Hoofdmenu

Update CDNA-pagina

Gestart door Edwin Russer, december 15, 2006, 11:07:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

Thijs Fijen

Citeeren de Zwartkopgors van Brouwersdam heeft het gewoon gehaald  :feest:
(ondanks vermaarde eerdere roddels)
gefeliciteerd Thijs
(*is zelf ook wel beetje blij omdat ie heeft geholpen met documentatie*)
Jeeee :D

Bedankt he ;)
Thijs Fijen


Edwin Russer

CiteerLaat me nou met rust!
Nooit :D Je zult nooit meer van mij (ons) afkomen....
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

BWoets

Met vriendelijke groet,
Bob Woets

HansP

Er komt weer een nieuwe CDNA-update aan!

Aanvaarding Ringsnaveleend 8993  

Hans,

Ringsnaveleend van het bovenwater is aanvaard, dank voor het insturen.

Max

Max Berlijn



Groet,
Hans  
Groet,
Hans Pohlmann

Thomas van der Es

CiteerEr komt weer een nieuwe CDNA-update aan!

Aanvaarding Ringsnaveleend 8993  

Hans,

Ringsnaveleend van het bovenwater is aanvaard, dank voor het insturen.

Max

Max Berlijn



Groet,
Hans
Hans, bedankt voor het indienen.

Mvg, Thomas, Mark, Peter en Berto  ;)  
Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

Thijs Fijen

Zag net een antwoord over mijn Zwartkopgors. Wat het onderzoek heeft bewezen:

Beste Tijs,

Het bleek bij museumonderzoek dat de veren van stuit en bovenstaart van Zwartkopgors ad man een (variabele) gele basis hebben. Bij 'normale', verse veren zijn de toppen roodbruin waardoor je in het veld in dergelijk gevallen een (of de bekende) roodbruine stuit ziet. De Brouwersdam vogel was dusdanig gesleten, ook op de stuit en bovenstaartdekveren, dat het meer dan aannemelijk is dat die vogel het grootste deel van die veertoppen kwijt was en de gele basis zichtbaar werden en dus een gele stuit had. Ik heb dan ook aan de andere commissie-leden geadviseerd de vogel niet af te wijzen op stuitkleur, maar hooguit op het zwaar gesleten kleed. Normaal start een adult man eerder de 'post-breeding moult' waardoor de meeste ex in die tijd juist grotendeels vers zijn, maar de commissie is van mening dat een enigszins afwijkende rui-timing bij een dwaalgast niet ondenkbaar is (daar zijn voorbeelden genoeg van). Ik zeg enigszins afwijkende rui omdat de vogel wel (net) was begonnen aan die ruicyclus.

Hoop dat je hiermee verder kunt,

Groet,

Nils van Duivendijk



Mooi :)

Thijs
Thijs Fijen

P1234

Er is weer een nieuwe. De Ita Kwik van Makkum is uitgerouleerd en de Witstuitbarmsijs van Groningen is gesneuveld.
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

Niels Godijn

Vrouw witkopeend van starrevaart (6-april-07) is ook aanvaard..

BWoets

Alleen kloppen er denk ik 2 zaken niet helemaal:

055    8895    Buffelkopeend    2006-09-24    2006-09-24    Gouwzee    Waterland NH    Ongeringdheid vastgesteld aan beide poten Dezelfde als 8905??

650    8936    Siberische Tjiftjaf    2006-11-19    2006-12-09    Huizerpier    Huizen NH    Geluidsopname Dick Groenendijk vergadering 07 beluisteren

Beide vogels hebben er langer gezeten bij mijn weten.....
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Guus Peterse

CiteerSiberische Tjiftjaf 2006-11-19 2006-12-09 Huizerpier
Beide vogels hebben er langer gezeten bij mijn weten.....
De siberische tjif van de Huizerpier had ik daar inderdaad nog op 17 december en ik was zeker de laatste niet. Ik herinner me dat-ie in elk geval tot in januari nog af en toe gemeld werd. Al zegt dat dan weer niet alles natuurlijk.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

BWoets

Die buffelkop had ik zelf nog begin oktober..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Edwin Russer

Groene Reiger in de derde ronde met 8 plusjes voor status. Maar ja, nu nog acht plusjes voor identificatie.....
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Guus Peterse

Edwin, het is omgekeerd. De determinatie is blijkbaar rond, nu de status nog.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Edwin Russer

CiteerEdwin, het is omgekeerd. De determinatie is blijkbaar rond, nu de status nog.
Je hebt gelijk, nu de status nog. Maar dat heeft deze vogel inmiddels toch wel bewezen ;) dunkt mij.  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Vincent Hart

Dan hoeft 't alleen nog ff het voltallige CDNA te dunken ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

jvdlaan

Guus, Bob en anderen,

Aanvullingen zijn altijd welkom. Voor het jaarverslag in DB hebben we ooit afgesproken dat de datums in de Recent Reports (waarnemingenrubriek in DB) altijd leidend zijn, maar als een van de auteurs (ik zit overigens niet meer in de CDNA( zal niemand het verbazen dat ik deze site ook uitpluis. Mail desnoods naar mijn pb.

Alvast bedankt, JAn

HJDT

Citeer
CiteerSiberische Tjiftjaf 2006-11-19 2006-12-09 Huizerpier
Beide vogels hebben er langer gezeten bij mijn weten.....
De siberische tjif van de Huizerpier had ik daar inderdaad nog op 17 december en ik was zeker de laatste niet. Ik herinner me dat-ie in elk geval tot in januari nog af en toe gemeld werd. Al zegt dat dan weer niet alles natuurlijk.
Ik had de Siberische Tjif van Huizen nog op 24 jan van dit jaar en voor zover ik weet was ook ik de laatste niet.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

jvdlaan

CiteerDan hoeft 't alleen nog ff het voltallige CDNA te dunken ;)
Voor status moet een meerderheid zijn. Er mogen dus maximaal drie CDNA-leden (van de 8) een slechte nacht hebben gehad om vervolgens tegen te stemmen. Het zal erom spannen....

Jan

kroonp

Citeer
Citeer
CiteerSiberische Tjiftjaf 2006-11-19 2006-12-09 Huizerpier
Beide vogels hebben er langer gezeten bij mijn weten.....
De siberische tjif van de Huizerpier had ik daar inderdaad nog op 17 december en ik was zeker de laatste niet. Ik herinner me dat-ie in elk geval tot in januari nog af en toe gemeld werd. Al zegt dat dan weer niet alles natuurlijk.
Ik had de Siberische Tjif van Huizen nog op 24 jan van dit jaar en voor zover ik weet was ook ik de laatste niet.
Ik heb de vogel nog gehoord en gezien op 24 februari.
De laatste waarneming op waarneming.nl is van 25 februari.

De vogel heeft er dus veel langer gezeten dan de genoemde periode.
Groet

Peter Kroon

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

JohanvantBosch

Citeer
Citeer
Citeer
CiteerSiberische Tjiftjaf 2006-11-19 2006-12-09 Huizerpier
Beide vogels hebben er langer gezeten bij mijn weten.....
De siberische tjif van de Huizerpier had ik daar inderdaad nog op 17 december en ik was zeker de laatste niet. Ik herinner me dat-ie in elk geval tot in januari nog af en toe gemeld werd. Al zegt dat dan weer niet alles natuurlijk.
Ik had de Siberische Tjif van Huizen nog op 24 jan van dit jaar en voor zover ik weet was ook ik de laatste niet.
Ik heb de vogel nog gehoord en gezien op 24 februari.
De laatste waarneming op waarneming.nl is van 25 februari.

De vogel heeft er dus veel langer gezeten dan de genoemde periode.
dan moet je hem nog ff indienen...  ;)  

Vincent Hart

Citeer
CiteerDan hoeft 't alleen nog ff het voltallige CDNA te dunken ;)
Voor status moet een meerderheid zijn. Er mogen dus maximaal drie CDNA-leden (van de 8) een slechte nacht hebben gehad om vervolgens tegen te stemmen. Het zal erom spannen....

Jan
paar slaappillen en hij is binnen begrijp ik? ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

RWester

#113
Vraag me af en toe inderdaad af waarop CDNA de 'grenzen' van een waarneming bepaald.

Komt het door Waarneming.nl dat er datumvervroegingen danwel -verlengingen voorkomen, of doet CDNA weinig onderzoek naar alle waarnemingen?

Ik weet het niet.

Weet wel dat wij behoorlijk vaak met 'overschrijdingen' van door CDNA vastgestelde dagen zitten.

Wat dat aan gaat is nog heel wat te reviseren denk ik. Al die mensen die nu hun waarnemingenboekjes leeg gooien in Waarneming.nl

Ze krijgen het druk....als iedereen zijn aanvullende data zou indienen
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


jvdlaan

CiteerVraag me af en toe inderdaad af waarop CDNA de 'grenzen' van een waarneming bepaald.

Komt het door Waarneming.nl dat er datumvervroegingen danwel -verlengingen voorkomen, of doet CDNA weinig onderzoek naar alle waarnemingen?

Ik weet het niet.

Weet wel dat wij behoorlijk vaak met 'overschrijdingen' van door CDNA vastgestelde dagen zitten.

