getande kaaszwam?

Gestart door rchmo, december 12, 2006, 18:22:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

rchmo

Het lijkt erop dat ik vandaag de getande kaaszwam heb gevonden op beuk. Wat vinden de experts ervan? Ik geloof dat Arno een expert is, want die heeft de soort in ieder geval gevonden.


Rob Oudejans



Arno van Stipdonk

#1
Hoi Rob,

Ik heb de Getande kaaszwam inderdaad een keer mogen vinden. Maar deze is het in ieder geval niet. De tandjes zijn veel te klein. Eerlijk gezegd weet ik zo ff niet welke het wel is.

rchmo

Arno,

Ik denk dat wat ik gevonden heb nog erg nieuw (jong) is. Was tenminste nog erg smetteloos en ook vrijwel geheel sneeuwwit. Moeten de stekels (tanden) misschien nog groeien zoals bij de gelobde pruikzwam?


Rob Oudejans



Arno van Stipdonk

De zwam ziet er in ieder geval nog jong uit, dus wie weet hoe die zich verder gaat ontwikkelen? Maar ik heb zo'n gevoel dat we dat nog wel te weten komen. :rolleyes:  

rchmo

Arno,

Ben vandaag (woensdag) terug geweest om hem nogmaals te fotograferen. Helaas niet aangetroffen. Wat er van over was, was onherkenbaar waarschijnlijk door de forse nachtvorst. Ik had gedacht dat ie niet zo te lijden zou hebben (gehad) van de vorst. Jammer.
Volgende keer beter.


Rob Oudejans

Corryabbink

Rob dat is jammer. Volgende keer er een stukje afbreken dan kun je dat altijd nog microscopisch onderzoeken. Nu heb je dus niets dat zeker is.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

rchmo

Corry,

Kweetut. Soms doe je die dingen niet. En thuis bleek het belangrijk of interessant.


Rob Oudejans