Een cisco product is doorgaans wel een goed, maar duurder product. De schijf die er in zit zal niet heel anders zijn dan van voordeligere merken (Western Digital, Seagate, Hitachi, Samsung). Dropbox is wel een aanrader. maar de veiligheid is wel een discussie over. Ik gebruik het al jaren en heb er nooit vertrouwelijke stukken op staan. Dit zijn in mijn geval doorgaans documenten en die heb ik op mijn PC staan en op 2 USB sticks en ook nog op de PC van mijn vrouw. Dropbox is meer voor de foto's, natuurgerelateerde documenten, etc. Maar ook erg makkelijk om grote bestand te delen met iedereen met een dropboxaccount.
Een schijf die veel gebruikt word en waarvan de dat beslist niet verloren mag gaan zou je eigenlijk elk jaar moeten vervangen om zo zeker mogelijk te zijn dat je geen data verliest.
Zowieso is het verstandig om de schijf niet iedere keer op te laten starten als je deze niet gebruikt.
O, en koop NOOIT wat bij redcoon, tenzij je geen enkele service verwacht. De prijs is vaak goed, de levering redelijk snel, maar als er iets is dan zijn ze niet thuis. Echt ik heb nooit zo'n in en in slecht bedrijf meegemaakt. Reageren kunnen ze alleen maar tergend traag en met standaard teksten. En als je niet mee wil gaan in hun onzin en gewoon je consumentenrecht wilt hebben dan sluiten ze de chat functie of gooien de hoorn er op als je ze belt.