Wat dat aan gaat is nog heel wat te reviseren denk ik. Al die mensen die nu hun waarnemingenboekjes leeg gooien in Waarneming.nl

Ze krijgen het druk....als iedereen zijn aanvullende data zou indienen
@Remco,

Ik schrijf samen met Roland vd Vliet en Max Berlijn het jaarverslag. Ooit hebben we afgesproken dat de datums in de Recent Reports /Recente Waarnemingen-rubriek in DB leidend waren, maar tegenwoordig kijken we inderdaad naar de datums op de DB-site en in veel gevallen ook op waarneming.nl.
Een jaarverslag bevat meestal c 500 gevallen, logisch dat daar wel eens een foutje insluipt. Maar het is en blijft liefde-oud-papier werk en meestal ben je met het verslag de man c twee weken iedere avond bezig.
Aanvullingen zijn altijd welkom en we doen onze uiterste best het jaarverslag zo compleet mogelijk te maken.

Groet, Jan

Guus Peterse

Citeer
CiteerSiberische Tjiftjaf 2006-11-19 2006-12-09 Huizerpier
Beide vogels hebben er langer gezeten bij mijn weten.....
De siberische tjif van de Huizerpier had ik daar inderdaad nog op 17 december en ik was zeker de laatste niet. Ik herinner me dat-ie in elk geval tot in januari nog af en toe gemeld werd. Al zegt dat dan weer niet alles natuurlijk.
Hoewel in het overzicht op de website via DB nog steeds maar tot 9 december, wordt hij in het jaaroverzicht in dutchbirding (het blad) nu al aanvaard t/m 24 januari. Vreemd verschil overigens.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

JohanvantBosch

#116
Citeer
Citeer
CiteerSiberische Tjiftjaf 2006-11-19 2006-12-09 Huizerpier
Beide vogels hebben er langer gezeten bij mijn weten.....
De siberische tjif van de Huizerpier had ik daar inderdaad nog op 17 december en ik was zeker de laatste niet. Ik herinner me dat-ie in elk geval tot in januari nog af en toe gemeld werd. Al zegt dat dan weer niet alles natuurlijk.
Hoewel in het overzicht op de website via DB nog steeds maar tot 9 december, wordt hij in het jaaroverzicht in dutchbirding (het blad) nu al aanvaard t/m 24 januari. Vreemd verschil overigens.
Ik denk dan dat ie op 9 december is gaan rouleren/is ingediend, dus wat daarna kwam was toen nog niet bekend en stond dus niet in het pakket dat de 'updater' van de CDNA-pagina hanteerde. Die 24/1 is waarschijnlijk op basis van meldingen op waarneming.nl/db.nl/vogellijn tot stand gekomen.

EDIT: ik zie dat op wn.nl 24/1 inderdaad voorlopig de laatste waarneming was. Er komt dan weer een staartje ongeveer een maand later. Ik kan me daarvan voorstellen dat daar nog even apart naar gekeken wordt, omdat er wel een hele lange tijd tussen zit.
http://waarneming.nl/soort.php?id=765&tab=...1&wno_id_prov=2

Guus Peterse

Het overzicht in Dutchbirding is toch officieel namens het CDNA? Als ik het niet helemaal verkeerd begrijp, betreft het gevallen die door het CDNA zijn aanvaard, en niet die waar nog even naar gekeken moet worden. Dus er lijkt een opvallende tegenstrijdigheid tussen dit overzicht en dat op de website.
Overigens, die lange tussentijd valt natuurlijk wel mee aangezien de vogel tussen 9 december en 24 januari ook volop gezien is.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

JohanvantBosch

CiteerHet overzicht in Dutchbirding is toch officieel namens het CDNA? Als ik het niet helemaal verkeerd begrijp, betreft het gevallen die door het CDNA zijn aanvaard, en niet die waar nog even naar gekeken moet worden. Dus er lijkt een opvallende tegenstrijdigheid tussen dit overzicht en dat op de website.
Overigens, die lange tussentijd valt natuurlijk wel mee aangezien de vogel tussen 9 december en 24 januari ook volop gezien is.
Ik bedoel een lange tussentijd tussen 24/1 en 22/2, want in februari is er ook nog een paar dagen een vogel vermeld. Tot 24/1 is ie min of meer constant gemeld.

Verder kan Jan misschien beter uitleggen hoe het met data werkt (als ie zin en tijd heeft), die is er ten slotte bij betrokken....

Weia

Citeerdan moet je hem nog ff indienen...
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat gaat. Het lijkt 'vanzelf' te gaan, in elk geval verscheen de siberische tjif van De Bilt (nu in de tweede ronde) al in de lijst voordat ik ook maar iets had gedaan. Echt ingediend heb ik niets, alleen een paar mailtjes ter info van eerste en laatste datum (die allebei niet data van mij zijn). Er zijn nogal wat foto's en geluidsopnames, dus documentatie genoeg.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0