Hoofdmenu

Trek bij Tarifa

Gestart door Theovanv, februari 20, 2012, 16:22:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Theovanv

Ik weet niet of dit het beste subforum is, maar ik ben benieuwd of er ergens een site is waar ik trektelresultaten van Tarifa kan bekijken.
Theo van Veenendaal

Wouter van Pelt

Ik meende me te herinneren dat Migres (de organisatie die daar telt) geen dagtotalen publiceert, maar alleen aan het einde van het seizoen. Maar ik vond zojuist deze website met dagtotalen: http://datosmigres.blogspot.com/

Theovanv

Bedankt voor de link!

Vraag me alleen af in hoeverre de resultaten volledig zijn. Bij het najaar staan alleen roofvogels en Ooievaars, maar er zullen daar ook wel andere soorten langstrekken, zoals bijv. Bijeneters. Zeesoorten staan wel apart, maar pas vanaf 10 oktober.
Theo van Veenendaal

Wouter van Pelt

Ha Theo,

Natuurlijk vliegt er veel meer. Je kunt deze tellingen dus niet compleet noemen, maar ik zie dat anders. Juist voor deze soorten (thermiekvliegers) is er een zeer sterke stuwing in plaatsen als Gibraltar, Istanbul, Batumi etc. En op dagen met >10.000 roofvogels heb je daar je handen vol aan. Door het hele seizoen gericht ooievaars en roofvogels te tellen zijn de tellingen van die soorten zo compleet mogelijk en dus zeer waardevol voor populatiemonitoring etc. Daar kun je andere dingen mee dan met losse tellingen van die bijeneters die over een veel breder front migreren.

Aanrader trouwens, ben er 2 jaar geleden geweest, genieten!

Theovanv

Ow, ik twijfel ook niet aan de wetenschappelijke relevantie, maar het is alleen niet helemaal de info die ik zocht ;) Maar ik kan me voorstellen dat die trek erg spectaculair is! :)
Theo van Veenendaal