één struik uit Spanje

Gestart door Dana Lempersová, februari 12, 2012, 21:27:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dana Lempersová

Hallo forum,
mij lijk wat op viburnum, maar dat zal hij niet zijn. Weet iemand hoe hij heet? Hartelijk bedankt Dana

RonN

Dit lijkt mij Cotoneaster integerrimus.

Groet,

Ron
Groet,

Ron

Datura

Vooropgesteld dat ik Cotoneaster een lastig genus vind die ik vaak links laat liggen, en zonder uitvoerig onderzoek naar de soort op deze foto, toch even de vraag waarom dit dan geen C. tomentosus is Ron?
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

RonN

#3
Het blad van tomentosus lijkt mij ronder van vorm, toch
C tomentosus zou evengoed kunnen.
Dat laat ik in het midden.

We zijn het er in elk geval over eens dat het geen Viburnum is!

Groet,
Ron

Groet,

Ron

Dana Lempersová

Hallo Datura en Ron,
hartelijk bedankt voor jullie hulp. Ik ben zeer dankbaar voor alle tips. In Jardin botanico Málaga Cotoneaster granatense gevonden, maar...het is echt lastig. Niet veel informatie erover op internet gevonden. Bij de foto zet ik gewoon Cotoneaster sp. of C.integerrimus en C.tomentosum met vraag teken. Nogmaals bedankt. Met vriendelijke groeten Dana  :) :) :)

Willemien Troelstra

Dana, kun je volgende keer gelijk vermelden dat een waarneming uit een botanische tuin komt. Dat kan namelijk (nog veel eerder dan als je hem in het wild hebt gevonden) betekenen dat het een soort is die van de andere kant van de wereld komt. (Niet dat ik trouwens verstand heb van Cotoneasters.)
groet, Willemien Troelstra

Dana Lempersová

Hallo Willemien,
de 'onbekende struik' groeide niet in botanische tuin, maar in de stad Alicante op de boulevard. Het lijstje met de namen heb ik op deze web gevonden   [size=78%]http://waste.ideal.es[/size]   Ik vergis me, sorry. Het is geen web van een botanische tuin.  :rolleye: [size=78%] In de botanische tuin in Málaga groeien ook spaanse planten, daarom zoek ik er ook een hulp bij. Met vriendelijke groeten Dana[/size]

Willemien Troelstra

Sorry Dana, ik had je niet goed begrepen.
Groet, Willemien
groet, Willemien Troelstra