Hoofdmenu

Ring Grote Mantelmeeuw

Gestart door Sjouke Scholten, januari 11, 2012, 18:19:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sjouke Scholten

Hallo,

Is er iets te zeggen over de afkomst van de ring van deze Grote Mantelmeeuw (behalve dat ie zwart is)??
http://waarneming.nl/waarneming/view/62525396?_popup=1

Het gaat om de onderste foto, de onvolwassen vogel.

BVD
Met Vriendelijke Groeten,

Sjouke Scholten
Bakkeveen

pwolf

met de originele foto kun je misschien iets meer, met deze bewerkte niet. De code begint met een J, tweede karakter vermoedelijk E, dan drie cijfers die onder deze hoek niet met zekerheid af te lezen zijn. Domme vraag van mij, zijn er meer foto's?

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

Sjouke Scholten

Ha Pim,

Ik zal even een mailtje naar Australiƫ sturen (want daar komt de waarneemster vandaan).
Als er meer zijn, zet ik ze hier neer.

Maar is er niet te zeggen, aan de hand van de zwarte ring, in welk land oid deze vogel is geringt?

Sjouke Scholten
Bakkeveen

Jeroen Nagtegaal

Noorwegen of Denemarken.

Waarom eigenlijk deze vraag bij specifiek deze waarneming?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Sjouke Scholten

Ha Jeroen,

Deze waarneming is samen met mij gedaan, maar ik heb destijds deze hele vogel niet gezien...
Mogelijk komt het doordat deze vrouw 'bezeten' is door meeuwen (onderzoek gedaan naar de Pacific Gull in Australiƫ).

De door haar gemaakte foto's staan pas sinds kort online. Toen ik ze aan het bekijken was viel mijn oog hier op.
Vandaar..

Sjouke Scholten
Bakkeveen

Jeroen Nagtegaal

Prima, een bekend van jou dus. Ik mail nagenoeg iedereen die een geringde vogel op foto heeft. En dubbel werk ik weinig zinvol. Hiermee had ik nog niets gedaan.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Tukkerbird

Deze lijkt inderdaad {aan de ring te zien} in Noorwegen te zijn geringd.
Deze GM was daar ook van een ring voorzien.

Mars Muusse

Als je van foto's houdt waar een grote mantel op staat met een zwarte ring, zou ik zeggen, leef je uit:

http://gull-research.org/gbbg/gbbgrings.html

Maar ook als je meer houdt van blauwe, gele, rode, oranje........

Mars

pwolf

Citaat van: tukkerbird op januari 11, 2012, 22:15:45 PM
Deze lijkt inderdaad {aan de ring te zien} in Noorwegen te zijn geringd.
Deze GM was daar ook van een ring voorzien.

Tot 2011 kwamen (vrijwel?) alle zwarte ringen beginnend met een J aan de poot van een Grote Mantelmeeuw uit Noorwegen. In 2011 zijn er ook flink wat met dergelijke ringen in Denemarken geringd. JE*** is een serie waarvan ik alleen nog maar beesten uit Noorwegen gezien heb. Zoals MArs al schreef, neus eens rond op de ORG-site als je geringde meeuwen leuk vindt.

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen