Narcis spec.

Gestart door Hinko, februari 19, 2012, 22:52:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hinko

Ik zou graag willen weten welke soort narcis dit is. Ik vond deze narcissen in een leuk stukje Kalkgrasland in Slovenie met allemaal "Zuid-limburgse" soorten. In deze omgeving komen iig wilde soorten narcis voor. Bij deze ben ik er niet helemaal zeker van gezien de aanwezigheid van bebouwing in de omgeving. Ik kan er echter maar niet achter komen welke soort dit kan zijn.
Het betreft deze waarneming
http://observado.org/waarneming/view/63247241
Narcis (alle soorten) - Narcissus spec. gezien op 2011-05-07 Slovenia - Triglavski narodni park NP
Foto's:




bij voorbaat dank Hinko Talsma
mvgr, Hinko

ejslootweg

Misschien Narcissus × incomparabilis, de hybride van N. poeticus en N. pseudonarcissus. Schijnt in het wild voor te komen.

groeten, Erik
groeten, Erik

Hinko

Op een soortenlijst van het NP wordt enkel Narcissus exsertus genoemd wat een synoniem is van Narcissus poeticus
mvgr, Hinko

Datura

Maar er was bebouwing in de omgeving toch? :).
Ik ben het met Erik eens, in de Flora helvetica staan goede fotos van alle betrokken soorten, goed ter vergelijking (ik meen me te herinneren dat je de FH hebt toch?).
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

han.endt

Citaat van: ejslootweg op februari 19, 2012, 23:19:08 PM
Misschien Narcissus × incomparabilis, de hybride van N. poeticus en N. pseudonarcissus. Schijnt in het wild voor te komen.
Lijkt mij ook. Deed me direct denken aan enkele cultivars afkomstig uit deze hybride.



Hinko

Foto in FH is idd goed gelijkend. Heb ik waarschijnlijk onderbewust genegeerd omdat er "Verwilderte Gartenpflanze" bij staat.  ;D
mvgr, Hinko