Hoofdmenu

Update CDNA-pagina

Gestart door Edwin Russer, december 15, 2006, 11:07:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

August

Citaat van: hiskodevries op oktober 30, 2013, 21:56:11 PM
Steven, wanneer gaan de soorten komen die voorheen beoordeeld werden? Bijvoorbeeld cetti zanger
Hoi Hisko word aan gewerkt ! Ben nu bv met Roodkopklauwier bezig en andere admins van Dutchavifauna  met andere soorten
August van Rijn

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gert Ottens

#752
Citaat van: August op oktober 30, 2013, 22:04:16 PM
Citaat van: hiskodevries op oktober 30, 2013, 21:56:11 PM
Steven, wanneer gaan de soorten komen die voorheen beoordeeld werden? Bijvoorbeeld cetti zanger
Hoi Hisko word aan gewerkt ! Ben nu bv met Roodkopklauwier bezig en andere admins van Dutchavifauna  met andere soorten

Mooi inderdaad! Maar hoe zit het met de overige soorten van de Nederlandse avifauna (de 'deel 2-soorten'), krijgen die ook nog soortteksten op dutchavifauna.nl?

August

Citaat van: Gert Ottens op november 09, 2013, 12:09:21 PM
Citaat van: August op oktober 30, 2013, 22:04:16 PM
Citaat van: hiskodevries op oktober 30, 2013, 21:56:11 PM
Steven, wanneer gaan de soorten komen die voorheen beoordeeld werden? Bijvoorbeeld cetti zanger
Hoi Hisko word aan gewerkt ! Ben nu bv met Roodkopklauwier bezig en andere admins van Dutchavifauna  met andere soorten

Mooi inderdaad! Maar hoe zit het met de overige soorten van de Nederlandse avifauna (de 'deel 2-soorten'), krijgen die ook nog soortteksten op dutchavifauna.nl?
Tzt of jij wilt het opnemen  ;) ?
August van Rijn

August

Alle aanvaarde gevallen zijn nu verwerkt op Dutchavifauna dus zowel de digitale en de Analoge
August van Rijn

Vincent Hart

Volgens mij klopt dat niet.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

August

August van Rijn

Vincent Hart

Nou, dat alle uitgerouleerde analoge gevallen inmiddels verwerkt zijn op DA. Maar goed, ik wacht het Jaarverslag wel af.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Steven Wytema

Nieuwsbericht over diverse zaken op Dutch Avifauna:
http://www.dutchavifauna.nl/news/32
Steven Wytema


hiskodevries

Steven, heb je ook een antwoord op de vraag van Vincent ?
Dat is voor Waarneming.nl namelijk vrij belangrijk. Moeten onze admins alle cdna tijdsloten bijwerken a.h.v. een papieren jaarverslag of met een druk op de knop naar de koppeling met d.a. (deze dus http://waarneming.nl/cdna_check_db.php?id=4532059&_popup=1 )
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

August

August van Rijn

Robertmeer

Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

RWester


Aanvaard, maar....19-20 mei Grijze Wouw, Binnenveld, Rhenen, UTRECHT? :o   


Het gebied oostelijk van de Grift hoort bij Wageningen en dat is toch echt GELDERLAND is. Slordig...
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Justin Jansen

Citaat van: RWester op december 19, 2013, 15:31:40 PM

Aanvaard, maar....19-20 mei Grijze Wouw, Binnenveld, Rhenen, UTRECHT? :o   


Het gebied oostelijk van de Grift hoort bij Wageningen en dat is toch echt GELDERLAND is. Slordig...
Dan melden bij de CDNA Remco! Heb ik ook gedaan, met een andere onvolkomenheid.
M.v.g., Justin Jansen


August

Citaat van: RWester op december 19, 2013, 15:31:40 PM

Aanvaard, maar....19-20 mei Grijze Wouw, Binnenveld, Rhenen, UTRECHT? :o   


Het gebied oostelijk van de Grift hoort bij Wageningen en dat is toch echt GELDERLAND is. Slordig...
Waarom meld je dat hier eigenlijk? Op waarneming.nl staat het toch goed en op Dutchavifauna staat het ook goed ;)
August van Rijn

hiskodevries

Citaat van: August op december 19, 2013, 16:43:21 PM
Citaat van: RWester op december 19, 2013, 15:31:40 PM

Aanvaard, maar....19-20 mei Grijze Wouw, Binnenveld, Rhenen, UTRECHT? :o   


Het gebied oostelijk van de Grift hoort bij Wageningen en dat is toch echt GELDERLAND is. Slordig...
Waarom meld je dat hier eigenlijk? Op waarneming.nl staat het toch goed en op Dutchavifauna staat het ook goed ;)
het gaat denk ik over papier, ik zou een herdruk aanvragen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Max Berlijn

Nou Hisko zolang ze zomaar de stekker uit Netfugl kunnen trekken blijf ik "papier" ondersteunen. Ga overigens zo doneren aan jullie.
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

RWester

Citaat van: August op december 19, 2013, 16:43:21 PM
Citaat van: RWester op december 19, 2013, 15:31:40 PM

Aanvaard, maar....19-20 mei Grijze Wouw, Binnenveld, Rhenen, UTRECHT? :o   


Het gebied oostelijk van de Grift hoort bij Wageningen en dat is toch echt GELDERLAND is. Slordig...
Waarom meld je dat hier eigenlijk? Op waarneming.nl staat het toch goed en op Dutchavifauna staat het ook goed ;)


Ha August,


Ik meld het hier omdat ik hoorde van meerdere 'slordigheden', en bovenstaande vind ik wel een grotere. Want welk 'overzicht' is nu de officiële 'uitspraak' van de CDNA?


'Zomaar' even correctie uitvoeren (of in Waarneming.nl of Dutchavifauna.nl) in de zin van 'ooh, dat moet geen Utrecht maar Gelderland zijn, hoppekee!' vind ik enigszins tricky ('gemak van de correctie').


Een buitenstaander/buitenlander(-se vogelaar?) zal het waarschijnlijk niet begrijpen als hij de DB én Dutchavifauna/Waarneming.nl leest.[size=78%]  [/size]
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Vincent Hart

Wat August lijkt me bedoelt is dat als de CDNA een foutje maakt, je dat beter bij de CDNA kunt melden dan hier.
De correctie zal dan van de CDNA moeten volgen, aanpassing binnen Waarneming.nl lijkt me niet aan de orde als het betreffende polygoon bij ons al de juiste provincie meekrijgt.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

August

Citaat van: Vincent Hart op december 19, 2013, 22:08:24 PM
Wat August lijkt me bedoelt is dat als de CDNA een foutje maakt, je dat beter bij de CDNA kunt melden dan hier.
De correctie zal dan van de CDNA moeten volgen, aanpassing binnen Waarneming.nl lijkt me niet aan de orde als het betreffende polygoon bij ons al de juiste provincie meekrijgt.
:duim:  dat bedoel ik inderdaad
August van Rijn

August

Citaat van: RWester op december 19, 2013, 22:03:58 PM
Citaat van: August op december 19, 2013, 16:43:21 PM
Citaat van: RWester op december 19, 2013, 15:31:40 PM

Aanvaard, maar....19-20 mei Grijze Wouw, Binnenveld, Rhenen, UTRECHT? :o   


Het gebied oostelijk van de Grift hoort bij Wageningen en dat is toch echt GELDERLAND is. Slordig...
Waarom meld je dat hier eigenlijk? Op waarneming.nl staat het toch goed en op Dutchavifauna staat het ook goed ;)


Ha August,


Ik meld het hier omdat ik hoorde van meerdere 'slordigheden', en bovenstaande vind ik wel een grotere. Want welk 'overzicht' is nu de officiële 'uitspraak' van de CDNA?


'Zomaar' even correctie uitvoeren (of in Waarneming.nl of Dutchavifauna.nl) in de zin van 'ooh, dat moet geen Utrecht maar Gelderland zijn, hoppekee!' vind ik enigszins tricky ('gemak van de correctie').


Een buitenstaander/buitenlander(-se vogelaar?) zal het waarschijnlijk niet begrijpen als hij de DB én Dutchavifauna/Waarneming.nl leest.[size=78%]  [/size]
Zal in de toekomst nog  een stuk beter gaan nu het allemaal digitaal gaat , en het jaarverslag blijft vrijwilligers werk dus foutjes zijn onvermijdelijk en kunnen toch later gecorrigeerd worden zie er niks tricky aan.
August van Rijn

Maurice Elf

Als ik me niet vergis, kan deze op "aanvaard".

Zie hier.

Nog een vraag: Hoe komt het dat een groot aantal van de niet aanvaarde Jufferkraan waarnemingen van Rijswijk 2012
(weliswaar als escape) op goedgekeurd staan en een x aantal op (nog) niet te beoordelen. Gaat het keuren bij een
"later- bepaalde" escape status niet an-block?
Mvg Maurice

Robertmeer

Citaat van: Maurice Elf op februari 01, 2014, 22:56:56 PM
Als ik me niet vergis, kan deze op "aanvaard".

Zie hier.
Alle Grote Geelpootruiters staan op goedgekeurd.

