Kikkerbilletjes... klinkt grappig maar

Gestart door laatvlieger, januari 14, 2012, 08:57:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

laatvlieger

http://www.defenders.org/resources/publications/programs_and_policy/international_conservation/canapes_to_extinction.pdf

Wellicht een beetje gekleurd, gezien de organisaties die dit rapport hebben opgesteld, maar toch. Ik heb het even vluchtig doorgescand en het is best verbazingwekkend om te lezen hoeveel Europa importeert. En van de landen die in Europa importeren zijn België, Frankrijk én Nederland de grootste importeurs.

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Ben Wielstra

En het smaakt gewoon naar kip blijkbaar. Dan eet ik wel kip.

nielsyese

Citaat van: Ben Wielstra op januari 14, 2012, 12:57:49 PM
En het smaakt gewoon naar kip blijkbaar. Dan eet ik wel kip.
Ik vind het zelfs minder lekker dan kip. Er zit veel minder smaak aan.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Norman

En dan zijn er nog mensen die denken dat we in een beschaving leven......

Tel het aantal bontkragen op straat en je weet dat we steeds verder afglijden.

carolien reindertsen

Citaat van: Norman op januari 14, 2012, 20:26:42 PM
En dan zijn er nog mensen die denken dat we in een beschaving leven......

Tel het aantal bontkragen op straat en je weet dat we steeds verder afglijden.

Echt té BELACHELIJK!!!!

vuurvlinder

Citaat van: Norman op januari 14, 2012, 20:26:42 PM
En dan zijn er nog mensen die denken dat we in een beschaving leven......

Tel het aantal bontkragen op straat en je weet dat we steeds verder afglijden.

Jasses! Echt bont lijkt weer in de mode te raken! >:( http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/mode/63097-bontjas-kopen-wat-kost-echt-bont-en-waar-moet-je-op-letten.html Ik loop duidelijk achter op de laatste mode.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

pia zz

onbegrijpelijk dat vrouwen nog in bont willen lopen, hetzelfde geldt voor make-up, waarvoor bv levende konijnen worden gebruikt , om te zien wat gevoelige reactie's kunnen zijn, getver....misschien moeten deze dame's eens een excursie krijgen in zo'n lab of op zo'n farm, hopelijk veranderen ze dan van gedachten, maar waarschijnlijk kunnen hun tere zieltjes hier niet goed tegen >:(
  groet Pia.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Norman op januari 14, 2012, 20:26:42 PM
En dan zijn er nog mensen die denken dat we in een beschaving leven......

Tel het aantal bontkragen op straat en je weet dat we steeds verder afglijden.

Ik heb er heel lang over nagedacht maar ik zie dus gewoon geen principieel verschil tussen het houden van vee voor het vlees of het houden van vee voor de huid.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Marina

Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 22, 2012, 19:05:04 PM
Citaat van: Norman op januari 14, 2012, 20:26:42 PM
En dan zijn er nog mensen die denken dat we in een beschaving leven......

Tel het aantal bontkragen op straat en je weet dat we steeds verder afglijden.

Ik heb er heel lang over nagedacht maar ik zie dus gewoon geen principieel verschil tussen het houden van vee voor het vlees of het houden van vee voor de huid.

De dieren die voor bont worden gehouden, worden in nóg slechtere omstandigheden gehuisvest dan de dieren die voor vlees worden gebruikt.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Norman

Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 22, 2012, 19:05:04 PM
Citaat van: Norman op januari 14, 2012, 20:26:42 PM
En dan zijn er nog mensen die denken dat we in een beschaving leven......

Tel het aantal bontkragen op straat en je weet dat we steeds verder afglijden.

Ik heb er heel lang over nagedacht maar ik zie dus gewoon geen principieel verschil tussen het houden van vee voor het vlees of het houden van vee voor de huid.

Eten heb je nodig om te blijven leven, voor bont zijn voldoende alternatieven.
Overigens ben ik van mening dat de hoeveelheid vlees die gegeten word beduidend minder kan dan dat nu gangbaar is.

Daarnaast wil ik je aanraden eens de film Earthlings te kijken. Eigenlijk verplichte kost voor iedereen die wel eens een dierlijk product gebruikt. Niet een film voor de gevoelige mens.

