zeiss 10x42 victory FL

Gestart door zwarteleeuwerik, januari 27, 2012, 21:15:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

zwarteleeuwerik

gebruik er iemand deze kijker en wat zijn de bevindingen , ook over de service van technolyt eventueel ?
alvast bedankt
Erik vb.

KorHaan

Erik,

Zelf de 7x42 FL gehad. Erg goede optiek. Zeer helder. De 10x42 FL ken ik niet, maar kijk hier voor vergelijking met de Swarovski SLC 10x42 HD:


http://www.allbinos.com/230-binoculars_review-Swarovski_SLC_10x42_WB_HD.html

http://www.allbinos.com/108-binoculars_review-Carl_Zeiss_Victory_10x42_T*_FL.html





Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo



sybo

Mijn ervaringen met Technolyt zijn positief.
En wat de verrekijkers betreft: alle verrekijkers in het top segment zijn natuurlijk optisch gezien goed. Je kunt ook nog de leica 10x42 en de nikon edg 10x42 in de strijd gooien. Waar de keuze tussen deze kijkers vooral volgens mij van af zal hangen, is persoonlijke voorkeur. Hoe past de kijker bij mijn ogen, oftewel kan ik er wel lekker door kijken en hoe past de kijker bij mijn handen, oftewel hoe ligt de kijker in mijn hand, kan ik 'm wel lekker vasthouden. En dan zijn er ook nog verschillen in kleurweergave, waarbij het ook om persoonlijke voorkeuren gaat. Kortom ik denk dat je naar een winkel moet gaan waar je de kijkers uitgebreid naast elkaar op deze punten kunt testen. Bij Vogelbescherming kan dat in ieder geval ook buiten in de tuin gebeuren, dus in een "natuurlijke" setting (ze hebben overigens niet de nikon).

zwarteleeuwerik

ik heb er enkel getest , en de zeiss is de enige  die een oogafstand vanaf 54 mm heeft , aangezien mijn vriendin een afstand heeft van 55 mm , is de zeiss de keuze die ik maak .
Erik vb.

Norman

Mijn ervaringen met Technolyt zijn zondermeer goed. Al weer enige tijd terug mijn Bynolyt kijker van 200 euro ingeleverd, na vele jaren zeer intensief gebruik. De kijker was een beetje scheel en de oculairrubbers waren gescheurd. Ik heb de kijker afgegeven en de volgende dag kreeg ik de kijker per post weer thuis gestuurd. Met een factuur van 0,00 euro.

KorHaan

Citaat van: zwarteleeuwerik op januari 28, 2012, 11:54:33 AM
ik heb er enkel getest , en de zeiss is de enige  die een oogafstand vanaf 54 mm heeft , aangezien mijn vriendin een afstand heeft van 55 mm , is de zeiss de keuze die ik maak .


Goede keuze op praktische gronden, ergonomie op zijn best.

De lichttransmissie van 95,5 % en de onderdrukking van chromatische aberratie ( het ontbreken van kleurrandjes langs overbelichte onderwerpen) zijn heel sterke punten in de Zeiss, die eruit springen.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

snwja3

Wietze Janse