Heeft er een ringer belang bij om spreeuwen te ringen?

Gestart door michielelderenbosch, februari 25, 2012, 15:52:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

michielelderenbosch

Hallo,

Ik heb thuis een nestkast met spreeuwen erin. Althans ze hebben er vorig jaar gebroed (geslaagd legsel) en vandaag heb ik ze er weer in gezien. Is er een ringer die graag mijn spreeuwen wil ringen. Het lijkt me erg leuk als dat kan/mogelijk is. Ik woon in Assen.

Graag reactie als iemand wil of als iemand een ringer weet die er belang bij heeft.

Gr. Michiel Elderenbosch
Groeten Michiel Elderenbosch

Jeroen Nagtegaal

Er zijn altijd wel ringers die dit willen. Ik weet echter dat er in Drenthe een zeer lage dichtheid is aan ringers...
Ik ken dus helaas niemand die daar in de omgeving woont. Helaas.

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

michielelderenbosch

Ai dat is dan jammer. Is er misschien een ringersnetwerk of een website waar ik terrecht kan?

Jeroen Nagtegaal

Het Vogeltrekstation (www.vogeltrekstation.nl) is het coördinerend orgaan voor al het ringwerk in Nederland. Omdat er vaker zulke vragen binnen komen, kunnen ze niet al deze vragen doorzetten. Vragen staat uiteraard vrij bij hun.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

laatvlieger

Ik denk wel dat het ringen van spreeuwen in nestkast zeker meerwaarde heeft, omdat je exact weet waar ze geboren zijn. (En de spreeuw in engeland enorm schijnt te zijn afgenomen, dus interessant om goede recente data te krijgen van deze soort)
Groet,

Wouter Teunissen

Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

michielelderenbosch

Ik contact gezocht met mn vorige stageplaats, Vogelringstation Menork in Lippenhuizen en er is waarschijnlijk iemand binnen de club die er wel belang bij heeft! Nu maar hopen dat de spreeuwen hun werk doen.