Jou inschattend vind je het wel een interessante film.

Marina

Citaat van: Norman op januari 22, 2012, 20:05:05 PM
Eten heb je nodig om te blijven leven,

nee hoor!  ;D (neem aan dat je vlees-eten bedoelt  :) )
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Norman

Citaat van: Marina op januari 22, 2012, 19:15:48 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 22, 2012, 19:05:04 PM
Citaat van: Norman op januari 14, 2012, 20:26:42 PM
En dan zijn er nog mensen die denken dat we in een beschaving leven......

Tel het aantal bontkragen op straat en je weet dat we steeds verder afglijden.

Ik heb er heel lang over nagedacht maar ik zie dus gewoon geen principieel verschil tussen het houden van vee voor het vlees of het houden van vee voor de huid.

Daarnaast word vee voor vlees nog geslacht, voor bont worden ze niet eens geslacht, maar levend gevild.

De dieren die voor bont worden gehouden, worden in nóg slechtere omstandigheden gehuisvest dan de dieren die voor vlees worden gebruikt.


Marina

had t al veranderd
ik was ervan uitgegaan dat je bedoelde dat vlees-eten nodig was om te blijven leven
of bedoelde je dat niet?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Norman

Vlees heb je inderdaad niet nodig om gezond te blijven.
Maar eten is wel redelijk belangrijk.  ;D



Bart van Hoogstraten

Citaat van: Marina op januari 22, 2012, 19:15:48 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 22, 2012, 19:05:04 PM
Citaat van: Norman op januari 14, 2012, 20:26:42 PM
En dan zijn er nog mensen die denken dat we in een beschaving leven......

Tel het aantal bontkragen op straat en je weet dat we steeds verder afglijden.

Ik heb er heel lang over nagedacht maar ik zie dus gewoon geen principieel verschil tussen het houden van vee voor het vlees of het houden van vee voor de huid.

De dieren die voor bont worden gehouden, worden in nóg slechtere omstandigheden gehuisvest dan de dieren die voor vlees worden gebruikt.

Vind je dat een principieel verschil? (volgens mij alleen maar een nuanceverschil binnen hetzelfde principe). Dus je mag vanuit het restaurant vanachter je Konijnenboutjes "boe" roepen tegen een voorbijganger met een kraag op zijn jas van Konijnenbont? Volgens mij heb je geen enkel recht op negatieve uitspraak over iemand met een bontkraag als je zelf op leren schoenen loopt of af en toe een harinkje hapt.

@ Norman -> Levend villen mag niet, is strafbaar.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Norman

Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 22, 2012, 20:14:15 PM
Citaat van: Marina op januari 22, 2012, 19:15:48 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 22, 2012, 19:05:04 PM
Citaat van: Norman op januari 14, 2012, 20:26:42 PM
En dan zijn er nog mensen die denken dat we in een beschaving leven......

Tel het aantal bontkragen op straat en je weet dat we steeds verder afglijden.

Ik heb er heel lang over nagedacht maar ik zie dus gewoon geen principieel verschil tussen het houden van vee voor het vlees of het houden van vee voor de huid.

De dieren die voor bont worden gehouden, worden in nóg slechtere omstandigheden gehuisvest dan de dieren die voor vlees worden gebruikt.

Vind je dat een principieel verschil? (volgens mij alleen maar een nuanceverschil binnen hetzelfde principe). Dus je mag vanuit het restaurant vanachter je Konijnenboutjes "boe" roepen tegen een voorbijganger met een kraag op zijn jas van Konijnenbont? Volgens mij heb je geen enkel recht op negatieve uitspraak over iemand met een bontkraag als je zelf op leren schoenen loopt of af en toe een harinkje hapt.

@ Norman -> Levend villen mag niet, is strafbaar.

