Deze nieuwe roedel zit ook niet in (het station van) Meppen maar in de buurt van Meppen volgens het bericht. De exacte locatie is niet bekendgemaakt, wel dat de roedel zit in het gebied van de Wehrtechnischen Dienststelle 91. Dat gebied ligt NNO van Meppen en ligt in de driehoek Meppen-Lathen-Sögel. Afstand van deze roedel tot de Nederlandse grens bedraagt circa 20 kilometer.
Er wordt gezegd dat een roedel normaal gesproken een gebied van 400 KM2 heeft. Dat is een gebied van 20 bij 20 km. Als het centrum van het territorium 20 km van de Nederlandse grens ligt zou het territorium van deze roedel zich geheel op Duits gebied bevinden. Aannemelijk is echter dat de de roedel uitstapjes maakt tot aan de territoria van de andere roedels in de omgeving. Aan Nederlandse kant zijn er geen roedels / territoria bekend, dus net als vele duitsers zouden ze een uitsapje naar het Nederlandse strand kunnen maken.
Het is wel leuk om te filosoferen waar de eerste roedel zich in Nederland gaat vestigen. Volgens mijn verwachting is dat volgend jaar en iets van 50 km ten westen van Meppen. Laat ik nu net in dat gebied wonen

Ik kan dan tijdens mijn trimrondjes de roedel in de gaten houden, of zij houden mij in de gaten. Kijkend naar de kaart verwacht ik de eerste Nederlandse roedel in het Drents-Friese Grensgebied, maar het Dwingeloerveld is ook een goede optie, of de Weerribben. Wat zijn jullie voorspellingen?