Onbekende roofvogel

Gestart door A. Soeting, februari 27, 2012, 19:33:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

A. Soeting

Deze roofvogel zat op 27 januari 2012 vlakbij een riviertje in El Chalten Patagonie.
Hij lijkt op Polyborus plancus, maar is het niet deze heeft een witte onderkant. De foto is niet scherp
Welke is dit.

Lida

ArjanH

#1
Ik durf het beslist niet met zekerheid te stellen (jammer dat de snavel niet goed zichtbaar is) maar het zou mijns inziens wel eens om een White-throated Caracara (Phalcoboenus Albogularis) kunnen gaan. De witte onderzijde, gele poten en donkere bovenzijde zijn in ieder geval goede kenmerken voor deze soort. Daarnaast komt White-throated Caracara ook voor in Patagonie en wordt ie regelmatig op de grond gezien.

A. Soeting

Beste Arjan

Ik heb nog een hele slechte foto van deze vogel, maar er is wel op te zien dat het rond de snavel oranje is, niet de punt. Ik heb met Google gezocht en alle Phalcoboenes albogularis hebben dat oranje stukje.
Dus ik denk dat het hem is.

Lida

JohanvantBosch

Met Birds of Chile in de hand kom ik daar ook op uit...  O0

ArjanH


Beste Lida,

Als het rond de snavel geel /oranje is (en niet de punt) denk ik inderdaad dat de kans groot is dat je te maken hebt gehad met een White-throated Caracara. Een volwassen exemplaar in dat geval.

ArjanH

Citaat van: JohanvantBosch op februari 27, 2012, 21:47:06 PM
Met Birds of Chile in de hand kom ik daar ook op uit...  O0


Kijk aan, die was ik dus ook even aan het doorspitten.  :)

A. Soeting

Arjan en Johan

Dank jullie wel

Lida

Pieter Stolwijk

Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente