Partij Veilig Maastricht haat exoten

Gestart door leonwillems@home.nl, januari 22, 2012, 18:31:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

leonwillems@home.nl

Bijgaand de brief die de partij (alleen de naam al....) naar de verantwoordelijke wethouder heeft gestuurd.
Geachte wethouder, beste Gerdo,

graag ontvangen wij van u een antwoord op de onderstaande vragen betreffende faunavervalsing.

Wij als PVM staan met u voor een groene stad. De flora en fauna spelen dan ook een belangrijke rol.
We kennen echter een in onze ogen negatief gegeven genaamd faunavervalsing. De landelijke overheid heeft dit onderwerp regelmatig onder de aandacht gebracht.

Wij zien regelmatig in onze stad (in de vrije natuur) uitheemse diersoorten. Denk hierbij aan nijlganzen, roodwangsierschildpadden en wasbeerhonden. Dit in combinatie met de Pallas eekhoorn overlast in de omgeving van Weert doet ons de volgende vragen aan u  voorleggen.

Bent u het met ons eens dat faunavervalsing tegengegaan en voorkomen dient te worden?
Voert u gemeentelijk beleid omtrent dit vraagstuk?
Zo nee, bent u van plan dit vraagstuk te gaan bekijken en mee te nemen in de plannen voor de realisatie van een natuurnota?

Zijn er binnen onze gemeente overlast gevende uitheemse dier- en plantensoorten?
Zo ja, wat doet u hier aan als gemeente?

Als laatste willen wij de verhuizing van de "Geusseltvijver bewoners" bespreken.
Is er tijdens deze verhuizing rekening gehouden met faunavervalsing?
Dan doelen wij bijvoorbeeld op het uitvangen van uitheemse diersoorten zoals de roodwangsierschildpad.

Bij voorbaat dank,

Tiny Meese
Niels Peeters
Partij Veilig Maastricht
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

Bart van Hoogstraten

Ach... als ik de fractie zo eens bekijk valt het eigenlijk best wel mee met die haat jegens exoten  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jeroen Nagtegaal

Prima dat er eens aandacht komt voor Roodwangschildpadden!

Nijlgans is met maar twee tot drie broedpaar Nijlgans niet erg sterk vertegenwoordig. Daarnaast zijn wel nog enkele paren in de stad, maar die komen niet tot een (succesvol) broedsel.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hmbes

Beetje laat waarschijnlijk, maar toch even mijn vraag: wil je wat doen aan de nijlganzen of constateer je dat er sowieso weinig zijn?
Ik heb van schildpadden weinig sjoege, maar bij nijlganzen lijkt het me duidelijk dat het een gepasseerd station is.

Huug

Jeroen Nagtegaal

Is puur een constatering, doe zelf (mee aan) ringonderzoek aan Nijlgans. Oa. in Maastricht.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com