Bosuiltjes gestolen

Gestart door KorHaan, januari 30, 2012, 20:01:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: hiskodevries op februari 02, 2012, 09:36:57 AM
de opzet is als volgt
iemand voert een das in met als aktiviteit 'nabij nest' of 'in kolonie anders'  en de waarneming is niet door de waarnemer zelf verborgen dan grijpt het systeem in en stelt dan zelf een embargo in.
Dit zijn wel embargo`s die we niet zomaar gaan uitdelen want die gelden dan voor de bewuste soort in combinatie met de aktiviteitscode voor het hele land

Maar dit is bij alle soorten?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com


hmbes

Als ik me niet vergis staat er in dat artikel ook waar je nog enkele andere uilen uit hun kast kan halen. Hoe makkelijk kan je het maken? Holenbroeders en zeker als ze ook nog nestkasten accepteren horen niet thuis in de krant of op internet.
Schrijf hem in je boekje en als je hem nou echt zo nodig moet melden doe het dan op 350 km afstand van de feitelijke plek, of ergens in Siberië als je bang bent dat de statistieken anders in de war raken.

Groet Huug

joostheeremans

Citaat van: hmbes op februari 03, 2012, 09:22:12 AM
Als ik me niet vergis staat er in dat artikel ook waar je nog enkele andere uilen uit hun kast kan halen. Hoe makkelijk kan je het maken? Holenbroeders en zeker als ze ook nog nestkasten accepteren horen niet thuis in de krant of op internet.
Schrijf hem in je boekje en als je hem nou echt zo nodig moet melden doe het dan op 350 km afstand van de feitelijke plek, of ergens in Siberië als je bang bent dat de statistieken anders in de war raken.

Groet Huug


Je kan hem gewoon op de locatie melden, maar dan vervagen, dan kan je alleen zelf de locatie zien. Overigens vind ik het inderdaad ook wat naïef om zelfs in het artikel waarin over de diefstal wordt bericht te vermelden welke uilen er nog meer in de kasten zitten, nog ver voordat het broedseizoen afgelopen is.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

KorHaan

"Waar het hart van vol is, loopt de mond van over..."
Ja, naïef misschien, maar wel begrijpelijk dat iemand er in zijn enthousiasme wat uitflapt.
Des te treuriger is het, dat je dat tegenwoordig niet meer zomaar kan doen, omdat je dan de geldwolven op het spoor zet.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

hmbes

Citaat van: KorHaan op februari 03, 2012, 18:21:52 PM
"Waar het hart van vol is, loopt de mond van over..."
Ja, naïef misschien, maar wel begrijpelijk dat iemand er in zijn enthousiasme wat uitflapt.
Des te treuriger is het, dat je dat tegenwoordig niet meer zomaar kan doen, omdat je dan de geldwolven op het spoor zet.
Inderdaad. En stel nu dat jij een enthousiaste nestkasteigenaar bent en nog geen weet hebt van de boze buitenwereld. Je ziet een Ruigpootuil voor de opening zitten en zoekt hem in je wikipedia op. Je ziet dat het een zeldzame vogel is in Nederland, kijkt waar je het moet melden, vindt op Google waarneming.nl, en zet hem er op zonder te letten op vervagingen en zo (je weet immers niet eens wat dat is). Hup, een uur of wat lang staat je nestkast er op.

Beetje gezocht voorbeeld, maar zo heeft er dagenlang een nest van een Rode Wouw opgestaan met jongen op nest en locatie op honderd meter nauwkeurig. Voor een euro of duizend klim je de boom in en kassa!

Ik weet dat het al of niet toelaten van nestwaarnemingen zo moeilijk is, maar een beste grote waarschuwing bij de 'actueel'-pagina lijkt me in het broedseizoen in elk geval hoog nodig.

Huug

Groet, Huug