flood - een tubenose fanaat - het er mee eens dat het een tubenose is.

Voor foto's zie: http://www.xs4all.nl/~jnvdlaan/bulwers.htm


martinharskamp

Ik zag net dat de Bosgors van Texel van vorig jaar alleen geaccepteerd is voor 4 oktober. Ik heb de vogel zelf 6 en 7 oktober gezien en meer mensen met mij. Iemand een idee waarom die alleen voor die datum is geaccepteerd?

BWoets

Citaat van: martinharskamp op mei 26, 2009, 18:39:49 PM
Ik zag net dat de Bosgors van Texel van vorig jaar alleen geaccepteerd is voor 4 oktober. Ik heb de vogel zelf 6 en 7 oktober gezien en meer mensen met mij. Iemand een idee waarom die alleen voor die datum is geaccepteerd?

De data op de DB-site zijn nooit volledig, de periode waarin de vogel wordt aanvaard komt later dit jaar goed in het blad DB te staan.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

martinharskamp

Citaat van: BWoets op mei 26, 2009, 19:04:15 PM
Citaat van: martinharskamp op mei 26, 2009, 18:39:49 PM
Ik zag net dat de Bosgors van Texel van vorig jaar alleen geaccepteerd is voor 4 oktober. Ik heb de vogel zelf 6 en 7 oktober gezien en meer mensen met mij. Iemand een idee waarom die alleen voor die datum is geaccepteerd?

De data op de DB-site zijn nooit volledig, de periode waarin de vogel wordt aanvaard komt later dit jaar goed in het blad DB te staan.

Oké, bedankt! Ik zag dat mijn waarnemingen nog niet geaccepteerd waren maar dat zal dus nog wel goed komen.

Folkert Jan

Hoe kun je nu zien of een vogel geaccepteerd is?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

BWoets

Citaat van: rnbflavour op mei 26, 2009, 19:35:02 PM
Hoe kun je nu zien of een vogel geaccepteerd is?
http://www.dutchbirding.nl/cdna.php?gevallen=4

Of download één van de jaarverslagen aan de rechterzijde.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

martinharskamp

Citaat van: rnbflavour op mei 26, 2009, 19:35:02 PM
Hoe kun je nu zien of een vogel geaccepteerd is?

Op waarneming.nl klik je op 'mijn waarnemingen' en dan op 'CDNA/CWNO'. Dan zie je jou beoordeelsoorten met daarachter de status van de beoordeling.

Op dutchbirding.nl kun je kijken onder CDNA/CSNA in welke fase de beoordeling is.

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

andre

Mensen

De Giervalk van de Dollard (2008) is inmiddels aanvaard door het CDNA .
Misschien een beetje zuur voor sommige mensen is dat alleen waarnemingen tussen 1 en 8 nov 2008 aanvaard zijn .

Andre Boven
Andre Boven

Jeroen Nagtegaal

Volgens mij zijn er geen nieuwe aanvaarde gevallen, dan zouden de nummers toch in het rood staan? Ik zie hem overigens ook helemaal niet in de lijst van aanvaarde beesten, maar wel in de lijst van roulerende...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

snwja3

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juli 24, 2009, 22:35:18 PM
Volgens mij zijn er geen nieuwe aanvaarde gevallen, dan zouden de nummers toch in het rood staan? Ik zie hem overigens ook helemaal niet in de lijst van aanvaarde beesten, maar wel in de lijst van roulerende...
Andre heeft de vogel ingediend en krijgt dan tussentijds bericht.
Bij een volgende update van onze site/CDNA pagina zal dit gegeven ook verwerkt worden .....
Wietze Janse

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Max Berlijn

Mensen,

Nog even een vraag. Als je verkeerde data ziet bij soorten op de lijst laat het mij weten. Het is welliswaar een werklijst maar dit voorkomt fouten in het officiele jaarverslag. Vaak zullen einddata niet kloppen omdat ik die niet bij houd in de lijst na invoering. De CDNA houd de Dutch Birding site met diens alerts en waarn.nl in de gaten voor de (laatste) data maar daar kunnen fouten insluipen zeker als een soort uit de belangstelling raakt of na afwezigheid weer terug keert. Denk je een geval van de lijst hierin te herkennen laat het me weten.

Veel dank vast, Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Rikstar

weet niet waar ik dat moet melden maar de Buffelkopeend van de Lepelaarplassen heeft een zwarte ring om met witte inscriptie. Zeer waarschijnlijk hetzelfde beest wat ook al een aantal jaar bij het Muiderzand/Almeerderstrand wordt gezien.
zie ook waarneming: http://waarneming.nl/waarneming/view/44646710
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

snwja3

Wietze Janse

Rikstar

Bedankt Wietze, ik zal ze mailen.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Leon Olsthoorn

Ik was van plan een vogel in te dienen bij de CDNA, maar kan het formulier niet openen met AbiWord. Is er een versie die hier wel geschikt voor is, of kan iemand me vertellen met welk Linux-pogramma het wel lukt?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

snwja3

Is gewoon een Office Word 97 (.doc) document.
Zal dus moeten werken met die applicatie waarmee je andere word-documenten mee opent.
Wietze Janse

Leon Olsthoorn

Het lijkt ook niet aan het bestandsformaat, maar aan een fout in het bestand te liggen.

Ik krijg deze foutmelding:

CiteerAbiWord cannot open cdna_indien_44515032.doc. It appears to be an invalid document
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Vincent Hart

Opent AbiWord ODT-bestanden? Zo ja, dan wil ik 'm je wel even toesturen in ODT-formaat, kun je kijken of het daarmee wel lukt ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Leon Olsthoorn

ja, .odt zou goed moeten zijn. Heel fijn als je hem op zou kunnen sturen.
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!