Marter onder auto

Gestart door Vincent Sanders, februari 22, 2012, 21:14:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Sanders

Een kennis van me zag vanavond een marterachtige onder een auto vandaan wegschieten.
Nu is mijn vraag of dat alleen een steenmarter dat doet of ook andere marterachtige.
Determinatiekenmerken heb ik niet echt, alleen een "donkere" staart.

Gr,
Vincent Sanders

Rob Koelman

Beschrijving geeft geen enkele duidelijkheid. Een marter binnen de bebouwde kom (als de auto daar tenminste stond) kan natuurlijk heel goed een steenmarter zijn, maar andere soorten zijn beslist niet uitgesloten.

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Vincent Sanders op februari 22, 2012, 21:14:07 PM
Een kennis van me zag vanavond een marterachtige onder een auto vandaan wegschieten.
Nu is mijn vraag of dat alleen een steenmarter dat doet of ook andere marterachtige.
Determinatiekenmerken heb ik niet echt, alleen een "donkere" staart.

Hey Vincent,

In jouw contreien is dat vrijwel 100% zeker de Steenmarter. Is de bedrading nog in takt trouwens? (die willen ze nog wel eens doorbijten).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

maurice.lahaye

Overigens ligt het aantal auto-bezoeken door steenmarters vele malen hoger dan het aantal keren dat er schade ontstaat....

Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Vincent Sanders

Citaat van: Bart van Hoogstraten op februari 22, 2012, 23:25:26 PM
Citaat van: Vincent Sanders op februari 22, 2012, 21:14:07 PM
Een kennis van me zag vanavond een marterachtige onder een auto vandaan wegschieten.
Nu is mijn vraag of dat alleen een steenmarter dat doet of ook andere marterachtige.
Determinatiekenmerken heb ik niet echt, alleen een "donkere" staart.

Hey Vincent,

In jouw contreien is dat vrijwel 100% zeker de Steenmarter. Is de bedrading nog in takt trouwens? (die willen ze nog wel eens doorbijten).
Hoi Bart,

Dat weet ik niet, de kennis zag het bij een taxibusje die in de straat geparkeerd staat.
Gr,
Vincent Sanders

Maarte5n

waarom moet het een steenmarter zijn die onder een auto doorloopt kan toch ook herrmelijn of bunzing zijn, er is alleen een marterachtig dier gezien die onder de auto doorliep? of bedoel je dat de marter uit de auto kwam uit de moterblok?

Groet Maarten
Maarten vd Berg