Hoofdmenu

Sporen van?

Gestart door vuurvlinder, februari 04, 2012, 23:45:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

HPM

Herman van der Meer

vuurvlinder

Thanks! Niet te geloven, de waarnemer wil al gif gaan strooien omdat ze geen knagers in de tuin wil. Wat een wereld!  ???
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Norman

Wat de waarnemer niet beseft is dat dit dier wellicht al jaren door haar tuin scharrelt, alleen dit niet eerder heeft opgemerkt bij een gebrek aan sneeuw. Mijn eerst ingeving was overigens ook Konijn. Maar ik mis een beetje de lengte van de achterpoot en de pas lijkt me wat kort voor konijn als ik dit vergelijk met onze eigen konijnen en de onderliggende tegels die je op de foto nog kunt zien. Ook geeft de waarnemer aan een 2 meter hoge stenen muur om de tuin te hebben. Voor een Rat zou ik nog een sleepspoor van een staart verwachten, blijft toch konijn min of meer over. 

HPM

Citaat van: Norman op februari 05, 2012, 12:52:31 PM
Wat de waarnemer niet beseft is dat dit dier wellicht al jaren door haar tuin scharrelt, alleen dit niet eerder heeft opgemerkt bij een gebrek aan sneeuw. Mijn eerst ingeving was overigens ook Konijn. Maar ik mis een beetje de lengte van de achterpoot en de pas lijkt me wat kort voor konijn als ik dit vergelijk met onze eigen konijnen en de onderliggende tegels die je op de foto nog kunt zien. Ook geeft de waarnemer aan een 2 meter hoge stenen muur om de tuin te hebben. Voor een Rat zou ik nog een sleepspoor van een staart verwachten, blijft toch konijn min of meer over.

Als het 30x30 tegels zijn lijken me de sporen wat klein voor konijn, maar van die tegels weet ik niet. Ze lijken onregelmatig.
Zou het ook een springende Bosmuis kunnen zijn?
Het valt mij op dat de voorpoten (links) vrijwel naast elkaar staan. Bij konijn staat die meestal min of meer achter elkaar, hoewel dat natuurlijk ook afhangt van de manier van bewegen.
Herman van der Meer

Norman

Het lijken mij tegels die samen een cirkel vormen, die zijn zelfs kleiner dan 30x30cm.
Ik heb ook zo'n cirkel in de tuin en het lijkt als 2 druppels water hierop.

Ik wacht even de experts de zoogdiervereniging af.

vuurvlinder

Citaat van: Norman op februari 05, 2012, 13:21:46 PM
Ik wacht even de experts de zoogdiervereniging af.

Dat doe ik dan ook maar, ik ben toch wel heel benieuwd!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

maurice.lahaye

De experts van de Zoogdiervereniging.... Wie mogen dat dan wel zijn  ;D .

Het lijken mij afdrukken van een springende (bos)muis. Absoluut geen konijn en een bosmuis past beter bij een ommuurde tuin. Desondanks, sporen zijn altijd erg lastig. Daarom worden de meeste sporen op waarneming.nl als (nog) niet te beoordelen opgeslagen. Het is domweg te moeilijk om er een soort aan vast te koppen.

Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Norman

Maurice, je mag jezelf daar wel onder scharen.

vuurvlinder

Citaat van: Norman op februari 05, 2012, 20:00:43 PM
Maurice, je mag jezelf daar wel onder scharen.
Daar sluit ik mij bij aan.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

maurice.lahaye

2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Rob Koelman

Net terug van de wintertellingen in de Antwerpse forten.

Ik ben het met Maurice eens dat bosmuis het meest waarschijnlijk is, maar dat je dit soort sporen niet met 100% zekerheid kunt determineren.

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Maarte5n

Citaat van: Rob Koelman op februari 06, 2012, 12:15:37 PM
Net terug van de wintertellingen in de Antwerpse forten.

Ik ben het met Maurice eens dat bosmuis het meest waarschijnlijk is, maar dat je dit soort sporen niet met 100% zekerheid kunt determineren.

Rob Koelman
Zoogdiervereniging

wintertelling neem aan de vleermuizen  :duim:
Maarten vd Berg

Maarte5n

Citaat van: maurice.lahaye op februari 05, 2012, 19:57:02 PM
De experts van de Zoogdiervereniging.... Wie mogen dat dan wel zijn  ;D .

Het lijken mij afdrukken van een springende (bos)muis. Absoluut geen konijn en een bosmuis past beter bij een ommuurde tuin. Desondanks, sporen zijn altijd erg lastig. Daarom worden de meeste sporen op waarneming.nl als (nog) niet te beoordelen opgeslagen. Het is domweg te moeilijk om er een soort aan vast te koppen.

Maurice
admin

anders had ik er wel nog 10 sporen voor je maurice maar zal je de moeite sparen  :duim:
Maarten vd Berg