onbekende uitwerpselen

Gestart door joostheeremans, februari 23, 2012, 18:31:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

joostheeremans

Ik vond vandaag deze uitwerpselen in het bos, de bovenste lijken me van vos maar de onderste weet ik niet. Wie kan mij helpen?


MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Norman

Het lijkt me inderdaad Vos.
En voor de massa? Lopen er grazers in het gebied?

Maarte5n

2 foto,s :huh: :huh: :huh: zie er maar 1 . en is duidelijk een paarden mesthoop  :duim:
Maarten vd Berg

joostheeremans

Ik weet vrij zeker dat er hier geen grazers zijn uitgezet of lopen, in dit stukje alleen ree gezien, waar ik ook altijd veel sporen van vind. Paard leek het mij te klein voor, daarnaast is het plekje voor paard niet ideaal tussen fijnspar en veel braam, maar ik vind het er nog het meest op lijken.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

joostheeremans

Citaat van: Maarte5n op februari 23, 2012, 19:35:17 PM
2 foto,s ??? ??? ??? zie er maar 1 . en is duidelijk een paarden mesthoop  :duim:


2 foto's?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders

Norman

Lijkt mij ook paard, maar het oogt wat klein in vergelijking met de Vossendrol.

joostheeremans

Even ter vergelijking voor grootte, het eerste dat ik kon vinden  :angel:
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Norman

Lijkt me inderdaad paardenpoep. Maar de Vossendrol lijkt weer wat groot......

Rob Koelman

Vossenkeutels zijn zeer variabel van afmeting (en vorm, kleur en consistentie). Afgebeelde keutel past volgens mij prima binnen deze variatie.

Rob Koelman
Zoogdiervereniging

Met vriendelijke groet, Rob

Maarte5n

ah heb hem, :angel: de vossendrol ligt op de paardendrol  :duim: :duim:

Groet Maarten
Maarten vd Berg

HPM

Die berg  zou misschien ook nog wel van koe kunnen zijn. In ieder geval van een grote grazer die geen hert is.

Herman van der Meer

Hannie Luijten

Pony? Die hebben namelijk drollen die fors kleiner zijn dan die van een paard.  ;)
Groet, Hannie

gert95

Citaat van: HPM op februari 23, 2012, 22:52:48 PM
Die berg  zou misschien ook nog wel van koe kunnen zijn. In ieder geval van een grote grazer die geen hert is.

ooit koeienpoep gezien?
groeten Gert,

joostheeremans

Citaat van: Hannie op februari 26, 2012, 14:41:29 PM
Pony? Die hebben namelijk drollen die fors kleiner zijn dan die van een paard.  ;)


Daar zat ik ook aan te denken, er staan verderop wel wat shetlandpony 's, misschien dat die daar zijn 'uitgelaten'. De plek, met veel braam en fijnsparren eromheen is alleen wat gek.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

HPM

Citaat van: gert95 op februari 26, 2012, 15:04:21 PM
Citaat van: HPM op februari 23, 2012, 22:52:48 PM
Die berg  zou misschien ook nog wel van koe kunnen zijn. In ieder geval van een grote grazer die geen hert is.

ooit koeienpoep gezien?

Ooit poep gezien van koeien in natuurgebieden?
Herman van der Meer

Norman

Ja, volop. Steeds vaker worden er koeien (Galloways, Schotse Hooglanders, etc.) ingezet in natuurgebieden, maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen Herman? Al vind ik het uiterlijk van de hoop niet genoeg lijken op koeienpoep. 

HPM

Citaat van: Norman op februari 26, 2012, 17:06:38 PM
Ja, volop. Steeds vaker worden er koeien (Galloways, Schotse Hooglanders, etc.) ingezet in natuurgebieden, maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen Herman? Al vind ik het uiterlijk van de hoop niet genoeg lijken op koeienpoep.

Dat jij ze wel eens hebt gezien weet ik, maar door de vraag van "gert95" hield ik rekening met de mogelijkheid dat die van runderen alleen maar die plassen spuitpoep kent die altijd in weilanden liggen.
Maar die drollen lijken mij ook eerder paard dan rund hoor.
Herman van der Meer