Casarca met groene kleurring

Gestart door Peter de Vries, februari 21, 2012, 12:48:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Peter de Vries

Vanmorgen had ik, net over de grens in Duitsland, een Casarca met een groene kleurring (met twee letters). Ik heb even gezocht maar kan niets vinden. Heeft iemand een idee?
groet,
Peter

Jeroen Nagtegaal

2 letters is veel gebruikt in Dierentuinen. Geen foto?
En geen metalen ring gezien?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Peter de Vries

Nee, geen foto en volgens mij ook geen metalen ring... De kleurring leek er normaal uit te zien, niet iets nagemaakt. Iets dat je misschien bij een dierentuinvogel zou mogen verwachten.
groet,
Peter

HPM

Citaat van: Peter de Vries op februari 21, 2012, 16:26:14 PM
Nee, geen foto en volgens mij ook geen metalen ring... De kleurring leek er normaal uit te zien, niet iets nagemaakt. Iets dat je misschien bij een dierentuinvogel zou mogen verwachten.

Ringen van dierentuinen zien er niet nagemaakt uit. Die gebruiken echte ringen.
Herman van der Meer

Peter de Vries

Duidelijk, dank. Zal het toch om een dierentuinvogel gaan vrees ik.
groet,
Peter

Cygnus

Het kan zijn dat deze vogel een keer is meegevangen in bijvoorbeeld een groep ruiende Bergeenden. De enige plek waar voor Bergeenden groene ringen zijn gebruikt is Duitsland. Deze hebben een inscriptie bestaande uit 2 letters (1 project) of 2 cijfers (1 project). Kijk voor contactgegevens op cr-birding.be en cr-birding.org. Of informeer eens bij Olaf Geiter of hij weet of deze vogel ergens in Duitsland is geringd in het kader van het zogenaamde Neozoenberingungsprogramm.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Jeroen Nagtegaal

Als het en bijvangst was, zat er minimaal een metalen ring bij lijkt me.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Peter de Vries

#7
De groene ring was duidelijk geen gesloten pootring maar een normale kleurring. Verder weet ik niet 100% zeker of de vogel echt geen metalen ring om had. Ik ken Olaf redelijk goed, zal eens bij hem informeren.
groet,
Peter