Citaat van: Maurice Elf op februari 01, 2014, 22:56:56 PM
Nog een vraag: Hoe komt het dat een groot aantal van de niet aanvaarde Jufferkraan waarnemingen van Rijswijk 2012
(weliswaar als escape) op goedgekeurd staan en een x aantal op (nog) niet te beoordelen. Gaat het keuren bij een
"later- bepaalde" escape status niet an-block?
Als het goed is, staan alle waarnemingen met foto's (en escape=ja) op goedgekeurd (groen vinkje).
De andere waarnemingen met escape=ja staan volgens mij vrij random op '(nog) niet te beoordelen' en goedgekeurd (blauw vinkje).
Waarnemingen van niet goedgekeurde gevallen komen niet standaard op een status, i.t.t. waarnemingen van aanvaarde gevallen (groen vinkje).

Zo duidelijK?
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Maurice Elf

Citaat van: Robertmeer op februari 01, 2014, 23:07:07 PM
Alle Grote Geelpootruiters staan op goedgekeurd.

Top, dat is snel!

Citaat van: Robertmeer op februari 01, 2014, 23:07:07 PM
Als het goed is, staan alle waarnemingen met foto's (en escape=ja) op goedgekeurd (groen vinkje).
De andere waarnemingen met escape=ja staan volgens mij vrij random op '(nog) niet te beoordelen' en goedgekeurd (blauw vinkte).

Niet helemaal, zo ben ik er ook tegenaan gelopen, omdat onder andere mijn waarneming op nog niet te beoordelen staat.
Maar bijvoorbeeld ook
deze
deze
deze
deze en deze (en nog enkele tientallen meer), vandaar de vraag over het an-block status veranderen.


Citaat van: Robertmeer op februari 01, 2014, 23:07:07 PM
Waarnemingen van niet goedgekeurde gevallen komen niet standaard op een status, i.t.t. waarnemingen van aanvaarde gevallen (groen vinkje).

Zo duidelijK?

Yes, helemaal duidelijk, dank Robert!
Mvg Maurice

Folkert Jan

Van dutchavifauna

Verzoek CDNA inzake baardgrasmussen
Arend Wassink, 02-02-2014

Nieuwe inzichten in taxonomie en herkenning van de baardgrasmusgroep (Moltoni's Baardgrasmus Sylvia subalpina, Westelijke Baardgrasmus S inornata en Balkanbaardgrasmus S cantillans) maken een herziening van alle gevallen door de Commissie Dwaalgasten Nederlandse Avifauna (CDNA) noodzakelijk. Het is van essentieel belang om zoveel mogelijk foto's, geluidsopnamen en gedetailleerde beschrijvingen bij deze nieuwe beoordelingen te betrekken, dus bijvoorbeeld ook foto's die men aanvankelijk te slecht achtte maar wel belangrijke kenmerken kunnen tonen. Daarom wordt men verzocht alle documentatie van baardgrasmussen in te dienen en te zenden aan:

Arend Wassink
Postweg 64
1795 JR De Cocksdorp
0222-311306 / 06-12125864
arend.wassink@dutchbirding.nl

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

August

August van Rijn

MarcelHaas

Ik heb vandaag een flink aantal gevallen verwerkt: veel aanvaarde en niet-aanvaarde gevallen. Dit weekend ga ik gevallen laten rouleren die al een tijdje zijn blijven liggen. Mocht je na dit weekend nog gevallen missen in de overzichten, meld dat dan aan mij! Ik ben ook maar gewoon een mensch en kan uiteraard dingen vergeten  :angel: ...




Marcel Haas
CDNA-archivaris

Denro

Is de Siberische Taling al ingediend?
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Max Berlijn

Doe ik komende week of jij als je wil?? of de ontdekkers? Ik maak wel een aanvullend tekstje.
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Rob Sponselee

Citaat van: MarcelHaas op februari 22, 2014, 12:33:25 PM
Ik heb vandaag een flink aantal gevallen verwerkt: veel aanvaarde en niet-aanvaarde gevallen. Dit weekend ga ik gevallen laten rouleren die al een tijdje zijn blijven liggen. Mocht je na dit weekend nog gevallen missen in de overzichten, meld dat dan aan mij! Ik ben ook maar gewoon een mensch en kan uiteraard dingen vergeten  :angel: ...




Marcel Haas
CDNA-archivaris

Marcel,

De Kumliens Meeuw is volgens het overzicht aanvaard op 23 december 2013.
De 2 waarnemingen werden echter op 24-12-2013 gedaan..
Enig idee?
Groeten,
Rob Sponselee