Wantsen admins

Gestart door Botervlieg, januari 20, 2012, 10:36:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Hallo allemaal,

Ik was belangstellend benieuwd hoe het zit met de wantsen- (en cicade- en plantenluizen-) admins.

Er is namelijk bij mij volgens mij nog nooit een waarneming uit die groep goedgekeurd, terwijl er volgens dit lijstje wel admins zijn.

Ik besef dat dat er veel minder zijn dan bijv vogeladmins en dit bericht is ook niet bedoelt om te klagen.

Maar belangstellend bedoelt van goh is er misschien nieuws over de stand van zaken. Is er een reden waarom er weinig wordt goedgekeurd, of wordt er wel veel goedgekeurd maar toevallig nog niet bij mij? Zijn er nieuwe/extra admins in aantocht?

Het goedkeuren heeft voor mij geen haast en zonder goedkeuring blijf ik ze ook wel waarnemen en zo goed mogelijk determineren, maar goedkeuring-vinkjes vind ik wel leuk en motiverend.

Groetjes, Marleen

harry60

ER zijn inderdaad weinig admins die goedkeuren in deze groep.
We hebben alleen Berend Aukema als enigste voor de wantsen en dat laat dan ook soms op zich wachten voor goedkeuringen.
Voor de cicaden is er niemand.
Voor de plantenluizen hebben we ook niemand, af en toe probeert de spinnenvrouw Jacomijn iets aan determinatie geen idee of er iemand hier voor goed keurt.

Gr Harry

M.Vr.Gr. Harry de Koning

spinnenvrouw

Voor de bladluizen hebben we Ad Sonnemans, maar die is al een tijdje niet meer actief (en dat moet ik zeggen....).

Ik kan wel bladluisbeschrijvingen toevoegen, maar kan geen luizenwaarnemingen valideren.  Ooit, op de 1000-soortendag in het Kuinderbos,  heb ik Hisko aangeboden ook de bladluizen te doen, maar dat was een soortengroep die hij toen niet wilde aanmoedigen.
Jacomijn Prinsen

Menko Vlaardingerbroek


Citeereen soortengroep die hij toen niet wilde aanmoedigen
Zijn er groepen die aangemoedigd worden en groepen die niet aangemoedigd worden? Waarom?
Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek