Mangoeste in Turkije?

Gestart door Sander Bot, januari 26, 2012, 12:43:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sander Bot

Dag,

Ik ben mijn waarnemingenboekjes aan het invoeren op observado, en kwam de waarneming tegen van een zoogdier in Turkije waarvan ik niet weet wat het is.

Datum: 21/8/2007
Plaats: Goksu Delta, Turkije
Beschrijving:
beetje prairiehond, maar stuk groter, geheel goudbruin. Lange staart ook goudbruin, korte poten, waggelend weg rennend. Kleiner dan bever, groter dan muskusrat, maar heel ander postuur, langwerpig, niet dik. Beetje das op nog kortere poten.

Zou het een mangoeste soort kunnen zijn?

groeten en alvast bedankt voor een antwoord,

Sander

Rob Koelman

Een mangoest zie ik niet ' waggelend'  weg rennen. Beschrijving klinkt meer als beverrat.


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Sander Bot

Dag Rob, dank voor de reactie. Denk zelf niet dat het een rat was. Zal wel niet verder komen dan zoogdier spec.
groeten, Sander

Rene Janssen

Een marterachtige waggelt een beetje en staat kort op de pootjes...

Verder weet ik het niet, mangoeste is nogal klein hoor, kleiner en vooral smaller dan bunzing...
René Janssen

Tom lourens

Citaat van: Rene Janssen op januari 29, 2012, 20:19:23 PM
Een marterachtige waggelt een beetje en staat kort op de pootjes...

Verder weet ik het niet, mangoeste is nogal klein hoor, kleiner en vooral smaller dan bunzing...

De enige mangoeste-soort in Turkije is volgens mij de Egyptische mangoeste, Herpestes Ichneumon, die is toch juist groter dan een bunzing?

Grt,

Tom

Rene Janssen

Dag Tom!

Verrek... die Egyptische mangoeste is iid veel groter dan die ik ken uit Zuid-Afrika... met excuses voor mijn antwoord van eerder!

René
René Janssen

Gert Ottens

Citaat van: Tom lourens op februari 02, 2012, 15:24:17 PM
Citaat van: Rene Janssen op januari 29, 2012, 20:19:23 PM
Een marterachtige waggelt een beetje en staat kort op de pootjes...

Verder weet ik het niet, mangoeste is nogal klein hoor, kleiner en vooral smaller dan bunzing...

De enige mangoeste-soort in Turkije is volgens mij de Egyptische mangoeste, Herpestes Ichneumon, die is toch juist groter dan een bunzing?

Grt,

Tom

Het moet inderdaad een Egyptian Mongoose geweest zijn.

Tom lourens

Citaat van: Rene Janssen op februari 07, 2012, 16:57:42 PM
Dag Tom!

Verrek... die Egyptische mangoeste is iid veel groter dan die ik ken uit Zuid-Afrika... met excuses voor mijn antwoord van eerder!

René

Ach ik praat ook alleen maar mijn Engelse Collins gids na  O0

Hier een waarneming met een heuse foto uit de Goksu delta:
http://turkey.observado.org/waarneming/view/56733716

Grt,

Tom