(Ruigpoot)buizerd?

Gestart door henrike1977, januari 29, 2012, 14:59:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

henrike1977

Onderweg naar het wandelgebied in de auto kwamen we deze tegen. Hij vloog een heel stuk voor de auto maar natuurlijk moest ik mijn camara eerst uit de tas halen , aanzetten en voor de goede instellingen had ik geen tijd meer.
Wat was dit? Ik zie erg lange vleugels, een lichte stuit en heb toen ie voor de auto vloog geen staartbandering gezien. De vogel in kwestie was huge!
Groet Henrike Visser

Jeroen Nagtegaal

Buizerd kan flink overkomen, maar de foto is helaas niet heel geweldig...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

henrike1977

Deze foto zal ook niet veel helpen vrees ik. De vogel erachter is een duif. Misschien helpt dat iets qua formaat schatten.
Groet Henrike Visser

henrike1977

Ik kom erop terug, ik denk dat het een Bruine Kiekendief is. Als ik kijk naar de lengte en het smalle van de vleugel en daarbij hoewel vaag, het witte deel bovenop de vleugel zie, ga ik toch voor de Bruine Kiek.
Groet Henrike Visser

Robert V.T

Met deze foto's kan ik er niet meer dan een 'vogel spec.' van maken, en buiten dat zijn Bruine kiekendieven schaars in deze tijd van het jaar.
Groeten,

Robert van Tiel

hmbes

Ga er maar van uit dat het een Buizerd is. Lichte stuit klopt goed, staart ongebandeerd kan ook, een licht veld op de voorvleugel ook. Op dit moment is het aantal Buizerds in Nederland een honderd of wat keer zo groot als het aantal Bruine Kiekendieven.

Groet Huug

henrike1977

Ik zit wel in Duitsland he, weet niet of dat nog iets uitmaakt.
Groet Henrike Visser

hmbes


henrike1977

Also....Buizerd.......klar!
Groet Henrike Visser