ring grauwe gans - arkemheen

Gestart door hoven, januari 21, 2012, 22:33:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

hoven

waar kan ik deze melden?
Mvg,
Alrik

Jeroen Nagtegaal

De code is FRT, de kleur is donkergroen. Je kan hem melden via www.geese.org
Denk geringd in 2010 in Arkenheem.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hoven

Mvg,
Alrik

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: hoven op januari 21, 2012, 22:40:43 PM
Dan is ie terug op locatie :-)
Of nooit vertrokken. Dat kun je mooi zien op www.geese.org.

Mocht het niet lukken, laat maar even weten.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hoven

Ik heb me ooit aangemeld, maar ben gegevens kwijt. Ik ga er morgen even voor zitten. Vind het wel leuk om zelf te volgen.

Is er trouwens een site waar je alle ringen (van alle vogelsoorten) kunt melden?
Mvg,
Alrik

Jeroen Nagtegaal

Prima. Anders heb ik nog wel een mailadres.

Helaas is er nog niet één site voor alle ringen. Dat gaat er ook nooit komen. In elk geval de komende 10 jaar niet.
Ook worden kleurringcombinaties dubbel gebruikt binnen een soort. Dit zijn dan plaatstrouwere soorten, en het gaat dan alleen om onderzoek aan de broedpopulatie.

Alle wetenschappelijk metalen ringen kun je wel melden aan het Vogeltrekstation via www.griel.nl
De verantwoordelijkheid voor de coördinatie van kleurringprojecten ligt bij de ringer. Ringers van Zwanen en Ganzen maken veelal gebruik van www.geese.org, maar dat geldt niet voor iedere ringer. Op www.cr-birding.be en www.cr-birding.org staan wel bijna alle projecten met de contactgegevens zodat een aflezer te horen krijgt waar de vogel geringd is.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hoven

Waarom gaat dat er niet komen? Onhandig toch? Lijkt mij een kwestie van de handen in elkaar slaan, maar dat zal wel te makkelijk gedacht zijn...
Mvg,
Alrik

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: hoven op januari 21, 2012, 23:32:28 PM
Waarom gaat dat er niet komen? Onhandig toch? Lijkt mij een kwestie van de handen in elkaar slaan, maar dat zal wel te makkelijk gedacht zijn...
Het zou zeker mooi zijn. Je hebt alleen al te maken met 10-tallen, zoniet 100-en organisaties en 1000-en ringers. Daar gaat nooit iets uitkomen waarbij ieder tevreden gesteld kan worden. Daarbij komt ook nog dat het een kostenpost is, en die kosten moeten weer verdeeld worden. Dat zal ook voor veel discussie gaan zorgen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hoven

Hmm, ik hoor nog geen probleem, slechts een uitdaging. Kwestie van organiseren en protocolleren. Paar grote jongens (internationale ringers) bij elkaar zetten en gaan met die handel. Is in zo veel takken van sport al gelukt, moet hier toch ook kunnen?
Mvg,
Alrik

Jeroen Nagtegaal

Sport is heel iets anders, en hiermee zeker niet te vergelijken. Ieder land heeft een of meerdere organisaties die het ringwerk coordineren. Die moeten allen gaan overleggen over hoe ze gaan samenwerken. Dan moet er één invoermodule komen en moeten alle databases aan elkaar gekoppeld worden. Dat wordt onmogelijk, geloof me!

Ik denk dat uiteindelijk wel haalbaar is voor kleurring-projecten per groep één invoermodule te hebben. Dan heb je dus:
Ganzen en Zwanen
Steltlopers
Meeuwen
etc etc.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com