Bart,

Kijk eerst de film eens, wellicht dat je hier op terug komt. Je kunt hier echt niet spreken over een nuance.
Overigens eet ik geen haring en loop ik de leren schoenen op die ik nog heb en daarna niet meer.
Ik was altijd in de veronderstelling dat leer een restproduct was van de vleesindustrie. Dit bleek niet het geval.
Mijn enige "zonde" is dat ik af en toe nog vlees eet. Maar ik doe mijn best om ook hier helemaal mee te stoppen.
Overigens wil ik een dergelijke levensstijl niemand opdringen, maar ik zou wel iedereen willen adviseren om Earthlings te kijken en Addicted to plastic om mensen bewust te maken van hetgeen ze consumeren.

vuurvlinder

Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 22, 2012, 20:14:15 PM
Citaat van: Marina op januari 22, 2012, 19:15:48 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 22, 2012, 19:05:04 PM
Citaat van: Norman op januari 14, 2012, 20:26:42 PM
En dan zijn er nog mensen die denken dat we in een beschaving leven......

Tel het aantal bontkragen op straat en je weet dat we steeds verder afglijden.

Ik heb er heel lang over nagedacht maar ik zie dus gewoon geen principieel verschil tussen het houden van vee voor het vlees of het houden van vee voor de huid.

De dieren die voor bont worden gehouden, worden in nóg slechtere omstandigheden gehuisvest dan de dieren die voor vlees worden gebruikt.

Vind je dat een principieel verschil? (volgens mij alleen maar een nuanceverschil binnen hetzelfde principe). Dus je mag vanuit het restaurant vanachter je Konijnenboutjes "boe" roepen tegen een voorbijganger met een kraag op zijn jas van Konijnenbont? Volgens mij heb je geen enkel recht op negatieve uitspraak over iemand met een bontkraag als je zelf op leren schoenen loopt of af en toe een harinkje hapt.

@ Norman -> Levend villen mag niet, is strafbaar.

Maar in de bont industrie gebeurt dat wel!

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

evertdirks

en hoe denken jullie dan over het eten van vis???

Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Norman

Ik eet principieel geen vis. Ik vind het onaanvaardbaar hoe vis verzameld word. Alle bijvangst die (bijna) dood weer overboord geschopt worden. Consumptievis dat geen fatsoenlijke dood krijgt voor ze klaar voor consumptie gemaakt worden. Daarnaast is er relatief veel schade aan de habitat van de vissen. Persoonlijk vind ik het nog een stap verder dan de bio-industrie. Ik vind vis ongeschikt om op grote schaal geconsumeerd te worden.

evertdirks

@ Norman,
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om geen wildvang vis te eten, dus uitsluiten gekweekte vis.
Dit is volgens mij zowiezo de enige manier om te voorkomen dat de vissoorten worden gedecimeerd.

Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Norman

@ Evert, ook dat is niet zaligmakend. Kweekzalm is namelijk weer een bedreiging voor de Wilde Zalm. Ook Tilapia is een soort dat zich makkelijk verspreid ten kostte van de inheemse fauna.

Zonder vis leven gaat me eenvoudig af en zie ook geen argumenten om in eens vis te eten.

vuurvlinder

Citaat van: Norman op januari 23, 2012, 10:14:05 AM
Ik eet principieel geen vis. Ik vind het onaanvaardbaar hoe vis verzameld word. Alle bijvangst die (bijna) dood weer overboord geschopt worden. Consumptievis dat geen fatsoenlijke dood krijgt voor ze klaar voor consumptie gemaakt worden. Daarnaast is er relatief veel schade aan de habitat van de vissen. Persoonlijk vind ik het nog een stap verder dan de bio-industrie. Ik vind vis ongeschikt om op grote schaal geconsumeerd te worden.
Ik eet wel vis, en graag zelfs! Ben het met je eens dat de manier waarop gevist wordt onaanvaardbaar is. Gekweekte is inderdaad ook niet zaligmakend, om de redenen die jij al noemde en omdat gekweekte vis wordt gevoerd met vismeel van wilde vis. Ik wil weer terug naar de goeie ouwe tijd. Als puber vistte ik op paling met een hengel. Ik at ze ook op. Paling is zeldzaam geworden en dat is niet omdat ik zat te vissen! :'(
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Johan Helmus

offtopic:
Volgens mij hoort dit topic niet in deze forumsectie thuis, maar in 'Ethiek en wetgeving'.

ontopic:
Nu we het toch over bio industrie hebben, kennelijk betalen we met zijn allen mee aan megastallen in het buitenland. Onder anderen nota bene voor een miljardair!  :rolleyes:
Groeten, Johan Helmus

ejslootweg

Mee eens, ik verplaats het topic.

groeten, Erik
groeten, Erik