Havik of Slechtvalk?

Gestart door hesselzoer, januari 13, 2012, 18:30:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

hmbes

Ik heb dit topic een tijd niet bekeken vandaar dat jullie mijn mening even hebben moeten missen. Hoewel ik denk dat een aantal lezers niet op mijn mening zitten te wachten, toch even dit (het is on-topic want 60% van de posts gaat hierover):

Als een waarschijnlijk onervaren poster een vraag stelt (te zien aan aantal berichten, links), en de moed/wanhoop heeft om een onbruikbare foto te plaatsen, schrik je hem af als je hem belachelijk maakt. Je laat je kennis en ervaring ook blijken door positief te reageren.

Ik heb het tegen niemand speciaal, dus geen quote. Niemand hoeft zich beledigd te voelen. Wat je verstaat onder belachelijk maken moet je zelf weten.

Groeten Huug

ahjoon

Citaat van: hmbes op januari 31, 2012, 09:06:11 AM
Ik heb dit topic een tijd niet bekeken vandaar dat jullie mijn mening even hebben moeten missen. Hoewel ik denk dat een aantal lezers niet op mijn mening zitten te wachten, toch even dit (het is on-topic want 60% van de posts gaat hierover):

Als een waarschijnlijk onervaren poster een vraag stelt (te zien aan aantal berichten, links), en de moed/wanhoop heeft om een onbruikbare foto te plaatsen, schrik je hem af als je hem belachelijk maakt. Je laat je kennis en ervaring ook blijken door positief te reageren.

Ik heb het tegen niemand speciaal, dus geen quote. Niemand hoeft zich beledigd te voelen. Wat je verstaat onder belachelijk maken moet je zelf weten.

Groeten Huug


Onbruikbare foto? Heb je mijn beargumenteerde reactie niet gelezen dat het hier een adulte Havikman betreft?
Met vriendelijke groet,

Arjan


;-) -> http://waarneming.nl/waarneming/view/46346147

joostheeremans

Citaat van: hmbes op januari 31, 2012, 09:06:11 AM
Ik heb dit topic een tijd niet bekeken vandaar dat jullie mijn mening even hebben moeten missen. Hoewel ik denk dat een aantal lezers niet op mijn mening zitten te wachten, toch even dit (het is on-topic want 60% van de posts gaat hierover):

Als een waarschijnlijk onervaren poster een vraag stelt (te zien aan aantal berichten, links), en de moed/wanhoop heeft om een onbruikbare foto te plaatsen, schrik je hem af als je hem belachelijk maakt. Je laat je kennis en ervaring ook blijken door positief te reageren.

Ik heb het tegen niemand speciaal, dus geen quote. Niemand hoeft zich beledigd te voelen. Wat je verstaat onder belachelijk maken moet je zelf weten.

Groeten Huug


Volgens mij probeerde niemand de starter belachelijk te maken, alleen was het bij voorbaat uitsluiten van sperwer voor een aantal een probleem. Ik denk zelf dat dit een havik is, maar dan laat ik me vooral leiden door het feit dat de gele poten er nogal uitspringen op deze foto. Dit wekt de indruk dat het forse poten zijn, maar misschien is dat te kort door de bocht.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

hmbes

OK dat was de andere 40%.
Voor de overige 60%: als niemand iemand belachelijk wilde maken, betekent dat niet dat iemand zich wel belachelijk gemaakt voelde. Bij mensen (een soort vogels met armen in plaats van vleugels) speelt ook de toon een rol.
Huug

frankw

#34
CiteerAls een waarschijnlijk onervaren poster een vraag stelt (te zien aan aantal berichten, links),
Dit soort aannames kloppen natuurlijk voor geen meter! Dat iemand niet hele dagen op dit forum zit zegt natuurlijk niets over hoe ervaren mensen zijn.. Ik weet hier zelfs een aantal mensen met 100-en berichten welke er nog steeds niet zoveel van weten/snappen. (waar op zich niets mis mee is, iedereen leert in zijn/haar eigen tempo, zolang men dan in reacties maar niet doet alsof hij/zij het uitgevonden heeft) En ken ook mensen die hier nooit/zelden iets posten en die 10 keer zoveel meer weten dan (bijvoorbeeld) ikzelf..

joostheeremans

Citaat van: hmbes op januari 31, 2012, 12:42:31 PM
OK dat was de andere 40%.
Voor de overige 60%: als niemand iemand belachelijk wilde maken, betekent dat niet dat iemand zich wel belachelijk gemaakt voelde. Bij mensen (een soort vogels met armen in plaats van vleugels) speelt ook de toon een rol.
Huug


Offense is taken, not given.


En nu weer on topic
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-