Hoofdmenu

ObsMapp 1.4

Gestart door Alex Kwak, februari 12, 2012, 20:24:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Lanius

Citaat van: Alex Kwak op februari 27, 2012, 10:52:11 AM
Citaat van: Lanius op februari 27, 2012, 10:44:58 AM
mijn instellingen bij locatie (van Obsmapp):
automatische gps aan
locatie onthouden aan
GPS tijdelijk stoppen aan

Ik zou hier van maken:
automatische gps aan
locatie onthouden uit
GPS tijdelijk stoppen uit
en het dan nog een keer testen.
Eigenlijk wordt die "locatieonthouden" een vreemde optie. Moet ik maar eens een keer goed naar kijken.

Alles lijkt nu te werken zoals ik het wil. Merci.
Davy De Groote

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Hoi Alex,

Sinds gistermiddag is de GPS een beetje wobly. Nog steeds snelle fix maar soms springt ie tijdens het invoeren van een waarneming ineens terug naar een fix van een paar 100m. staat dan ook vast en gaat alleen weer aan het werk als ik via het icoontje in het invoerscherm de GPS eerst uitzet. en dan weer aanzet. Al mijn instellingen zijn gelijk gebleven t.o.v. mijn laatste post hier en ook op mijn telefoon heb ik niets veranderd. Lijkt volkomen random te gebeuren, bewust reproduceren lukt mij in ieder geval niet. Werken met OSM gaat nog steeds perfect. Ik heb geen idee wat de oorzaak kan zijn, heb jij een idee.

Hartelijke groeten,

Jan Mudde
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Kan van alles zijn: dik wolkendek, slechte positie van de satellieten, en nog 10 andere redenen...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Ik ben het met Jan eens, op het moment dat ik GPS fix op 1 seconde terug had gezet was het wel opgelost. Maar daarvoor sprong ie willekeurig weer terug naar netwerkfix
Thijs Fijen

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op februari 29, 2012, 21:52:41 PM
Ik ben het met Jan eens, op het moment dat ik GPS fix op 1 seconde terug had gezet was het wel opgelost. Maar daarvoor sprong ie willekeurig weer terug naar netwerkfix

Als je de gps-interval op een zeer lange tijd zet (meer dan 1 minuut) zal op een gegeven ogenblik de netwerkfix nieuwer/beter zijn dan de gps-fix.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Had hem op 3 seconden staan
Thijs Fijen

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op februari 29, 2012, 21:24:31 PM
Kan van alles zijn: dik wolkendek, slechte positie van de satellieten, en nog 10 andere redenen...
Citaat van: Thijs Fijen op februari 29, 2012, 21:52:41 PM
Ik ben het met Jan eens, op het moment dat ik GPS fix op 1 seconde terug had gezet was het wel opgelost. Maar daarvoor sprong ie willekeurig weer terug naar netwerkfix
Citaat van: Thijs Fijen op februari 29, 2012, 22:29:40 PM
Had hem op 3 seconden staan

Hoi Alex,

Ik begrijp het. Ik hou het de komende dagen wel even in de gaten. Mocht ik een patroon ontdekken of de blijkt dat ik de "glitz" naar believen kan reproduceren dan meldt ik me wel weer. Alvast dank voor het meedenken. Mijn GPS fix staat overigens op 1 sec.

Groeten,

Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

chatman

Alex,

Vanmiddag liep ObsMapp vast, toen ik wilde inzoomen in OSM bij de optie RD-coordinaten,
dit is me niet eerder overkomen, wel bij de 'gebiedsnaam'.

Ik kreeg dit twee maal achter elkaar. Het rapport heb ik verstuurd.



Ben Kruijsen

sinds een maand of twee gebruik ik ObsMapp op een recent aangeschafte Samsung S I9001. Met een zekere regelmaat valt de smartphone uit, moet ik de accu even loskoppelen en opnieuw de smartphone opstarten. Ik dacht steeds dat het mogelijk een probleem is van de smartphone maar de laatste tijd valt me op dat de uitval steeds plaatsvindt als ik ObsMapp in gebruik heb. Is dit een bekend probleem of kan ik beter de telefoon naar Samsung terugsturen ter controle?

Alex Kwak

Citaat van: Ben Kruijsen op maart 03, 2012, 19:24:11 PM
sinds een maand of twee gebruik ik ObsMapp op een recent aangeschafte Samsung S I9001. Met een zekere regelmaat valt de smartphone uit, moet ik de accu even loskoppelen en opnieuw de smartphone opstarten. Ik dacht steeds dat het mogelijk een probleem is van de smartphone maar de laatste tijd valt me op dat de uitval steeds plaatsvindt als ik ObsMapp in gebruik heb. Is dit een bekend probleem of kan ik beter de telefoon naar Samsung terugsturen ter controle?

Dat laatste vermoed ik...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ben Kruijsen

bedankt voor je reactie

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op februari 27, 2012, 10:52:11 AM
Eigenlijk wordt die "locatieonthouden" een vreemde optie. Moet ik maar eens een keer goed naar kijken.

Die optie blijft toch bestaan . Deze zorgt ervoor dat als je geen GPS- of netwerk-fix hebt, de laatst bekende positie gebruikt wordt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Lanius

Citaat van: Thijs Fijen op februari 29, 2012, 21:52:41 PM
Ik ben het met Jan eens, op het moment dat ik GPS fix op 1 seconde terug had gezet was het wel opgelost. Maar daarvoor sprong ie willekeurig weer terug naar netwerkfix

Ik vermoed dat er sneller een netwerkfix is waardoor na invoeren eerst weer de onnauwkeurige netwerkfix komt. Ik heb het opgelost door op mijn toestel de netwerkfix uit te schakelen. Nu heb ik enkel nog de gps fix van toestel.
Davy De Groote

Alex Kwak

Citaat van: Lanius op maart 05, 2012, 11:09:46 AM
Ik vermoed dat er sneller een netwerkfix is waardoor na invoeren eerst weer de onnauwkeurige netwerkfix komt. Ik heb het opgelost door op mijn toestel de netwerkfix uit te schakelen. Nu heb ik enkel nog de gps fix van toestel.

En daarvoor komt binnenkort een oplossing doordat je aan kunt geven dat een fix alleen gebruikt mag worden als die nauwkeuriger is dan een opgegeven nauwkeurigheid. Een netwerkfix kan namelijk ook best wel redelijk nauwkeurig zijn, maar soms ook totaal niet.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!