Boottrip vanuit Stellendam op zondag 15 januari 2012

Gestart door dupont, januari 11, 2012, 20:55:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

dupont

Tekst afkomstig van Dutch Birding-site:
(link: http://www.dutchbirding.nl/gallery.php?p=bigpic&gal=2&fid=6646&page=zoek)
Allen,

Ik zag dat de Belgen gisteren een pelagictripje hebben gemaakt (www.waarnemingen.be) daar hadden ze 4 papduikers tp, een vermoedelijke kortbekzeekoet langsvliegend (geen plaatjes helaas) en 30 Witsnuitdolfijnen.Ik heb voor zondag aanstaande een optie om vanuit Stellendam ook een fijne pelagic te houden (vertrek 8.00 uur buitenhaven terug 17.00 uur) Er is plek voor maximaal 72 personen. Weerbericht is erg gunstig oost 2-4 voorafgegaan door NW 4-5 op vrijdag en zaterdag. Ik moet vrijdag om 12.00 uur laten weten of de pelagic door kan gaan. Geinteresseerden gaarne met spoed en naam, adres aanmelden op robertkeizer@hotmail.com

Bij deelname van 50 personen zullen de kosten circa 35 euro p.p. zijn. Boot betreft de Sirius.
Deelname op volgorde van aanmelden. Aanmelden=betalen (tenzij 'legitieme' reden).
Uw organisatie,
Robert Keizer, Erik Ernens & David Uit de Weerd
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

lennartv

 :(  Zondag kan ik niet. Als er een volgende keer komt is zaterdag misschien een suggestie?
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Max Berlijn

Leuk initiatief!. Weer eens een papquest als in 2003 (toen bij terugkomst Ben G een Dwergali in Limburg had gevonden) Ik kan helaas niet en zal met angst en beven afwachten of jullie naast die Papduikers met een Kortbek of een Kumlien's terugkomen.. Succes! Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

dupont

Dank Max,
We gaan nog even na of er catering aan boord is. Dat wordt vrijdag bekend, tegelijkertijd met of er voldoende animo voor de trip is.
Daar lijkt het overigens wel op, dus wees er snel bij!!
De deelnemerslijst bekijkend dan zijn er genoeg camera's aan boord, dus als die Kortbekzeekoet of Murrelet er zit dan zal het met het plaatje wel goed komen!!
Betaling is a contant, liefst gepast.
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Rob Halff

Wordt er ook voor Chum of ander voer gezorgd om zo meer vogels achter de boot te krijgen? Is denk ik wel erg belangrijk.

Theovanv

Moet wel een gave ervaring zijn, maar ben nooit op zo'n toch geweest en heb geen zin om zeeziek te worden.
Theo van Veenendaal

ArjenDrost †

Citaat van: Theovanv op januari 11, 2012, 23:59:38 PM
maar ben nooit op zo'n toch geweest en heb geen zin om zeeziek te worden.
Hoe weet je dan dat je zeeziek wordt, als je nog nooit op zo'n tocht geweest hebt? ;)


Daar zijn overigens prima pilletjes tegen, het is het zeker waard.


Stellendam is me wat te ver, maar gaaf is het zeker!


Arjen

Theovanv

Citaat van: ArjenDrost op januari 12, 2012, 00:13:29 AM
Citaat van: Theovanv op januari 11, 2012, 23:59:38 PM
maar ben nooit op zo'n toch geweest en heb geen zin om zeeziek te worden.
Hoe weet je dan dat je zeeziek wordt, als je nog nooit op zo'n tocht geweest hebt? ;)


Daar zijn overigens prima pilletjes tegen, het is het zeker waard.


Stellendam is me wat te ver, maar gaaf is het zeker!


Arjen
Weet ik idd niet, maar heb geen zin het risico te lopen, de halve dag over de rand lopen kotsen vind ik niet echt een aantrekkelijk idee. En over die pillen lees ik hele wisselende verhalen in de verschillende pelagic topics hier ;) Ik kijk wel zeevogels vanaf het land.
Theo van Veenendaal

dupont

@Rob: goede en belangrijke vraag Rob! De eigenaar van de boot regelt visafval. Dus het antwoord is ja!
Ik besef mij dat dit in het bijzonder voor fotografen interessant is, dus aan die wens wordt voldaan.

@Theo: als je op windguru.cz onder 'stellendam' kijkt dan zie je voor zondag windkracht 2-3 uit oostelijke richting voorspeld worden. Zaterdag gelijke condities, de wind meer uit noordelijke richting. De combinatie van windkracht en windrichting zorgen ervoor dat de zee relatief rustig is. Sterker, ik denk dat je weinig betere condities zult krijgen dan deze. Getuige de stormen van vorige week. Daarnaast is er de komende twee dagen sprake van een aanzienlijke west-noordwestelijke stroming. Bovendien de vele levende en dode meldingen van Papegaaiduikers. Dus mocht je graag een levende Papegaaiduiker willen zien dan is dit wel je ultieme kans! Ik verwacht dat je, gelet op de weersomstandigheden zondag, ruimschoots voldoende hebt aan een simpel reistabletje. En daarnaast geef ik je graag tips op de boot mocht je mee willen!
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

dupont

Vrienden: de tocht gaat door! Inmiddels zijn er 53 aanmeldingen waarvan een enkeling nog onder voorbehoud. Zoals gezegd: er is plek voor 72 personen dus er is nog ruimte... Wees er snel bij, dit wil je niet missen!! Aanmeldingen graag naar robertkeizer@hotmail.com
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

UtrechtsVogelNet

Heb me aangemeld, leuk initiatief !!
Tot zondag,
Phil

frankw

Zekers een leuk initiatief! Ik kan niet wachten. Dit gaat gewoon heel erg gaaf worden, zeg ik. :duim:

UtrechtsVogelNet

Citaat van: Rob Halff op januari 11, 2012, 23:55:02 PM
Wordt er ook voor Chum of ander voer gezorgd om zo meer vogels achter de boot te krijgen? Is denk ik wel erg belangrijk.

Er zijn er vast wel een aantal die spontaan zelf staan te chummen  ;D

Phil

frankw

Citeersimpel reistabletje

Ik las hier op het forum iets over bepaalde patches die gebruikt werden bij een vorige (onstuimige) trip die bijzonder goed werkten tegen zeeziekte, hoe heten deze patches? Ik kan het even niet meer vinden.

dupont

Tegen contante betaling kan men aan boord koffie, thee, limo, bier, broodjes, bal gehakt en worst krijgen.
Kleed je warm aan, het kan gaan vriezen.

M.b.t. eventuele zeeziekte: reistabletten verkrijgbaar bij drogist. Wat bij meerdaagse tochten wel gebruikt worden zijn zogenaamde scopolaminepleisters. Verkrijgbaar op recept via je huisarts. Het is alleen de vraag of je huisarts hieraan mee wil werken. De mijne wel  ;)
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Christian

Christian Brinkman


UtrechtsVogelNet

#17
Snel nog wat tips ter bescherming van je apparatuur:

Vuilniszak om camera/lens (zout spatwater is funest!!) en flessenhals (snij een colafles door ofzo) om je scoop, waterdichte zak om de boel in te stoppen as je het niet gebruikt. En handdoek om spullen direct te drogen tegen spatwater. Ik heb altijd laarzen en een water/winddichte broek en jas aan (zo'n vissersgeval, ideaal!). En warm kleden (zelfs al zou het zomer zijn) is een must! Ik heb weinig last van kou maar doe op dit soort trips ook thermo-ondergoed aan, niks is vervelender als je staat te kleumen.
Mocht je heel erg snel koude handen of voeten hebben: in een outdoor zaak kun je packs krijgen die je openbreekt en die een paar uur warmte afgeven. Kun je in je schoen en handschoen doen.

Kan niet wachten, het wordt vast een historische Puffin Pelagic !
Ben benieuwd wie de Wenkbrauwalbatros zal ontdekken. 

Phil

Bas vd Burg

Via Facebook de berichten dat de tocht al bijna vol zit (65+ deelnemers) :duim:
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

dupont

klopt 67 aanmeldingen, 8 onder voorbehoud.
In aanvulling op het bericht van Phil: ik hoop dat niet iedereen zijn telescoop meeneemt. Ervaring leert dat je aan een kijker meer dan voldoende hebt en het is erg vervelend als er giga-veel telescopen in de weg staan. Een beperkt aantal telescopen kan bij rustig weer overigens zeker zinvol zijn.
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

UtrechtsVogelNet

Citaat van: dupont op januari 12, 2012, 11:07:49 AM
klopt 67 aanmeldingen, 8 onder voorbehoud.
In aanvulling op het bericht van Phil: ik hoop dat niet iedereen zijn telescoop meeneemt. Ervaring leert dat je aan een kijker meer dan voldoende hebt en het is erg vervelend als er giga-veel telescopen in de weg staan. Een beperkt aantal telescopen kan bij rustig weer overigens zeker zinvol zijn.
Ik laat mijn scoop thuis.

Zijn er mensen die vanuit de omgeving Utrecht gaan? Misschien kunnen we carpoolen?

Phil


dupont

Klopt. De boot is inmiddels vol. Er liepen een uur geleden nog 3-4 opties die vandaag duidelijkheid zullen moeten geven. Er staan ongeveer 10 personen op de reservelijst. Aanmelden heeft helaas geen zin meer.
Een dergelijk animo hadden wij niet verwacht, top!
Wat een fantastische 'scene' is vogelend Nederland/Deception Tours/Dutch Birding/waarneming.nl toch!!
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

UtrechtsVogelNet

Perfect georganiseerd heren, dank!

Horen we nog verdere details zoals vertrektijd/aankomsttijd, precieze locatie etc?

Groetuh!
Phil


frankcoenjaerts

citaat:

"Zijn er mensen die vanuit de omgeving Utrecht gaan? Misschien kunnen we carpoolen?

Phil"

-----------------------

Je hebt een PM-etjuh van me Phil, mail me maar ff terug !
Met vriendelijke groeten,

Frank

UtrechtsVogelNet

Hi Frank,

Ben mijn login gegevens kwijt geraakt dus maar even langs deze weg:
we gaan inmiddels met vrijwel zeker met 3 man (kleine kans op dat we met 2 man zijn) op pad vanuit Utreg - Leidsche Rijn (vertrek/verzamelpunt aldaar). Er is event. 1 plek beschikbaar, maar dat weet ik pas zeker na vanavond.

Gr Phil

PWink

Citaat van: frankcoenjaerts op januari 12, 2012, 14:14:09 PM
citaat:

"Zijn er mensen die vanuit de omgeving Utrecht gaan? Misschien kunnen we carpoolen?

Phil"

-----------------------

Je hebt een PM-etjuh van me Phil, mail me maar ff terug !


Dus al geregeld Phil? Vertrek zelf vanuit Woerden en neem al een Utrechter mee. Er kunnen er nog een paar mee.

Groet,
Pascal

UtrechtsVogelNet

Citaat van: Rob Gordijn op januari 12, 2012, 14:07:40 PM
Staat hier:
http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=706

Thanks Rob! Had ik over het hoofd gezien.
Meester Snijderweg, Stellendam volgens mij in Tomtom-taal ;-)

Gr, Phil

UtrechtsVogelNet

Citaat van: PWink op januari 12, 2012, 14:26:14 PM
Citaat van: frankcoenjaerts op januari 12, 2012, 14:14:09 PM
citaat:

"Zijn er mensen die vanuit de omgeving Utrecht gaan? Misschien kunnen we carpoolen?

Phil"

-----------------------

Je hebt een PM-etjuh van me Phil, mail me maar ff terug !


Dus al geregeld Phil? Vertrek zelf vanuit Woerden en neem al een Utrechter mee. Er kunnen er nog een paar mee.

Groet,
Pascal

Sorry voor mijn onduidelijkheid; ik bedoelde dat ik al met 2 anderen rij, waarvan 1 zeker en de andere vanavond duidelijkheid heeft, dus dat Frank dan een eventuele 4de zou zijn.
grtz, Phil